Gå til innhold

Narkomane naboer

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Her i gata bor det narkomane i flere hus og det har vært funnet sprøyter ute,nå er det en underskriftskampange på gang for å få dem bort,men har vi egentlig noe vi skulle ha sagt?

Skrevet

De vil ikke bli pålagt å flytte som følge av at noen en eller annen gang har funnet sprøyter ute. Narkomane skal også ha et sted å bo.

Forøvrig er det avhengig av boform hva som skal til for at noen må flytte. Er dette utleieboliger, borettslag, boligsameie eller hva?

Gjest mora2
Skrevet

Nei, det har dere ikke.

Men har dere prøvd å snakke med de? Forklare problemet.

Ingen vil ha narkomane naboer.

Men de er mennesker de også, en datter, sønn, far eller mor.

Og en plass må de bo.

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

De vil ikke bli pålagt å flytte som følge av at noen en eller annen gang har funnet sprøyter ute. Narkomane skal også ha et sted å bo.

Forøvrig er det avhengig av boform hva som skal til for at noen må flytte. Er dette utleieboliger, borettslag, boligsameie eller hva?

De bor i eget hus som de leier. Klart de må ha en plass å bo men tror ikke ordføreren ville hatt dem til naboer.

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Nei, det har dere ikke.

Men har dere prøvd å snakke med de? Forklare problemet.

Ingen vil ha narkomane naboer.

Men de er mennesker de også, en datter, sønn, far eller mor.

Og en plass må de bo.

Ja de må ha en plass å bo men rett ved siden av en lekeplass?

Noen ganger sitter de på lekeplassen og okkuperer den også.

De vet om underskriftene og nei ingen har prøvd å snakke med dem,de er jo konstant rusa på et eller annet.

Gjest mora2
Skrevet

Ja de må ha en plass å bo men rett ved siden av en lekeplass?

Noen ganger sitter de på lekeplassen og okkuperer den også.

De vet om underskriftene og nei ingen har prøvd å snakke med dem,de er jo konstant rusa på et eller annet.

''Ja de må ha en plass å bo men rett ved siden av en lekeplass? ''

Men hvor passer det at de bor da?

Ute av syne, ute av sinnet....

''De vet om underskriftene og nei ingen har prøvd å snakke med dem,de er jo konstant rusa på et eller annet.''

Ikke mange narkomane som er konstant så rusa at det ikke går å snakke med dem...

Men hvem har vel respekt for samfunnets "rotter"?.....

Vi har også et nabohus som er et narkoreir.

Faktisk ligger det rett ved lekeplassen også.

Det er klart det er ikke ideelt, men kunne ikke falle meg inn å prøve å utstøtt dem på noen måte.

Dette er syke mennesker som trenger hjelp.

De har det tøft nok....

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

''Ja de må ha en plass å bo men rett ved siden av en lekeplass? ''

Men hvor passer det at de bor da?

Ute av syne, ute av sinnet....

''De vet om underskriftene og nei ingen har prøvd å snakke med dem,de er jo konstant rusa på et eller annet.''

Ikke mange narkomane som er konstant så rusa at det ikke går å snakke med dem...

Men hvem har vel respekt for samfunnets "rotter"?.....

Vi har også et nabohus som er et narkoreir.

Faktisk ligger det rett ved lekeplassen også.

Det er klart det er ikke ideelt, men kunne ikke falle meg inn å prøve å utstøtt dem på noen måte.

Dette er syke mennesker som trenger hjelp.

De har det tøft nok....

Nå har ikke vi skrevet under enda da men arket kommer vel til oss også snart. Det er ikke gøy når unger og alt er redd dem heller og de slenger rundt sprøytene sine,personlig har jeg ikke noe imot dem for de har ikke gjort meg noe og hilser gjør de også. Tror ikke vi har så mye vi skulle ha sagt når det gjelder å få dem bort,det får tiden vise.

Vet at de sliter med sitt men ville aldri kaldt dem rotter av den grunn.

Skrevet

De bor i eget hus som de leier. Klart de må ha en plass å bo men tror ikke ordføreren ville hatt dem til naboer.

