Gå til innhold

I fylla

Gjest skjemmes for mye nå ja!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt noen år der det har vært null festing og sosialt, grunnet skolegang, skiftarbeid og små unger. Igår hadde naboen grillfest.

Etter at ungene var sovnet gikk jeg dit jeg også, men drakk ikke noe da jeg vet ungene står opp rundt kl sju om morgenen.

Gubben kom også på fest når han kom fra jobb ca kl ett på natta. Han bøttet innpå med øl og cognac, men selvfølgelig styrer han selv hva han drikker.

Jeg gikk hjem i to-tiden, da var jeg dautrøtt. Da klokken var sju i morges kom ungene løpende inn til meg og sa at pappa måtte være veldig syk. Jeg fant han i dusjen sovende, han hadde klart å bruke opp 300 liter varmt vann.

Jeg fikk han i seng og sov/dormet selv til kl ni. Da jeg kom ned i kjøkkenet fant jeg tørket juice på gulvet, den var bare dradd utover med foten + en brusflaske som var drukket av i kjøleskapet.

Til alt overmål så hadde han sølt øl på alle klærne sine, og de lå rundt om i huset og stinket.

Når jeg skulle vaske opp juicen måtte jeg til svigerfar og hente varmt vann, det var ikke noe igjen her....

Han skal også på jobb nå på formiddagen, og betjene store tunge maskiner. Gruer meg til å vekke på han.

Er dette vanlig oppførsel på voksne folk som har unger? Har ikke selv vært vant med sånt her, så jeg blir forbannet.

Det skal med i historien at vi ikke har et veldig godt kjæresteforhold, men ting fungerer veldig bra i hverdagen mht samarbeid om hus og hjem.

Vet det ikke er verdens undergang, men jeg syns dette var så totalt unødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet jo ikke, men kanskje han i utgangspunktet var sliten etter jobb osv? Dermed tålte han ikke så mye... Når han først hadde drukket for mye, var det kanskje vanskelig å stoppe i det hele tatt?

Kanskje noen av naboene syntes det var gøy å se han drikke, og sjeknket han?

Men skjønner at det ikke er morro... Men slike ting kan hende når man er veldig sliten og ikke tåler så mye...

trollemor;o)
Skrevet

uff....Dette hørtes voldsomt ut.

Skrevet

Jeg tenker at hvis dette er et engangstilfelle så ville det kanskje være lurt å ikke gjøre så stort nummer ut av det og glemme rdet.Klart det er naturlig at det blir irritasjonsmoment og at du ikke liker det.Det er vel helt fair?.Men så lenge dette ikke er noe som gjentar seg er det vel kanskje ikke verdt det å lage en stor sak ut av dette.Men slike saker kan også bli mye større når kjæresteforholdet er dårlig som du forteller.Fordi at det ligger der i underbevistheten og påvirker reaksjonene.

Skrevet

Huffa meg, dette hørtes ikke koselig ut. Men hvis dette er første gangen, så får vi håpe at han lærer av det og styrer seg litt mer neste gang.

Han skulle vel ta igjen de andre som hadde begynt før og det klarte han med glans tydligvis.

Jeg har ikke sansen for sånt,det blir for voldsomt.

Skrevet

Tror det er som andre her skriver at mannen din har vært trøtt og sliten etter å ha vært på jobb til klokka 0100, og derfor ikkje har tålt så mye.

Naboen (og Co.) har sikkert også vært kjent med at det har vært (som du skriver sjøl) null festing på flere år hos dere (da tåler han enda mindre) og hatt "moro" med å sjenke han dritafull.

Dette syntes eg du kan "legge bak deg" så fort som mulig, men da var synd at barna fant han i den tilstanden, men eg er sikker på at det vil bekymre han så pass mye at det neppe vil skje noe tilsvarende igjen.

Det med vannet, juicen og brusen er bare bagateller...

Men at han skal på jobb og betjene tunge maskiner blir hans problem, eg vil tro det bekymrer han _minst_ like mye som det bekymrer deg!?

''''Er dette vanlig oppførsel på voksne folk som har unger?''''

