Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er det 8 uker siden jeg ble operert, og jeg klarer ikke helt å huske på hvordan det var før :)

Jeg har det veldig, veldig bra. Spisingen regulerer seg selv. Går det noe særlig mer enn 3 timer mellom måltidene, så blir jeg sulten. Skulle det gå mer enn 4 timer mellom, så _må_ jeg spise, for da blir jeg ør og rimelig sur...

Vekta er et kapittel for seg...

Jeg var sikker på jeg skulle ha gått ned 20 kg til nå, men for en uke siden nådde jeg et platå, og der har jeg visst blitt en stund. Nå har jeg bevisst ikke veid meg på noen dager for å slippe å bli minnet på platået.

Sist jeg veide meg, for 4 dager siden, så hadde jeg gått ned 18,5 kg.

Jeg er helt tydelig av dem som ikke går så veldig fort ned, men jeg går ned og jeg har det kjempebra - det er det viktigste for meg.

Fremdeles kan jeg spise alt jeg har prøvd til nå, jeg må bare passe på å ikke spise for fort. Gjør jeg det, blir jeg kvalm, slapp og litt svimmel. Så må jeg legge meg ned i et kvarters tid og så er jeg fin igjen.

Jeg unngår bevisst å spise godterier, kjeks osv.

Når det gjelder middag, så kan jeg noen dager spise ganske mye, mens jeg andre dager nesten ikke orker noen ting.

Når jeg sier ganske mye, så vil det si f.eks. 1 kjøttkake, 1 liten potet og 1-2 ss grønnsaker - så mengder er det jo ikke snakk om uansett :)

Den største utfordringen jeg har, er å bruke lang nok tid på frokosten. Jeg tar nemlig de fleste av vitaminenen mine sammen med frokosten, og da må jeg bruke ganske lang tid. Tenker jeg må planlegge godt til høsten når alle har det travelt om morgenen :) Men jeg merker at jeg blir flinkere til å gjøre slike ting uten å tenke så mye.

Det finnes overhodet ingen anger hos meg over at jeg til slutt bestemte meg for å bli overvektsoperert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310427-oppdatering-8-uker-etter-operasjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Det der høres helt flott ut!

Og tyve kilo på to måneder er da fort nok! Du skal jo tross alt forbrenne dette fettet også - så alle naturlover tro går det vel ikke an å ta det så mye raskere :-)

Det fineste med oppdateringene dine synes jeg, er at det skinner igjennom at du omsider har fått fred i sjelen etter mange år med skrikene fra kjøleskapet.

Flott å få følge veien din :-)

Det der høres helt flott ut!

Og tyve kilo på to måneder er da fort nok! Du skal jo tross alt forbrenne dette fettet også - så alle naturlover tro går det vel ikke an å ta det så mye raskere :-)

Det fineste med oppdateringene dine synes jeg, er at det skinner igjennom at du omsider har fått fred i sjelen etter mange år med skrikene fra kjøleskapet.

Flott å få følge veien din :-)

Ja, jeg har det virkelig godt.

Jeg kan fortsatt kjenne lyst på sjokolade (min store svakhet), men det er ikke vanskelig å la være å spise det.

Jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen, men vet det er mange som går ned mye mer.

Problemet de har er ofte at de har vanskeligheter med å spise nok. Det har ikke jeg.

I mitt hode så er det veldig positivt at jeg har et godt spisemønster. Da antar jeg at jeg slipper endel problemer som kan komme senere :)

Det er så spennende å høre hvordan det går med deg:))

Nesten 20 kg ned på to mnd må da være kjempebra, så du har sikkert all grunn til å være fornøyd:)

Ja, jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen.

Ulempen er at jeg frekventerer et forum for vektopererte og ser at det er veldig mange som går ned mye mer på samme tid.

Jeg ser, ut fra det de skriver, at de stort sett sliter med å spise, så det er vel en sammenheng.

Jeg vil heller gå langsommere ned i vekt (selv om jeg selvsagt vet at jeg går veldig fort ned i vekt jeg også), og kunne spise godt og slippe problemer nå og kanskje senere :)

Gjest Valnøtt

Ja, jeg har det virkelig godt.

Jeg kan fortsatt kjenne lyst på sjokolade (min store svakhet), men det er ikke vanskelig å la være å spise det.

Jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen, men vet det er mange som går ned mye mer.

Problemet de har er ofte at de har vanskeligheter med å spise nok. Det har ikke jeg.

I mitt hode så er det veldig positivt at jeg har et godt spisemønster. Da antar jeg at jeg slipper endel problemer som kan komme senere :)

Å yes - jeg tror du skal være veldig fornøyd med at du får i deg den maten du trenger ja :-)

Hvis man er vektoperert og ikke får i seg det man skal - blir ikke det da på en slags rar måte som å leve med en spiseforstyrrelse eller noe sånt? Altså - resultatet blir jo at kroppen ikke får i seg det den skal mener jeg?

Må være mye bedre å ha fått fred i sjela - og i magen slik du har :-)

Annonse

Gjest Undrende og nysgjerrig

Så fint å høre at det går så bra med deg!

