Gjest uff ellemann Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har planlagt en lengre reise utenlands og vurderer å skaffe en ekstrajobb som vekter for å spe på inntekten. Ser for meg en nattstilling i helgene hvor man reiser rundt og sjekker forretninger etc. Må man gå vekterkurs(betale selv?) for å få seg en jobb innenfor bransjen, og kan man selv velge type stilling? 0 Siter
mrxx Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har jobbet i to år som vekter, mens jeg studerte. Men dette er mange år siden nå. Den gangen var det ikke noe vekterkurs, vi ble bare opplært, men jeg tror at det er det nå. Ta kontakt med f.eks Securitas og spør dem. Du må i alle fall ha fri vandel. Det er i utgangspunktet to type oppgaver, enten å reise rundt å sjekke bygg eller å sitte stasjonert fast ett sted. Jeg gjorde begge deler, men likte best å reise rundt å sjekke bygg. Det er ikke sikkert at du kan velge, fordi de bruker de ansatte der det er behov, men de har jo steder hvor de sitter i reseptsjonen på dagtid f.eks. Men skal du bare jobbe om natten skal det mye til om du får velge. Skal du reise rundt og sjekke bygg må du ikke være mørkredd eller redd for å gå inn i mørke bygg om natten med kun lommelykt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.