Gå til innhold

Tips til gode bøker med mening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Boktyven" av Markus Zusak. Nydelig bok, leste den rett etter "tusen strålende soler" selv, var litt tung å komme i gang med - ganske annen fortellerstil (døden er forteller faktisk...), men en innertier hos meg! ( i likhet med "tusen strålende soler" og "drageløperen").

Må også nevne Vindens Skygge, av Carlos Ruiz Zafón. Og som nevnt nedenfor - "veronica vil dø", av Paulo Coelho.

Håper du finner en eller flere bøker som faller i smak. God sommer!

Skrevet

"Boktyven" av Markus Zusak. Nydelig bok, leste den rett etter "tusen strålende soler" selv, var litt tung å komme i gang med - ganske annen fortellerstil (døden er forteller faktisk...), men en innertier hos meg! ( i likhet med "tusen strålende soler" og "drageløperen").

Må også nevne Vindens Skygge, av Carlos Ruiz Zafón. Og som nevnt nedenfor - "veronica vil dø", av Paulo Coelho.

Håper du finner en eller flere bøker som faller i smak. God sommer!

Tusen hjertelig takk for gode tips.

Gleder meg til gode leseropplevelser i månedene fremmover.

Ha en flott sommer

Skrevet

John Steinbeck, spesielt Vredens druer.

Alt av John Irving, den eneste jeg hadde problemer med, var Sirkusbarn. Start f.eks. med Garps bok.

Stjerner lyser hvite av Alice Hoffman.

Kerstin Ekmans Vargskinnet-trilogi. Siden du ikke er så glad i krim, kan du jo lese den før du prøver deg på Hendelser ved vann av samme forfatter, som er en slags krim med mye bonusstoff :-)

Tusen hjertelig takk for flott forslag.

Ha en super sommer.

Vennlig hilsen meg som gleder meg til enda fler gode leseopplevelser :-D

Skrevet

"En annen musikk" av Vikram Seth

"Trolldomsfjellet" av Thomas Mann

"Anna Karenina" av Leo Tolstoj

"Spilleren" av Fjodor Dostojevskij

"Ville svaner" av Jung Chang

"Åndefjellet" av Gao Xingjian

Skrevet

"En annen musikk" av Vikram Seth

"Trolldomsfjellet" av Thomas Mann

"Anna Karenina" av Leo Tolstoj

"Spilleren" av Fjodor Dostojevskij

"Ville svaner" av Jung Chang

"Åndefjellet" av Gao Xingjian

Tusen takk for mange flotte tips.

Vennlig hilsen og en flott sommer ønskes deg av

Skrevet

John Steinbeck, spesielt Vredens druer.

Alt av John Irving, den eneste jeg hadde problemer med, var Sirkusbarn. Start f.eks. med Garps bok.

Stjerner lyser hvite av Alice Hoffman.

Kerstin Ekmans Vargskinnet-trilogi. Siden du ikke er så glad i krim, kan du jo lese den før du prøver deg på Hendelser ved vann av samme forfatter, som er en slags krim med mye bonusstoff :-)

Du hadde likt deg på utforskerferd i mine bokhyller. :) (Og hva _er_ det med Sirkusbarn?? Jeg har gitt den helt opp, og Irving er ellers en av mine absolutte favoritter...)

Skrevet

Du hadde likt deg på utforskerferd i mine bokhyller. :) (Og hva _er_ det med Sirkusbarn?? Jeg har gitt den helt opp, og Irving er ellers en av mine absolutte favoritter...)

Akkurat slik har jeg det med Sirkusbarn og John Irving også. Elsker nesten alt han har skrevet, men Sirkusbarn har jeg ikke klart å komme meg gjennom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...