Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting, og det er om det ligger forutbestemt i et tres gener akkurat hvordan det skal se ut når det er utvokst?

Hvis man ser bort i fra miljøpåvirkning. Ikke at man egentlig kan se bort i fra miljøpåvirkningen fordi det henger jo uadskillelig sammen.

Og en annen ting er hvis man beskjærer et tre, vil det ha mer "energi" til å vokse andre steder, er det en *bomobe* med energi som må ut i voksekrefter?

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man kan vite om det finnes et opprinnelig "ideal"-bildet av hvordan et bestemt tre skal se ut iutgangspunktet før det har begynt å vokse og blitt påvirket av miljøet....

*sukk*

Skrevet

Det der skjønte eg ingenting av.

Over 0,5 ?

Skrevet

Det der skjønte eg ingenting av.

Over 0,5 ?

Om det i utgangspunktet ligger i genene akkurat hvordan det skal vokse og se ut før det har begynt å vokse.

Skrevet

Om det i utgangspunktet ligger i genene akkurat hvordan det skal vokse og se ut før det har begynt å vokse.

Nei, genene kan ikkje vite åssen vær og vind vil bli, og det antar eg påvirker treets utseende.

Skrevet

Nei, genene kan ikkje vite åssen vær og vind vil bli, og det antar eg påvirker treets utseende.

Nei, det kan ikke vokse uten et miljø. Skikkelig, skikkelig frustrerende at miljøet skal ha så mye å si. Hvis det bare kunne vokst etter et genetisk ideal...

Skrevet

Nei, det kan ikke vokse uten et miljø. Skikkelig, skikkelig frustrerende at miljøet skal ha så mye å si. Hvis det bare kunne vokst etter et genetisk ideal...

''Hvis det bare kunne vokst etter et genetisk ideal...''

Det gikk ikkje så bra med sauen Dolly!

Skrevet

''Hvis det bare kunne vokst etter et genetisk ideal...''

Det gikk ikkje så bra med sauen Dolly!

Jeg er lei av at miljøet skal ha så mye å si.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man kan vite om det finnes et opprinnelig "ideal"-bildet av hvordan et bestemt tre skal se ut iutgangspunktet før det har begynt å vokse og blitt påvirket av miljøet....

*sukk*

Hahaha.....det er jo det samme med mennesket. Selv om noen hevder at man kan skille arv og miljø....!

Skrevet

Hahaha.....det er jo det samme med mennesket. Selv om noen hevder at man kan skille arv og miljø....!

Japp!

Gjest Grågrønn
Skrevet

Japp!

Jepp.

Nattinatti.

Klemklem, snakkes i morgen? *gni seg i øynene*

Sove godt.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Japp!

Lager forresten eggedosis.

Tror du man kan se hvordan kyllingen blir, uten at de hadde blitt eggedosis? Egget, er det miljøfritt?

Skrevet

Lager forresten eggedosis.

Tror du man kan se hvordan kyllingen blir, uten at de hadde blitt eggedosis? Egget, er det miljøfritt?

Egget er også i et miljø. Temperatur f eks.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Egget er også i et miljø. Temperatur f eks.

Jeg tror en kylling separert fra sitt miljø i bunn og grunn er et egg! ;-)

*Slurp* Namm....

Sov godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...