Ordføreren har ikke noe med hvem som bor hvor.

Det er en grense for hvor mye trøbbel man kan påføre sine naboer, men det høres ikke ut som om den grensen er nådd. Hvis huset er i privat eie, så kan dere kontakte eier og informere om naboenes reaksjon på hans valg av leietaker.

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Ordføreren har ikke noe med hvem som bor hvor.

Det er en grense for hvor mye trøbbel man kan påføre sine naboer, men det høres ikke ut som om den grensen er nådd. Hvis huset er i privat eie, så kan dere kontakte eier og informere om naboenes reaksjon på hans valg av leietaker.

Eieren gir blaffen så lenge han får penger,av sosialen i dette tilfellet. Vi får bare finne oss i å ha narkomane til naboer tror jeg.

Ville du likt det selv foressten?

Skrevet

Nå har ikke vi skrevet under enda da men arket kommer vel til oss også snart. Det er ikke gøy når unger og alt er redd dem heller og de slenger rundt sprøytene sine,personlig har jeg ikke noe imot dem for de har ikke gjort meg noe og hilser gjør de også. Tror ikke vi har så mye vi skulle ha sagt når det gjelder å få dem bort,det får tiden vise.

Regener med at når de har egen bolig så setter de sprøytene sinde der inne.. og da løper de vel neppe ut for å kaste dem på lekeplassen etterpå.

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Regener med at når de har egen bolig så setter de sprøytene sinde der inne.. og da løper de vel neppe ut for å kaste dem på lekeplassen etterpå.

Skulle tro det ja men det har altså blitt funnet sprøyter ute!

Gjest mora2
Skrevet

Nei, det er ikke mye gøy, verken for barn eller voksne.

Jeg har mange narkomane i min familie, så jeg har hatt runden flere ganger med mine unger. Forklart dem hva som er "galt" med de narkomane, og hvordan man forholder seg til evt sprøyter. Det er en forferdelig sjebne de lider..

Grunnen til at jeg kalte dem "rotter", er at mange ser på dem akkurat slik.Skadedyr, smitte ovs ovs.

Håper dere får til en løsning som fungerer for alle.

Og at du tenker deg godt om før du evt skriver under...

:0)

Gjest mora2
Skrevet

Noen ganger er desverre suget så sterkt at de ikke rekker hjem...

Skrevet

Eieren gir blaffen så lenge han får penger,av sosialen i dette tilfellet. Vi får bare finne oss i å ha narkomane til naboer tror jeg.

Ville du likt det selv foressten?

Jeg ville neppe ha jublet om det flyttet inn narkomane i nabohuset. På den annen side, ville jeg heller ikke å underskrevet noen protest på det grunnlaget alene.

Skrevet

Om intet annet nytter, blir det i hvert fall bedre om en setter ut slike gule plastbokser som de kan kaste sprøytene og nålene i.

Narkomane er den nye adelen og er fredet mot alle sanksjoner i Norge.

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Nei, det er ikke mye gøy, verken for barn eller voksne.

Jeg har mange narkomane i min familie, så jeg har hatt runden flere ganger med mine unger. Forklart dem hva som er "galt" med de narkomane, og hvordan man forholder seg til evt sprøyter. Det er en forferdelig sjebne de lider..

Grunnen til at jeg kalte dem "rotter", er at mange ser på dem akkurat slik.Skadedyr, smitte ovs ovs.

Håper dere får til en løsning som fungerer for alle.

Og at du tenker deg godt om før du evt skriver under...

:0)

Håper også vi finner en løsning på det men tror ikke vi kommer noen vei med underskriftene.

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Om intet annet nytter, blir det i hvert fall bedre om en setter ut slike gule plastbokser som de kan kaste sprøytene og nålene i.

Narkomane er den nye adelen og er fredet mot alle sanksjoner i Norge.

Enig!

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Skriv under på kampanjen!

Åja,trodde alle her mente at de narkomane var "hellige",og de er vel det og like hellige som alle andre,men det er ikke morro å ha dem så nært.

Får tenke på det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...