Gjest gunnvald Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 En kollega mener at det er en fordel å bruke Mastercard fremfor Visa i utlandet. Man skal visstnok være tryggere mtp skimming. Leste nettopp et par som hadde vært i Thailand i fjor, og som først nå i år ble tappet for penger(skimming). Også disse skulle bytte til Mastercard. Noen som har erfaring med Mastercard vs Visa? Hva er forskjellen i kostnadene mellom disse kortene(i utlandet)? 0 Siter
Hugmee Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 Mastercard er jo et rent kreditkort hvor du får regning i posten i etterkant. Mastercard har i tillegg en del forsikringer i seg, som reiseforsikring og forsikring av varer en kjøper. Sjekk betingelsene i din bank. Tror mastercard er gratis å bruke (hvertfall det jeg har). Da betaler jeg ikke gebyrer selv om jeg bruker det i utlandet. Men siden mastercard er kreditkort så koster det mye renter om du ikke betaler innen forfall eller om du bruker det til å ta ut kontanter med. Sjekk som sagt i din bank, kan hende det varierer... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.