Gå til innhold

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Hvis dem føler det er rett, så er det jo bare koselig :o) Jeg hadde aldri vært klar for det da jeg var 16, og er ikke klar ennå ;O) Men hun så jo veldig voksen ut for alderen og. Hadde nesten tippa på 25.

Skrevet

Om det er riktig for henne, så plager ikke det meg.

Hadde det vært min datter, så hadde jeg nok vært litt bekymret. Like mye for graviditeten som for ekteskapet.

Skrevet

Det får meg til å huske noe jeg leste i MAD for minst 25 år siden, om hvordan spørreundersøkelser kan gi helt ulike svar avhengig av hvordan den utføres:-) Ett eksempel var å stille ungdommer spørsmålet "kommer du til å gifte deg snart?". På den ene tegningen så vi spørreundersøkelsesfyren stå utenfor et sted med festende ungdommer - på den andre sto han utenfor en bibelskole...;-)

Disse folkene må selv avgjøre om dette er noe de føler seg modne til, men jeg vil uansett betvile om en 16-åring er i stand til å fatte en moden beslutning på dette området.

Det sies intet i artikkelen om det også er religiøse motiver bak dette, ref også det jeg skrev om MAD, men dersom det er det, håper jeg ikke at det er _kåthet_ som gjør at de gifter seg fordi de bare ikke "klarer å holde seg lenger".

Skrevet

Hvis dem føler det er rett, så er det jo bare koselig :o) Jeg hadde aldri vært klar for det da jeg var 16, og er ikke klar ennå ;O) Men hun så jo veldig voksen ut for alderen og. Hadde nesten tippa på 25.

Jeg skulle tro at selve brudekjolen gjør at hun ser ekstra voksen ut, og at det derfor ikke er lett å sammenligne henne med andre 16-åringer i jeans og topp;-)

Mange fotomodeller ser jo også temmelig voksne ut med make up og full styling.

Skrevet

Om det er riktig for henne, så plager ikke det meg.

Hadde det vært min datter, så hadde jeg nok vært litt bekymret. Like mye for graviditeten som for ekteskapet.

Er hun gravid?

Skrevet

OK, jeg leste ikke hele artikkelen, og ser nå at bruden er gravid, så da har de tydeligvis "smakt på varene" før bryllupsnatta! :-)

Jeg synes jo at det å få barn som 17-åring er en mye større omveltning av livet enn å gifte seg som 16-åring.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg tenkte først at det var litt kjipt å bli fremstilt som en "vare"...?

Skrevet

Ja, det tenkte jeg også, men glemte å skrive det!! For et ord!!

Gjest Aimabel
Skrevet

OK, jeg leste ikke hele artikkelen, og ser nå at bruden er gravid, så da har de tydeligvis "smakt på varene" før bryllupsnatta! :-)

Jeg synes jo at det å få barn som 17-åring er en mye større omveltning av livet enn å gifte seg som 16-åring.

Skjønner ikke hvorfor de har sånt hastverk jeg...

Mrs. Wallace
Skrevet

Det samme tenkte jeg.

Og for øvrig må jeg jo si at jeg ikke akkurat ønsker bryllup og barn for min egen datter når hun blir 16 år. Jeg synes egentlig det er litt trist, skal jeg være helt ærlig.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de har sånt hastverk jeg...

Jeg leste i artikkelen at de har vært samboere i ett år allerede. Lurer på hva hennes foreldre tenkte da de tillot datteren å bli samboer med en 8 år eldre MANN da hun bare var 15....

Ja, ja, det gikk vel som det måtte gå.

Skrevet

Det samme tenkte jeg.

Og for øvrig må jeg jo si at jeg ikke akkurat ønsker bryllup og barn for min egen datter når hun blir 16 år. Jeg synes egentlig det er litt trist, skal jeg være helt ærlig.

Jeg er i grunnen enig med deg.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg leste i artikkelen at de har vært samboere i ett år allerede. Lurer på hva hennes foreldre tenkte da de tillot datteren å bli samboer med en 8 år eldre MANN da hun bare var 15....

Ja, ja, det gikk vel som det måtte gå.

At man er samboere i et år før man får barn når man er 35 er liksom mer forståelig enn når man er 16. Disse kunne jo vært sammen i 10-20 år før de fikk barn sånn teoretisk sett. Hvis jeg var han, så ville jeg iallefall ventet til hun ble 18.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg er i grunnen enig med deg.

Og dette med at de har vært samboere ett år er jo helt villt. Jeg ville aldri latt 15-åringen min flytte sammen med en 8 år eldre mann (eller med en jevnaldrende gutt, for den saks skyld). Og hadde den voksne sønnen min flyttet inn med en femtenåring, ville jeg nok hatt vanskelig for å blande meg inn...

Mrs. Wallace
Skrevet

Og dette med at de har vært samboere ett år er jo helt villt. Jeg ville aldri latt 15-åringen min flytte sammen med en 8 år eldre mann (eller med en jevnaldrende gutt, for den saks skyld). Og hadde den voksne sønnen min flyttet inn med en femtenåring, ville jeg nok hatt vanskelig for å blande meg inn...

Det gikk litt fort...mener selvsagt at jeg ville hatt vanskelig for å LA VÆRE å blande meg inn. :o)

Skrevet

Det gikk litt fort...mener selvsagt at jeg ville hatt vanskelig for å LA VÆRE å blande meg inn. :o)

Jeg skjønte hva du mente og er (selvsagt) helt enig!

Skrevet

Eg tenker følgende:

- Det er kjempeflott at de har tatt det valget med å gifte seg.

- Virkelig bra at foreldrene deres har støtta og hjulpet de.

- Supert at brura ønsker å fullføre videregående opplæring.

- Flott at de pusser opp leiligheten.

- Godt utganspunkt at de har vært samboere i ett år, og at de var forlova før ho blei gravid.

- Men eg _tror_ de har flytta fra hverandre innen 3-5 år, desverre...

Skrevet

Jeg hadde ikke vært en veldig stolt mor til den bruden nei... Ikke til brudgommen heller for den del.

Hadde datteren min kommet hjem som 16-åring og vært gravid så hadde vi selvføleglig stilt opp for henne, men jeg hadde aldri i verden skrevet under på en vigselssøknad. No way.

Men for all del - det kan jo hende det varer livet ut!

Gjest mora2
Skrevet

Jeg tenker at jeg også skulle ha giftet meg da jeg var 16...

Så var man ferdig med det.

Ønsker dem alt godt, og håper de klare bevare kjærligheten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...