Tror nok det er greit at du går sakte men sikkert nedover. Da har vel også huden litt tid på å trekke seg mer sammen??? (inbiller jeg meg...) Alle har vel slike platåer, leste om ei som hadde stått stille i 5 mnd, tror jeg det var, men så gikk hun nedover igjen...

Lykke til videre! -og TAKK for oppdatering;-)

Gjest Valnøtt

Ja, jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen.

Ulempen er at jeg frekventerer et forum for vektopererte og ser at det er veldig mange som går ned mye mer på samme tid.

Jeg ser, ut fra det de skriver, at de stort sett sliter med å spise, så det er vel en sammenheng.

Jeg vil heller gå langsommere ned i vekt (selv om jeg selvsagt vet at jeg går veldig fort ned i vekt jeg også), og kunne spise godt og slippe problemer nå og kanskje senere :)

Og du... Du vet nok om dette til at du vet hva de mister når de ikke spiser, ikke sant? Det er ikke bare fett :-)

Maten din hjelper deg å holde på musklene - og det vil vi jo :-)

Å yes - jeg tror du skal være veldig fornøyd med at du får i deg den maten du trenger ja :-)

Hvis man er vektoperert og ikke får i seg det man skal - blir ikke det da på en slags rar måte som å leve med en spiseforstyrrelse eller noe sånt? Altså - resultatet blir jo at kroppen ikke får i seg det den skal mener jeg?

Må være mye bedre å ha fått fred i sjela - og i magen slik du har :-)

Ja, plages man med å få i seg maten, eller ikke kjenner sult og velger å ikke spise - så blir det jo en slags valgt anorexi.

Det er flere som sliter med det, dessverre.

Da jeg ble operert var jeg lagt inn sammen med ei som ikke klarte å spise mer enn max 2 ss suppe om dagen.

Hun er fremdeles innlagt med sondenæring. Synes så synd på henne!

Så fint å høre at det går så bra med deg!

Tror nok det er greit at du går sakte men sikkert nedover. Da har vel også huden litt tid på å trekke seg mer sammen??? (inbiller jeg meg...) Alle har vel slike platåer, leste om ei som hadde stått stille i 5 mnd, tror jeg det var, men så gikk hun nedover igjen...

Lykke til videre! -og TAKK for oppdatering;-)

UUUÆÆÆÆHHH, platå i 5 mnd!!! Det er lite motiverende i alle fall. Vel, da får jeg bare være forberedt på det også :)

Annonse

Du er kjempeflink!!! Men kan du ikke snu litt på det så du kan ta alle eller noen av vitaminene til kveldsmaten? Så blir det ikke noe ekstra stress om morgenen til høsten?

Joda, jeg skal ta vitaminer til kvelden også, så jeg kan sikkert ta noen ekstra da.

Nå er det ikke så stort problem akkurat nå, men jeg skal ha det i tankene :)

Gjest Valnøtt

Ja, plages man med å få i seg maten, eller ikke kjenner sult og velger å ikke spise - så blir det jo en slags valgt anorexi.

Det er flere som sliter med det, dessverre.

Da jeg ble operert var jeg lagt inn sammen med ei som ikke klarte å spise mer enn max 2 ss suppe om dagen.

Hun er fremdeles innlagt med sondenæring. Synes så synd på henne!

Herregud - stakkars!

Neste som sier at vektoperasjon er juks burde få seg en tur innom henne.

Min erfaring viser at jeg fint kunne være ekstremt overvektig og likevel underernært på viktige næringsstoffer, så det er ikke noen automatikk i at man har noe å gå på heller. Man _må_ ha i seg mat, så går kiloene ned når de går.

Men jeg synes jo ikke tjue kilo på to måneder er smått heller da - det er knallbra! :-)

Herregud - stakkars!

Neste som sier at vektoperasjon er juks burde få seg en tur innom henne.

Min erfaring viser at jeg fint kunne være ekstremt overvektig og likevel underernært på viktige næringsstoffer, så det er ikke noen automatikk i at man har noe å gå på heller. Man _må_ ha i seg mat, så går kiloene ned når de går.

Men jeg synes jo ikke tjue kilo på to måneder er smått heller da - det er knallbra! :-)

Ja, stakkar hun sliter. Det vanskelige er at det er kun psykisk. Alt det fysiske er i orden, men hun klarer bare ikke å spise mer.

Ja, jeg er superfornøyd med mine 20 kg. Strengt tatt regner jeg vekttapet fra jeg begynte på pulverkur 2 uker før operasjonen. Likevel er det super med 20 kg minus på 10 uker :)

Gjest Valnøtt

Ja, stakkar hun sliter. Det vanskelige er at det er kun psykisk. Alt det fysiske er i orden, men hun klarer bare ikke å spise mer.

Ja, jeg er superfornøyd med mine 20 kg. Strengt tatt regner jeg vekttapet fra jeg begynte på pulverkur 2 uker før operasjonen. Likevel er det super med 20 kg minus på 10 uker :)

Klart du skal regne det med før op også - det er jo en del av den samme prossessen :-)

Du må jo snart begynne å nærme deg målet etterhvert også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...