sweetness Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Hei. Jeg er nyutdannet og famlende og lurer; hva burde en arbeidskontrakt innholde? Hva kan man som arbeidstaker- uansett yrke, arb.plass, statlig, offentlig eller privat forlange/ha krav på? Synes dette er litt vanskelig. Skal jeg plutselig begynne å forlange ting etter år med "udugelig-student"-stempel... hmm.. noen med gode råd her? hjelpes meg.. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 De fleste selskaper har standardkontrakter de bruker på alle ansatte, så om du ikke begynner i et veldig lite, veldig nytt - eller useriøst firma, får du det samme som alle andre. Om du ser på www.bedin.no så ser du hva de anbefaler at kontrakten skal inneholde. Kort fortalt er det personalia, arb.tid, lønn, oppstartsdato, oppsigelsestid, pensjon, stilling og oppsigelsestid/regler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.