Gå til innhold

tilbake på jobb etter endt permisjon

Anbefalte innlegg

Gjest rettigheter?
Skrevet

Noen som kan noe om lov og rett i arbeidslivet? Jeg skal snart tilbake på jobb etter endt fødselspermisjon. Mens jeg har vært borte har bedriften startet en stor omstillingsprosess, bl.a. en fusjon med et annet selskap og omfattende omorganisering av personell osv. Jeg har vært ansatt i mange år og har hatt et ganske spesialisert arbeidsfelt. Såvidt jeg har forstått er det ikke sikkert jeg skal jobbe med dette i fremtiden, det er visst veldig uklart hva jeg skal ha som område når jeg komme rtilbake. Mitt arbeidsfelt ser ut til å være spredt ut på mange personer, vikaren min jobbe med helt andre ting.

Er dette uten videre greit? Har jeg noen rettigheter til å få tilbake noe som ligner min gamle stilling, noe jeg ønsker? Må jeg bare godta å gjøre det jeg blir satt til?

Persille1365381127
Skrevet

Du har krav på en stilling, og samme lønn - men de kan i prinsippet be deg om å koke kaffe om det er det de trenger deg til.

Skrevet

Jeg kjenner ikke så godt til dette, men det er tvilsomt om du har rett på å få igjen de samme arbeidsoppgavene dine. Hvis en bedrift har vært igjennom store omorganiseringer så kan de ikke ta hensyn til en stilling midt oppe i dette.

Ikke er det noe poeng at du jobber med noe som bedriften ikke trenger av tjenester lenger, noe som heller ikke tilfredsstillende for deg.

Du har krav på en stilling etter endt permisjon og en stilling som på det nivået du er på, men jeg mener at det er tvilsomt om du har krav på de gamle stlilling som nå er borte.

Gjest he-he StatoilHydro eller ??
Skrevet

.

Gjest rettigheter?
Skrevet

Jeg kjenner ikke så godt til dette, men det er tvilsomt om du har rett på å få igjen de samme arbeidsoppgavene dine. Hvis en bedrift har vært igjennom store omorganiseringer så kan de ikke ta hensyn til en stilling midt oppe i dette.

Ikke er det noe poeng at du jobber med noe som bedriften ikke trenger av tjenester lenger, noe som heller ikke tilfredsstillende for deg.

Du har krav på en stilling etter endt permisjon og en stilling som på det nivået du er på, men jeg mener at det er tvilsomt om du har krav på de gamle stlilling som nå er borte.

Me mine gamle arveidsoppgaver er jo der fremdeles, men de blir utført av noen andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...