Gå til innhold

Tips til gode bøker med mening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Nå er jeg litt uti ferien og har akuratt blitt ferdig med "Tusen strålende soler", av samme forfatter som "Drageløperen". (husker ikke navnet i farten.) En helt fantastisk bok, syns jeg.

Nå holder jeg på med "Balansekunst" Av Rohinton Mistry. Virker også superbra, men jeg har ikke kommet så langt enda.

Noen som kan tipse meg om gode bøker. Jeg liker bøker som gir meg litt tilbake....

Er ikke glad i krimbøker.

På forhånd tusen takk, og ha en fantastiks sommer alle sammen.

Vennlig hilsen

Skrevet

Eg må ærlig talt inrømme at eg leser veldig lite bøker, men når eg først skal lese ei bok så velger eg ei på "øverste hylle", så om du ikkje allerede har lest disse så sett i gang. :-)

"Lasso rundt Fru Luna" av Agnar Mykle, "Fuglane" av Tarjei Vesaas, "Prosessen" av Franz Kafka, "Mesteren og Margarita" av Michail Bulgakov, "Brødrene Karamasov" av Fjodor Dostojevskij og "Alle mine dikt" av Rolf Jacobsen.

Dette er alle bøker som for meg nærmest har ført til en *kremt* "orgasmisk" opplevelse ! -:)

Her er det bare å fråtse i gode bøker:

http://lister.vg.no/?do=show&id=5213

Gjest Noveller med twist.
Skrevet

Kjærlighetens bøddel av Irwin D. Yalom

Skrevet

Tja, mening og mening, disse bøkene her har i alle fall alle sammen vært nydelige leseropplevelser og gitt rom for ettertanke:

"Historien om Pi" (Yann Martel), "Simon og eiketrærne" (Marianne Fredriksson), "Midaqq-smuget" (Naguib Mahfouz), "Mengele Zoo" og "Himmelblomstreets muligheter" (Gert Nygårdshaug), "Reise til nattens ende" (Louis-Ferdinand Celine), "Seierherrene" (Roy Jacobsen), "Triumfbuen" og "Tre kamerater" (Erich Maria Remarque), "Bienes hemmelige liv" (Sue Monk Kidd), "Oryx og Crake" (Margaret Atwood), "En bønn for Owen Meany" (John Irving), "Italienske sko" (Henning Mankell), "Renhetens pris" og "Skammen" (Bergljot Hobæk Haff).

Skrevet

"Veronika vil dø" av Paolo Coelho

Den har jeg nesten lest. Ble så utålmodig på slutten og hoppet til siste side:-)

Skrevet

"Den tidsreisendes kone" av Audry Niffenegger. Den er en liten skatt :o)

Skrevet

"Den tidsreisendes kone" av Audry Niffenegger. Den er en liten skatt :o)

Tusen takk.

Da skal jeg se om jeg får lest den i ferien også :-D

Ha en flott kveld

Skrevet

"Veronika vil dø" av Paolo Coelho

Da er den notert ned som aktuell sommerlektyre.

Tusen takk!

Skrevet

Tja, mening og mening, disse bøkene her har i alle fall alle sammen vært nydelige leseropplevelser og gitt rom for ettertanke:

"Historien om Pi" (Yann Martel), "Simon og eiketrærne" (Marianne Fredriksson), "Midaqq-smuget" (Naguib Mahfouz), "Mengele Zoo" og "Himmelblomstreets muligheter" (Gert Nygårdshaug), "Reise til nattens ende" (Louis-Ferdinand Celine), "Seierherrene" (Roy Jacobsen), "Triumfbuen" og "Tre kamerater" (Erich Maria Remarque), "Bienes hemmelige liv" (Sue Monk Kidd), "Oryx og Crake" (Margaret Atwood), "En bønn for Owen Meany" (John Irving), "Italienske sko" (Henning Mankell), "Renhetens pris" og "Skammen" (Bergljot Hobæk Haff).

Tusen takk, ja nå fikk jeg mange å velge mellom.

Ha en fortsatt god kveld.

Skrevet

Kjærlighetens bøddel av Irwin D. Yalom

Tusen takk. Den har jeg heller ikke lest, og sommern er takk og lov lang :-)

Ha en flott kveld

Skrevet

Eg må ærlig talt inrømme at eg leser veldig lite bøker, men når eg først skal lese ei bok så velger eg ei på "øverste hylle", så om du ikkje allerede har lest disse så sett i gang. :-)

"Lasso rundt Fru Luna" av Agnar Mykle, "Fuglane" av Tarjei Vesaas, "Prosessen" av Franz Kafka, "Mesteren og Margarita" av Michail Bulgakov, "Brødrene Karamasov" av Fjodor Dostojevskij og "Alle mine dikt" av Rolf Jacobsen.

Dette er alle bøker som for meg nærmest har ført til en *kremt* "orgasmisk" opplevelse ! -:)

Her er det bare å fråtse i gode bøker:

http://lister.vg.no/?do=show&id=5213

Tusen takk, ja nestegang jeg er i butikken skal jeg gi noen av di bøkene ett ekstra oppvakt blikk.

Ha en fortsatt flott søndagskveld

Gjest prust
Skrevet

Jeg har lest to bøker til om Afghanistan:

*Der Gud gråter (husker ike fofatter)

*Samir og Samira (av samme forfatter som over)

Likte dem veldig godt, og lærte mye om landet!

Skrevet

Jeg holder på med "Den usynlige muren" av Harry Bernstein, fin bok om hans oppvekst rundt 1. verdenskrig.

Skrevet

Jeg holder på med "Den usynlige muren" av Harry Bernstein, fin bok om hans oppvekst rundt 1. verdenskrig.

Gi rapport da, når du er helt ferdiglest ;-D

Ha en flott kveld. Kjøpte forresten Elias fiskehov. Lillegutt ble superfornøyd :-D

Skrevet

Jeg har lest to bøker til om Afghanistan:

*Der Gud gråter (husker ike fofatter)

*Samir og Samira (av samme forfatter som over)

Likte dem veldig godt, og lærte mye om landet!

Da skal jeg nok lese dem. Tusen hjertelig takk for tipset.

Vennlig hilsen

Skrevet

John Steinbeck, spesielt Vredens druer.

Alt av John Irving, den eneste jeg hadde problemer med, var Sirkusbarn. Start f.eks. med Garps bok.

Stjerner lyser hvite av Alice Hoffman.

Kerstin Ekmans Vargskinnet-trilogi. Siden du ikke er så glad i krim, kan du jo lese den før du prøver deg på Hendelser ved vann av samme forfatter, som er en slags krim med mye bonusstoff :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...