Gå til innhold

Identitetstyveri

Anbefalte innlegg

Gjest skumle greier...
Skrevet

Har du opplevd det - eller hørt om noen som har opplevd det?

Jeg har nemlig det. Noen har opprettet flere iptelefoniabonnement i mitt navn. De har både adresse og fødselsnummer - hvor kan de ha fått tak i dette??

Jeg kjøpte laptop i 2006, og det var etter det at det skjedde. Jeg hadde ikke særlig peiling på data, og maskina mi var usikra i denne perioden. Kan det ha vært gjennom dette at folk fant mine opplydnigner? Veldig skremmende dette...

Skrevet

Adresse og fødselsnummer får de over alt, det er det minste problemet. Hele fødselsnummer er litt verre, men det er ikke det store problemet det heller, de kan enten bestille noe i ditt navn og stå og vente ved postkassen din eller de bare sjekker postkassen din av og til og tar et brev de mener kan inneholde slike opplysninger, særlig nå i disse skatteutebetalingstider.

Kanskje har de endret adressen din, så sjekk det, kanskje er det ei postkasse et sted som det står ditt navn på.

Gjest skumle greier
Skrevet

Adresse og fødselsnummer får de over alt, det er det minste problemet. Hele fødselsnummer er litt verre, men det er ikke det store problemet det heller, de kan enten bestille noe i ditt navn og stå og vente ved postkassen din eller de bare sjekker postkassen din av og til og tar et brev de mener kan inneholde slike opplysninger, særlig nå i disse skatteutebetalingstider.

Kanskje har de endret adressen din, så sjekk det, kanskje er det ei postkasse et sted som det står ditt navn på.

Jeg deler faktisk postkasse med noen, men trodde ikke folk var så frekke...

Uansett er det IPtelefoni det er snakk om, så jeg vet ikke hvordan de har gjort det. De må jo ha fått utstyret levert noen steder..

Gjest skumle greier
Skrevet

''Kanskje har de endret adressen din, så sjekk det, kanskje er det ei postkasse et sted som det står ditt navn på.''

Hva mente du her?

Gjest Liza i London
Skrevet

Her i landet er dette et relativt stort problem som vi kan forsikre oss mot - fordi det i verste fall kan bli veldig dyrt.

Jeg vet jo ikke om erfaringene herfra er til nytte for deg, men det bør meldes til politiet fortest mulig.

Her er det veldig nøye mht å makulere alle personlige papirer som går i bosset, - alt med navn og adresse på.

Vi har fremdeles postsprekk i døren, men med postkasse stativer ute er det lett nok å fiske opp et brev fra banken el.l og ta info derfra.

Her er identitets tyveri utført også av organiserte gjenger, det er en lukerativ beskjeftigelse.

Som sagt, meld det....det er forsent å protestere når noen har stiftet stor gjeld i ditt navn.

Skrevet

''Kanskje har de endret adressen din, så sjekk det, kanskje er det ei postkasse et sted som det står ditt navn på.''

Hva mente du her?

At noen enten har meldt flytting i ditt navn, eller har oppgitt falsk adresse til enkelte leverandører/selskaper for å kunne motta din post. Dermed kan det hende det står en postkasse et sted med ditt navn på som du ikke aner noen ting om.

Det er vel slik de har fått levert IPtelefon utsyr, antakelig.

Skrevet

Hva mente du her?

At de har endret adressen din, slik at det står ei postkasse med ditt navn og adresse på ett annet sted enn der du bor. Får du alle posten sin?

Eller at de bestiller varer i ditt navn og får hentelappen i "din" postkasse. Du bør være veldig våken fremover hvis noen har fått tak i identiteten din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...