Gjest sliten kropp Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 har en mann som må slutte i sitt yrke pga forkalkninger i skuldre og ett kne som er operert en gang men ikke bra.Han vet ikke helt hva han vil men fikk beskjed av lege i dag om att han vil kunne få omskolering. Er det noen her som kan si oss litt om hva han egentlig har krav på når han begynner med dette....Tittet på nav sine sider men synes det var så mange forskjellige satser.... Takknemlig for alle svar 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Det finnes flere valg hvis jeg ikke har misforstått det helt. Kurs, skolegang, praksisplass, tilrettelegging i det arbeidet han har osv. Det han skal omskoleres til, må være i samsvar med hans helsetilstand. Dette vil nav vurdere, utifra hans ønsker, hva han kan tenke seg å jobbe med. Iallefall var det slik hos meg. Han vil få yrkesrettet attføring, inntekt, som tilsier 66 % av lønna hans. Om dere har barn, kan han få tillegg for dem. Om det er lang reisevei (en viss avstand, over 2 km tror jeg) kan han få tillegg for det også. Han vil også få dekket evt kurs, skolegang Det var det jeg kom på akkurat nå :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.