random1365380890 Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Deilig, det lufter litt og alt pollenrusk forsvinner, endelig... 0 Siter
meg__123! Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 å? hvor hen da`? trodde det ikke kom før på søndag..? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Her på verandaen er det 27 grader og frisk bris i pjolterglassene. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Her på verandaen er det 27 grader og frisk bris i pjolterglassene. Og full storm mellom ørene? :-) 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Og full storm mellom ørene? :-) Eller stille farvann? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Eller stille farvann? Mmmm... Fikk en asosiasjon til diktet "Myrstrå vipper" av Rolf Jacobsen nå... 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Mmmm... Fikk en asosiasjon til diktet "Myrstrå vipper" av Rolf Jacobsen nå... Er det lov å gjengi det her? Elsker dikt..sitter og hører på jazz nå..og det gjør at jeg blir i det lyriske hjørnet:) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Er det lov å gjengi det her? Elsker dikt..sitter og hører på jazz nå..og det gjør at jeg blir i det lyriske hjørnet:) Har leita og leita men kan ikkje finne det på nettet. Morsan hadde sikkert funnet det på 5 sekund. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Har leita og leita men kan ikkje finne det på nettet. Morsan hadde sikkert funnet det på 5 sekund. MYRSTRÅ VIPPER av Rolf Jacobsen. Myrstrå vipper, bøier sig mot øst og vest og hvisker. Vinden toer deres fingre. Myggen synger, danser gjennem luften, blanke, kåte. Mellem byene hvor menneskene stimer på fortauene og ser på hva de andre har på sig i dag og husmødrene vasker kopper i varmt vann og setter dem på plass i skapene efter hvert måltid, og hvor vi kan kjøpe tannpasta og snipper og grammofonplater i morsomme butikker, ligger ødemarkene hvor myrstrå vipper, bøier sig mot øst og vest og hvisker, knikser blidt mot vinden, bleker sig i solen. Myggen summer. - Femti år og andre bor i husene, sporvognene har nye skilt og nytt skinn i setene. - Hundre år og bilene er stanset i lange rekker, side om side står de i evige karavaner, dynger sig op i store hauger, ligger med hjulene i været som døde insekter. - Tusen år og jernbjelken er en rød Stripe i sanden. Myrstrå vipper, bøier seg mot øst og vest og hvisker. Vinden toer deres fingre. Myggen synger, danser rundt i luften. blanke, kåte. Mannfolk ;0) 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Har leita og leita men kan ikkje finne det på nettet. Morsan hadde sikkert funnet det på 5 sekund. Det var dumt. Jeg har også av og til problemer med å finne dikt på nettet. Har det noe med copyright å gjøre tro? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 MYRSTRÅ VIPPER av Rolf Jacobsen. Myrstrå vipper, bøier sig mot øst og vest og hvisker. Vinden toer deres fingre. Myggen synger, danser gjennem luften, blanke, kåte. Mellem byene hvor menneskene stimer på fortauene og ser på hva de andre har på sig i dag og husmødrene vasker kopper i varmt vann og setter dem på plass i skapene efter hvert måltid, og hvor vi kan kjøpe tannpasta og snipper og grammofonplater i morsomme butikker, ligger ødemarkene hvor myrstrå vipper, bøier sig mot øst og vest og hvisker, knikser blidt mot vinden, bleker sig i solen. Myggen summer. - Femti år og andre bor i husene, sporvognene har nye skilt og nytt skinn i setene. - Hundre år og bilene er stanset i lange rekker, side om side står de i evige karavaner, dynger sig op i store hauger, ligger med hjulene i været som døde insekter. - Tusen år og jernbjelken er en rød Stripe i sanden. Myrstrå vipper, bøier seg mot øst og vest og hvisker. Vinden toer deres fingre. Myggen synger, danser rundt i luften. blanke, kåte. Mannfolk ;0) Eg er IMPONERT ! Over 1 time satt eg å leita på nettet. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Eg er IMPONERT ! Over 1 time satt eg å leita på nettet. *knise* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Det var dumt. Jeg har også av og til problemer med å finne dikt på nettet. Har det noe med copyright å gjøre tro? Mora2 har funnet det! Les hennes innlegg. Utrolig... 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Mora2 har funnet det! Les hennes innlegg. Utrolig... Oh, takk! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Mora2 har funnet det! Les hennes innlegg. Utrolig... Utrolig... ;0) Dere får bare si fra om det er noe mer! Hihi! 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 MYRSTRÅ VIPPER av Rolf Jacobsen. Myrstrå vipper, bøier sig mot øst og vest og hvisker. Vinden toer deres fingre. Myggen synger, danser gjennem luften, blanke, kåte. Mellem byene hvor menneskene stimer på fortauene og ser på hva de andre har på sig i dag og husmødrene vasker kopper i varmt vann og setter dem på plass i skapene efter hvert måltid, og hvor vi kan kjøpe tannpasta og snipper og grammofonplater i morsomme butikker, ligger ødemarkene hvor myrstrå vipper, bøier sig mot øst og vest og hvisker, knikser blidt mot vinden, bleker sig i solen. Myggen summer. - Femti år og andre bor i husene, sporvognene har nye skilt og nytt skinn i setene. - Hundre år og bilene er stanset i lange rekker, side om side står de i evige karavaner, dynger sig op i store hauger, ligger med hjulene i været som døde insekter. - Tusen år og jernbjelken er en rød Stripe i sanden. Myrstrå vipper, bøier seg mot øst og vest og hvisker. Vinden toer deres fingre. Myggen synger, danser rundt i luften. blanke, kåte. Mannfolk ;0) Vakkert! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.