Gå til innhold

jente på 1år og 5 mnd og 40 i feber...???

Anbefalte innlegg

Gjest bare meg trallalalala
Skrevet

heisann.... er mor til denne jenta å hun har aldri hatt så høy feber så er litt sånn små nervøs.... Har vert pjusk i hele dag. Sov 2 økter og måtte vekke henne 17.30 og da hadde hun 39.8 i feber. ga henne paracet 250mg. hun la seggreit igjenkl. syv. Nå kl. elleve var feberen igjen 39.7 og ga henne paracet igjen. Målte igjen ca 20 min etter då var tempen 39.9 .....

huff sikkert hysterisk- selv om jeg ALDRIG har vert det oven for henne. sånn som alle andre mødre er føler jeg... hehe men nå søker jeg litt veiledning her.....

Noen???

hun haddekraftig diarè i hele går, men tengte ikke noe over det egentlig... of ikke matlyst i går eller i dag. men passer på og få i henne veske da.....

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten og spurt om råd.

Skrevet

nick jr hadde 40 pluss rett som det var. Stort sett timet han det sånn at han fikk det om natta når det var vanskelig å få tak i lege.

Vi fikk Voltaren stikkpiller som funker helt supert. De er neppe tilgjengelig i Norge. Paraceten funker bare et par tre timer.

Så hva gjør du? Av med klærne hennes og tørk kroppen med et fuktig, kjølig håndkle. Legg et kjølig, fuktet håndkle på panna hennes.

Generell regel for jr før han kunne formidle noe verbalt. Feber og kalde hender/føtter = kald inni, og teppe på.

Feber, varme hender og føtter = varm inni, og teppe av.

Det enste legene våre pleide å være bekymret for når han fikk feber, var at han skulle få feberkramper. Når jeg spurte hva det var for noe, så sa de bare: You'll know when it happens. Ypu'll be here double quick. Det er visstnok ikke farlig, bare virker helt jævlig når det skjer.

Når vi hadde vært gjennom febertoktene noen ganger så sluttet vi stort sett å bekymre oss før den nådde 40. Vi ga han medisin, men sov like godt som han.

Høy feber og små unger går hånd i hånd. Gjerne på null tid. Også spys det og drites litt også.

Lykke til! Jeg er glad det ikke er vår våkenatt.

Skrevet

Det er ikke så veldig uvanlig at de små får høy feber.

At hun sover mye er bare bra.

Jeg ville ha fulgt med på allmenntilstanden. Er den normal (for feber), så har nok ungen det ok.

Kle av så mye som mulig av henne. Kjøl henne ned med drikke og fuktige kluter på panna og kroppen.

Feberkrampe kan oppstå hvis feberen stiger veldig fort. Da er det ekstra viktig å kjøle ungen ned raskt. Gå gjerne ut (hvis det er kjølig ute) med en naken unge. Eller dusj henne i litt kjølig vann (ikke kaldt!).

Feberkramper er skremmende, men ikke farlig.

Endel anbefaler at man skal til lege etter første feberkrampe for evt. å utelukke epilepsi.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at små barn er slik, men følg med og ta kontakt med lege hvis det varer for lenge eller blir verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...