Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best råd mot dette? Kjenner ei jente som er dypt fortvilet over at ansiktet er dekket med små kviser. En annen ting er at hun bruker altfor mye make-up, sikkert for å skjule problemet.

Jeg tror at best middel er å rense huden for make-up, unngå foundation og kremer, og rett og slett la huden tørke. Kremer må da fungere som reneste næringen for kvisehuden, eller?

Kan slike småkviser vare på månedsvis, eller forsvinner problemet med riktig behandling?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1215290042' post='3916133]

Må det salver til, altså? Jenta er midt i det verste fjortis-hormon-styret, og jeg trodde at å unngå kremer og såper kunne være tingen, i tillegg til sol og frisk luft.

Det _må_ vel ikkje nødvendigvis det, det kommer an på kor stort problemet er selvfølgelig, men min tenåring har brukt dette.

Men sunn fornuft hjelper nok, sol hjelper en del, og eg _tror_ at det å drikke mye vann, spise sundt, frisk luft, tilstrekkelig søvn (sjøl om ekspertene sier maten ikkje har noe å si) og å unngå stress ikkje er direkte negativt ihvertfall.

http://www.pasienthandboka.no//default.asp?mode=document&documentid=12363

Skrevet

Trodde det var du som hadde fått tenåringkviser:-)

Hjelper å rense huden, f.eks med Clerasil (skirves det sånn?) eller kanskje det finnes bedre produkter også. Hun bør i alle fall ikke sminke seg så mye, men rense huden godt og få lufften den skikkelig.

Ikke lett å være tenåring og plages med dette.

Gjest Angela26
Skrevet

Basiron er veldig effektivt! Men viktig og rense huden morgen og kveld! Og smòre huden med agurk skal ogsà vaere effektivt har jeg hòrt.

Skrevet

Hvis hun har omfattende kviseplager, så hadde jeg latt en hudlege se på det. Noen er arvelig belastet, og da hjelper det ikke med kun lokalbehandling og sunn fornuft.

Min niese var ca 12 da hele ansiktet hennes samt bryst og rygg var dekket av masse små kviser (og noen større). Hun har brukt tetracyklin (husker ikke helt hvordan det staves) i noe over ett år nå, og har en helt grei hud nå. Prøvde først med diverse reseptbelagte kremer, men de hadde ingen virkning. Og før de var i kontakt med hudlege, hadde hudpleier prøvd å hjelpe, og alle sunn-fornuft-rådene var fulgt. Både faren og bestemoren hennes hadde enorme kviseplager i ansiktet og på ryggen i mange år, derfor bestemte foreldrene seg for å la hudlege se på henne tidlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...