Gå til innhold

Antivirus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har AVG Free 8.0 på maskinen min. Det har fungert greit helt til de siste dagene. Ikonet står som før (altså ingen varsler om at programmet er utdatert e.l.) Men:

Når jeg skal åpne nye sider, popper beskjeden "The AVG Security Toolbar was unable to connect with AVG 8.0" opp. Når jeg prøver å åpne AVG for å sjekke, får jeg beskjeden "AVG User Interface har et problem og må lukkes". Får altså ikke åpnet det engang...

Hva kan dette være? Betyr det at maskinen min ikke er beskyttet? Jeg prøvde å avinstallere det og legge det inn på nytt, men problemet dukket opp igjen etter en dag eller så.

Hva kan jeg gjøre? Bytte antivirusprogram? Forslag til gode alternativer i så fall?

Takknemlig for hjelp... :-(

Skrevet

Har du forsøkt å restarte maskinen når dette skjer? Det kan virke som om det er "heng" i forbindelsen mellom av-programmet og nettforbindelsen din, og da er ofte en restart den enkleste løsningen.

Jeg har vært trofast bruker av Grisofts av-program helt til denne siste utgaven, jeg er ikke fornøyd med linksjekken og når den er slått av viser jo systray-ikonet (ikonet ved klokka) at programmet ikke er korrekt satt opp.. :/ Jeg har byttet til Avast på alle husets maskiner, det er også gratis, lett på ressursbruk og etter det jeg har funnet frem til meget bra. Pass bare på å slå av varsellyder, med mindre du vil ha en metallisk mannsstemme som uten forvarsel dukker opp og forteller deg at av-databasen er oppdatert (veldig bra egnet for de som liker overraskelser, ikke fullt så bra egnet for oss med "svakt hjerte"...).

Skrevet

Har du forsøkt å restarte maskinen når dette skjer? Det kan virke som om det er "heng" i forbindelsen mellom av-programmet og nettforbindelsen din, og da er ofte en restart den enkleste løsningen.

Jeg har vært trofast bruker av Grisofts av-program helt til denne siste utgaven, jeg er ikke fornøyd med linksjekken og når den er slått av viser jo systray-ikonet (ikonet ved klokka) at programmet ikke er korrekt satt opp.. :/ Jeg har byttet til Avast på alle husets maskiner, det er også gratis, lett på ressursbruk og etter det jeg har funnet frem til meget bra. Pass bare på å slå av varsellyder, med mindre du vil ha en metallisk mannsstemme som uten forvarsel dukker opp og forteller deg at av-databasen er oppdatert (veldig bra egnet for de som liker overraskelser, ikke fullt så bra egnet for oss med "svakt hjerte"...).

Har prøvd det, ja. Skal sjekke ut Avast, jeg...

Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...