Gå til innhold

Flytte til nytt sted

Anbefalte innlegg

Askeladden2007
Skrevet

Hei

Er det noen her som har flyttet til et nytt sted på grunn av jobben? Hvor lang tid tok det før dere ble kjent med nye mennesker og trivdes dere?

Gjest flyttefoten
Skrevet

Venter spent på om noen svarer deg... Er selv i samme situasjon og lurer på om jeg kommer til å bli kjent med nye folk og om jeg kommer til å trives...

Gjest been there done that
Skrevet

Venter spent på om noen svarer deg... Er selv i samme situasjon og lurer på om jeg kommer til å bli kjent med nye folk og om jeg kommer til å trives...

Det kommer nok an på ting i livssituasjonen din, feks om du er enslig, hvor gammel du er, om du har barn eller feks hund. Det er lettere å komme i kontakt med andre voksne via dine barn, feks på foreldremøter og når de blir kjent med andre barn som kommer på besøk. Det er også lettere å bli kjent med andre når du går tur med en hund.

Hvis du ikke har verken barn eller hund, må du nok være mye mer aktiv for å få nye venner. Feks meld deg på et kurs, eller å hjelpe til ved frivillighetssentralen eller ungdomshuset. Eller hva med å henge opp en lapp om at du kan gå tur med andres hunder? Dette er bare eksempler.

Jeg flyttet til nytt sted for 2,5 år siden. Jeg har barn, og har blitt kjent med mange foreldre gjennom dem. Har også blitt kjent med de nærmeste naboene. Fortsatt har jeg likevel ikke det jeg vil kalle nære venner her (folk jeg kan betro meg om personlige ting) men ei begynner jeg vel kanskje å få litt mer slik kontakte med nå etterhvert. Som enslig syns jeg det er vanskeligere å få kontakt med kvinner som er gifte, fordi de ofte har nok med seg og sitt (på kvelden og sånn), lettere med andre enslige kvinner.

Jeg syntes også det var lettere å få nye venner da jeg var yngre (i 20-årene) fordi folk etterhvert blir mer og mer etablert i sine vennekretser.

Heldigvis har jeg ikke flyttet så langt fra der jeg bodde før, så jeg har hyppig kontakt med "gamle" venninner. Men jeg håper jeg snart får noen nære venner her også.

Gjest Aimabel
Skrevet

Tror det går mye på hva en gjør det til selv, og hvordan din personlighet er. Man må nok være litt aktiv, melde seg på ting som skjer, ta initsiativ til å være sammen kollegaer på fritida o.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...