Gå til innhold

Mer om håndbagasje

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi skal også snart ut å reise med fly.

Jeg har en sønn som har noen allergier, og da også en svært svært kraftig en. Av den grunn så må jeg alltid ha med meg

epi-pen (adrenalin sprøyte) til han, just in case.

Og den vil jeg jo så klart ha liggende i håndbagasjen min.

Den kan jeg bare ha løst i veska den? Eller er det regler på det også.

Og en ting til, jeg trenger ikke attest på at vi har med epi-pen?

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror ikke du uten videre får ha med en spøryte på flyet, så den må du nok ha noe dokumentasjon på...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror det bare er medisiner i fast form som fortsatt er lov å ha med i håndbagasjen uten dokumentasjon. Så jeg ville gått til fastlegen og fått med et skriv.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg tror ikke du uten videre får ha med en spøryte på flyet, så den må du nok ha noe dokumentasjon på...

Takk for svar.

Får prøve å ringe legen i morgen for å få med et skriv. Så jeg er på den sikre siden.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg tror det bare er medisiner i fast form som fortsatt er lov å ha med i håndbagasjen uten dokumentasjon. Så jeg ville gått til fastlegen og fått med et skriv.

Takk for svar.

Da får jeg ringe legen i morgen, høre om jeg kan få en bekreftelse på det. Tryggest å ha den i håndbagasjen.

Icora Panter
Skrevet

Det er str på væsken som teller.. Dvs at om medisinene i sprøytene ikke inneholder mer enn 100ml, så kan du ha dem med uten å tenke mer på. Men viktig at du husker å legge det i en slik gjennomsiktig pose. Disse får du kjøpt på vanlig matbutikk og er merket med godkjent til "flypose"

Du kan ha med mye væske ombord i et fly, men alle beholderne kan ha mer enn 100ml.

Selv har jeg hatt med parfymer, brunkrem, fuktighetskrem, vannflaske (100ml) osv.. Alt må ligge i en gjennomsiktig fly pose so m legges synlig på båndet i sikkerthetskontrollen. (Skal taes ut av vesker, bager osv.)

Icora Panter
Skrevet

Takk for svar.

Får prøve å ringe legen i morgen for å få med et skriv. Så jeg er på den sikre siden.

Sprøyter må ha "Id papirer"

Gjest Liza i London
Skrevet

Epi pen går greit i håndbagasjen.

den trengs faktisk ikke legges i plastpose engang.

Så lenge den er i orginalembalasjen trenges ingen dokumentasjon fra lege ( navnet på pas samsvarer jo med navn på bill.)

Gjest annlovinda
Skrevet

Epi pen går greit i håndbagasjen.

den trengs faktisk ikke legges i plastpose engang.

Så lenge den er i orginalembalasjen trenges ingen dokumentasjon fra lege ( navnet på pas samsvarer jo med navn på bill.)

Takk for svar.

Ettersom jeg fikk flere svar-varianter, så ringte jeg til osl for å høre jeg. Og det er riktig som du sier. Den kan bare taes med som vanlig håndbagasje, trengs heller ikke legges i pose. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Sprøyter må ha "Id papirer"

Ringte osl, gardermoen nå jeg.

Og den trenger jeg ingen papirer på. Kan bare legges i veska som den er. :)

Da trenger jeg ikke tenke mer på det iallfall.

TAkk for svar

Icora Panter
Skrevet

Ringte osl, gardermoen nå jeg.

Og den trenger jeg ingen papirer på. Kan bare legges i veska som den er. :)

Da trenger jeg ikke tenke mer på det iallfall.

TAkk for svar

Hvor skal du? En kamerat av meg satt i tollen i utlandet i seks timer pga en insulinsprøyte.. Så var ikke Norge, som var problemet, men tollen i det landet han skulle reise fra.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hvor skal du? En kamerat av meg satt i tollen i utlandet i seks timer pga en insulinsprøyte.. Så var ikke Norge, som var problemet, men tollen i det landet han skulle reise fra.

Vi skal til hellas.

Og jeg ringte spesielt til gardermoen for å forhøre meg om det. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem i det hele tatt. Så jeg får vel nesten da stole på at det stemmer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...