Gå til innhold

hva har han krav på ved omskolering

Anbefalte innlegg

Gjest sliten kropp
Skrevet

har en mann som må slutte i sitt yrke pga forkalkninger i skuldre og ett kne som er operert en gang men ikke bra.Han vet ikke helt hva han vil men fikk beskjed av lege i dag om att han vil kunne få omskolering. Er det noen her som kan si oss litt om hva han egentlig har krav på når han begynner med dette....Tittet på nav sine sider men synes det var så mange forskjellige satser....

Takknemlig for alle svar

Gjest Jente31
Skrevet

Det finnes flere valg hvis jeg ikke har misforstått det helt.

Kurs, skolegang, praksisplass, tilrettelegging i det arbeidet han har osv.

Det han skal omskoleres til, må være i samsvar med hans helsetilstand. Dette vil nav vurdere, utifra hans ønsker, hva han kan tenke seg å jobbe med. Iallefall var det slik hos meg.

Han vil få yrkesrettet attføring, inntekt, som tilsier 66 % av lønna hans. Om dere har barn, kan han få tillegg for dem. Om det er lang reisevei (en viss avstand, over 2 km tror jeg) kan han få tillegg for det også.

Han vil også få dekket evt kurs, skolegang

Det var det jeg kom på akkurat nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...