Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går lukte jeg masse nesler, det var ikke særlig smart å gjøre det iført t-skjorte... Jeg så jo ikke ut nedover armene etterhvert!

Jeg smurte på xylocain og den verste svien ga seg. Etter en stund smurte jeg på eurax også fordi det begynte å klø igjen, men det ga seg ikke og noen av blemmene klødde/sved hele ettermiddagen og kvelden. I dag er de små røde prikker.

Fikk i tillegg noen blemmer til som jeg bare lot være for å se om det ble noen forskjell, de sluttet å svi mye raskere og er helt borte i dag. Snodig.

Hva skal man smøre på da, om uhellet er ute? Aloe vera?

Skrevet

Ja, jeg ville nok prøvd aloe vera... Eller en sånn penn man bruker på insektsbitt. Afterbite, eller noe sånt heter den vel.

Persille1365381127
Skrevet

Emu-olje er faktisk ganske effektivt, men det er dyrt - og ikke så lett å få tak i. Jeg fikk det på piercing-sjappa her, men vet ikke om noen har det hos deg. Og flaskene er bittesmå - så det blir jo litt klønete når du har mye...

Vi bruker Eurax, det fungerer ganske greit. Men vi har en sånn spray i barnehagen, kjøpt på apoteket, som iser ned og "bedøver" huden litt. Den har ingen langtidsvirkning, det er mer en "der og da"-spray for å roe ned hysteriet så man kan behandle med noe annet som er litt mer langvarig.

Ellers er det vel som alle stikk og blemmer man får om sommeren, fullstendig hat og lite å gjøre med! :)

Skrevet

Emu-olje er faktisk ganske effektivt, men det er dyrt - og ikke så lett å få tak i. Jeg fikk det på piercing-sjappa her, men vet ikke om noen har det hos deg. Og flaskene er bittesmå - så det blir jo litt klønete når du har mye...

Vi bruker Eurax, det fungerer ganske greit. Men vi har en sånn spray i barnehagen, kjøpt på apoteket, som iser ned og "bedøver" huden litt. Den har ingen langtidsvirkning, det er mer en "der og da"-spray for å roe ned hysteriet så man kan behandle med noe annet som er litt mer langvarig.

Ellers er det vel som alle stikk og blemmer man får om sommeren, fullstendig hat og lite å gjøre med! :)

Ah! Sånn brannsårspray som iser ned har jo jeg også! Den har jeg ikke tenkt på i denne sammenhengen, men den skal jeg sannelig prøve neste gang!

Skrevet

Sinksalve skal visst være bra.

Men jeg kan jo ikke gå rundt med zinksalve på begge underarmene fra albuen til håndleddet? Da vil jeg jo grise til alt!

Gjest Tatjana
Skrevet

Men jeg kan jo ikke gå rundt med zinksalve på begge underarmene fra albuen til håndleddet? Da vil jeg jo grise til alt!

Hihi - ja du har jo et poeng der.

Skrevet

Hihi - ja du har jo et poeng der.

Prøvde sånn is-spray mot brannsår og den funka! Deilig!

Skrevet

Plukk "groblad" (slike grønna blad i en klase,som ligger flatt utover, med en liten grønn dings stående opp...), gni den litt mellom fingrene, og gni bladet på blemmene. Gjenta om nødvendig. Super, gratis behandling, og funker som bare det!

Skrevet

Plukk "groblad" (slike grønna blad i en klase,som ligger flatt utover, med en liten grønn dings stående opp...), gni den litt mellom fingrene, og gni bladet på blemmene. Gjenta om nødvendig. Super, gratis behandling, og funker som bare det!

*Tenker så det knaker* Tror ikke vi har groblader på eiendommen, men vi har vel omtrent alt annet av ugress....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...