Gå til innhold

Gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

jeg har aldri flydd før, så må lese meg litt opp på hva som er lov og ikke lov å ha med i håndbagasjen.

Kamera, nintendo Ds, mobiltelefon osv, må det legges i sånne poser? Eller kan jeg bare ta det opp løst? Skjønte ikke helt om det bare stod pose med væskebeholdere, eller om det også var poser med el.artikler.

http://www.osl.no/index.asp?strUrl=//templates/applications/internet/showobject.asp?infoobjectid=1026260&languagecode=1044

Mrs. Wallace
Skrevet

Kamera, mobil, nintendo og pc trenger ikke pakkes i pose, men på de fleste flyplasser må i hvert fall pc ut av håndbagasjen og scannes separat. Du legger dem i en sånn liten plastbakke som står ved siden av scanneren.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nå har jeg lest linken din og skjønner hvorfor du ble forvirret, for det er litt tvetydig formulert. Men det de mener er altså at

''Pose med væskebeholdere''

og

''større elektriske artikler ( f.eks. PC, kamera, håndholdte spill etc.)''

skal tas ut av håndbagasjen før det sendes separat gjennom røntgenmaskinen.

candyqueen_83
Skrevet

Kamera, mobil, nintendo og pc trenger ikke pakkes i pose, men på de fleste flyplasser må i hvert fall pc ut av håndbagasjen og scannes separat. Du legger dem i en sånn liten plastbakke som står ved siden av scanneren.

Så da legger jeg det bare løst i bagen og sender den gjennom da. Skal ikke ha med pc.

candyqueen_83
Skrevet

Nå har jeg lest linken din og skjønner hvorfor du ble forvirret, for det er litt tvetydig formulert. Men det de mener er altså at

og

Ja, det kan misforståes. Særlig av en som ikke har flydd før, eller av de som ikke har flydd etter de nye reglene kom. Skulle nok hatt et komma i setningen :o)

Skrevet

og

Jeg tror ikke vi har tatt ut "håndholdte spill" for egen gjennomlysning.... Synes vel neppe det kan kategoriseres som "større elektriske artikler";-) Ihvertfall ikke GameBoy Micro *he he*

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tror ikke vi har tatt ut "håndholdte spill" for egen gjennomlysning.... Synes vel neppe det kan kategoriseres som "større elektriske artikler";-) Ihvertfall ikke GameBoy Micro *he he*

Hehe. Nei, vi har hatt med Nintendo på flytur, men jeg kan ikke huske om den ble tatt ut eller ikke. Men de skal i hvert fall ikke pakkes i plastpose. :o)

Skrevet

Hehe. Nei, vi har hatt med Nintendo på flytur, men jeg kan ikke huske om den ble tatt ut eller ikke. Men de skal i hvert fall ikke pakkes i plastpose. :o)

heldigvis:-) Ellers hadde man fort fylt opp den posen på 1 liter....;-)

Gjest Kayia
Skrevet

Ja, det kan misforståes. Særlig av en som ikke har flydd før, eller av de som ikke har flydd etter de nye reglene kom. Skulle nok hatt et komma i setningen :o)

Det vi gjør er å ta ut mobil, Nintendo, IPod etc og legger dem i rett i plastkurven - mens væske (max 1 dl - eks lipgloss, tusj - el markeringspenn(!), ekstra linseboks etc) legges i plastpose.

God tur da Candyqueen!!

Skrevet

Jeg reiser mye, og det er bare lap-top og flytende toalettsaker som skal ut av bagen. Nintendo DS, mobiltelefon osv. kan ligge i veskene. Men ikke ha nøkler og telefon i lommene. Oftest må man ta av seg skoene, noen ganger beltet også.

Skrevet

Det vi gjør er å ta ut mobil, Nintendo, IPod etc og legger dem i rett i plastkurven - mens væske (max 1 dl - eks lipgloss, tusj - el markeringspenn(!), ekstra linseboks etc) legges i plastpose.

God tur da Candyqueen!!

Jeg har aldri blitt stoppet med markeringstusj i bagen.. Men engangslinsene legges i pose, ja. Håper de justerer de reglene snart!

candyqueen_83
Skrevet

God tur da Candyqueen!!

Tror ikke jeg trenger toalettsaker i håndbagasjen. Regner med bagasjen min kommer frem :P Så da blir det bare en bok, mobil og Ds.

Takk :o) Er fortsatt noen uker til da. Full nedtelling :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...