Det er nok større problemer i _gjennomsnittsfamilien_ enn det er hos dere, og det bør dere være glade for, spesielt med hensyn til ungene.

Ps! Når dere får dette litt på avstand, så vil dere sikkert klare å se det komiske i situasjonen, dere vil nok komme unna uten varige men alle sammen.

Håper dere får det bedre i forholdet deres fremover! :-)

Skrevet

Stakkar, han er ikke vant til å drikke og går på en smell - og får en grinete kjerring på kjøpet.

Ta deg sammen, det kan hende de beste!

Mary Poppins
Skrevet

Det virker ikke som dette skjer veldig ofte så jeg synes ikke du skal lage noe stort nr ut av dette. Han angrer sikkert idag og trenger ikke deg til å minne han på hvor dumt dette var.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns ikke det her var såå ille, det har jo bare skjedd èn gang. Han var slite, og lenge siden han hadde drukket, så jeg hadde tilgitt det når han våknet igjen :o)

Men har dere ikke strøm i huset deres eller? Reagerte mer på at du måtte gå til svigerfar for å hente varmt vann. Hadde da heller kokt opp litt. :P

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns ikke det her var såå ille, det har jo bare skjedd èn gang. Han var slite, og lenge siden han hadde drukket, så jeg hadde tilgitt det når han våknet igjen :o)

Men har dere ikke strøm i huset deres eller? Reagerte mer på at du måtte gå til svigerfar for å hente varmt vann. Hadde da heller kokt opp litt. :P

''Men har dere ikke strøm i huset deres eller? Reagerte mer på at du måtte gå til svigerfar for å hente varmt vann. Hadde da heller kokt opp litt. :p''

Det reagerte jeg også på. Det virker som om trådstarter var ute etter å ydmyke mannen sin overfor hans far.

Skrevet

''Men har dere ikke strøm i huset deres eller? Reagerte mer på at du måtte gå til svigerfar for å hente varmt vann. Hadde da heller kokt opp litt. :p''

Det reagerte jeg også på. Det virker som om trådstarter var ute etter å ydmyke mannen sin overfor hans far.

Han hadde tømt varmtvannstanken....

candyqueen_83
Skrevet

Det finnes da fortsatt kaldt vann, som kan varmes opp i kjele, eller vannkoker.

candyqueen_83
Skrevet

Det syns jeg og det virket som.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg fikk med meg det. Men det er ikke mye vann som skal til for å vaske bort litt juice fra gulvet. Å varme litt i en tekoker eller en kjele er da ikke vanskelig?

Mye bedre det enn å henge ut stakkaren overfor nærmeste familie.

Gjest bagateller
Skrevet

Stakkar, han er ikke vant til å drikke og går på en smell - og får en grinete kjerring på kjøpet.

Ta deg sammen, det kan hende de beste!

Enig, dette er sånt som skjer. Når han ikke har drukket på lenge, er det ikke alltid like lett å beregne hvor mye man tåler.

Skrevet

Ja, jeg fikk med meg det. Men det er ikke mye vann som skal til for å vaske bort litt juice fra gulvet. Å varme litt i en tekoker eller en kjele er da ikke vanskelig?

Mye bedre det enn å henge ut stakkaren overfor nærmeste familie.

Nei, det er klart. Men jeg lurer litt på hvor mange som ikke ville ha funnet en tom varmtvannstank en søndag morgen, irriterende. Vi er da bare mennesker :-)

Skrevet

Hvis du leste i hovedinnlegget, så er det slik at med en såpass stor varmtvannstank som 300 liter så tar det _noe_ lengre tid enn to timer å varme opp vannet ;-)

Svigerfar bor 8 meter unna, og har stort hus. Han merket ikke at jeg var i vaskerommet og hentet vann (egen dør til vaskerommet, og veldig tunghørt mann)

Skrevet

Svigerfar bor 8 meter unna, og har stort hus. Han merket ikke at jeg var i vaskerommet og hentet vann (egen dør til vaskerommet, og veldig tunghørt mann)

Derfor vet han ikke noe om dette ;-)

Skrevet

Det syns jeg og det virket som.

Han vet ikke noe om hva som har skjedd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...