Gå til innhold

Mastercard eller Visa i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest gunnvald
Skrevet

En kollega mener at det er en fordel å bruke Mastercard fremfor Visa i utlandet. Man skal visstnok være tryggere mtp skimming. Leste nettopp et par som hadde vært i Thailand i fjor, og som først nå i år ble tappet for penger(skimming). Også disse skulle bytte til Mastercard.

Noen som har erfaring med Mastercard vs Visa?

Hva er forskjellen i kostnadene mellom disse kortene(i utlandet)?

Skrevet

Mastercard er jo et rent kreditkort hvor du får regning i posten i etterkant.

Mastercard har i tillegg en del forsikringer i seg, som reiseforsikring og forsikring av varer en kjøper. Sjekk betingelsene i din bank.

Tror mastercard er gratis å bruke (hvertfall det jeg har). Da betaler jeg ikke gebyrer selv om jeg bruker det i utlandet.

Men siden mastercard er kreditkort så koster det mye renter om du ikke betaler innen forfall eller om du bruker det til å ta ut kontanter med. Sjekk som sagt i din bank, kan hende det varierer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...