Gå til innhold

Når kan barn slutte med bilsete

Anbefalte innlegg

Gjest bobbe
Skrevet

Hvor høy skal et barn være før det kan slutte å bruke pte/barensete i bilen?

Skrevet

Mener å nylig ha lest at det er 150 cm?

Sjekk denne siden: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1143038826141&pagename=sikkerbil%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert

''For barn som er under 150 cm høye skal det alltid brukes godkjent sikringsutstyr i person-, vare- og lastebil. Barn mellom 135 cm og 150 cm kan bruke ordinært bilbelte dersom annet sikringsutstyr ikke er tilgjengelig, går det fram av nye endringer som er fastsatt av Samferdselsdepartementet.''

Gjest bobbe
Skrevet

Sjekk denne siden: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1143038826141&pagename=sikkerbil%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert

''For barn som er under 150 cm høye skal det alltid brukes godkjent sikringsutstyr i person-, vare- og lastebil. Barn mellom 135 cm og 150 cm kan bruke ordinært bilbelte dersom annet sikringsutstyr ikke er tilgjengelig, går det fram av nye endringer som er fastsatt av Samferdselsdepartementet.''

Tusen takk.

Skrevet

Mener å nylig ha lest at det er 150 cm?

150?! *LOL*

Ikke langt unna at jeg skulle sittet i bilsete mao! Er en knøttaliten tærte på noe over 150 ;-)

Skrevet

150?! *LOL*

Ikke langt unna at jeg skulle sittet i bilsete mao! Er en knøttaliten tærte på noe over 150 ;-)

*Hehe* Jeg også! :o)

Skrevet

Eldstemannen min er 135 cm, men han må pent sitte på bilpute en god stund ennå. Han får ikke slippe den før selen ligger over skulderen når han sitter i bilens sete og ikke over halsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...