Gå til innhold

Jeg trenger bok-tips :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg vil gjerne ha noe enkelt, for det jeg ellers leser krever så mye :)

Må ha noe jeg kan lese, og så sove uten at det kverner videre. Eller må lese to ganger...

Mankell fungerer nok allikevel, bare du ikke lever deg for mye inn i de tragiske krimhistoriene ;)

Agatha Christie er jo en klassiker, da. "Doktoren mister en pasient" er fin, om du ikke har lest den allerede.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

25

• candyqueen_83

6

• Glimtipper

5

• Lillemus

4

Skrevet

Ok, det er notert :)

Hva skriver E. George om da?

Elisabeth George ligger vel opp til det som en kan kalle klassisk engelsk krim . Jeg liker bøkene hennes kjempegodt. Pass bare på å lese bøkene i rimelig kronologisk rekkefølge.

Andre anbefalinger fra meg er Tom Egeland, Kate Moss og Raymond Khoury.

Persille1365381127
Skrevet

Mankell fungerer nok allikevel, bare du ikke lever deg for mye inn i de tragiske krimhistoriene ;)

Agatha Christie er jo en klassiker, da. "Doktoren mister en pasient" er fin, om du ikke har lest den allerede.

Nja, hun er ikke helt min type faktisk? Liker ikke tv-seriene heller.... Rart :)

Persille1365381127
Skrevet

Elisabeth George ligger vel opp til det som en kan kalle klassisk engelsk krim . Jeg liker bøkene hennes kjempegodt. Pass bare på å lese bøkene i rimelig kronologisk rekkefølge.

Andre anbefalinger fra meg er Tom Egeland, Kate Moss og Raymond Khoury.

Ok, takk :)

Skrevet

Under blødende hender, av McDermid har allerede kommet:-)

Ååååh, takk for tipset! Da må jeg til byen og kjøpe den ASAP ;) Noe å kooose seg med i ferien det!

Skrevet

Ok, hva skriver hun om?

Du har muligens sett serien "Arr i sjelen" på tv? Den er basert på hennes bøker... Mange av bøkene handler om psykologen Tony Hill og politidamen Carol Jordan.

Men en av de beste bøkene hennes hører ikke til denne serien - "Retterstedet". Meget bra!

candyqueen_83
Skrevet

Helene Uri virker litt kjedelig? Men hun er kanskje ikke det?

Jeg skjønner at jeg får ta Nesser og Mankell fremover om ikke annet :)

Et par av Uri er kjedelig, men det var en jeg likte. Hmm.tror det var honningtunger.

candyqueen_83
Skrevet

Mener du det?! Hvor langt i boka leste du da? Jeg pleier lett å kjede meg av bøker, men denne slukte jeg fra A til Å :)

Jeg leste ferdig hele. Tvang meg gjennom, for jeg hater å legge fra meg bøker før jeg er ferdig. De KAN jo bli bra etterhvert. Men det ble den ikke. Jeg syntes tusen strålende soler var bedre.

Persille1365381127
Skrevet

Du har muligens sett serien "Arr i sjelen" på tv? Den er basert på hennes bøker... Mange av bøkene handler om psykologen Tony Hill og politidamen Carol Jordan.

Men en av de beste bøkene hennes hører ikke til denne serien - "Retterstedet". Meget bra!

Skrevet

Psst! Jeg har en bok du kan lese veldig snart ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg leste ferdig hele. Tvang meg gjennom, for jeg hater å legge fra meg bøker før jeg er ferdig. De KAN jo bli bra etterhvert. Men det ble den ikke. Jeg syntes tusen strålende soler var bedre.

Jeg likte den bare så godt! Den rørte ved noe i meg og filmen like så :)

Nå holder jeg på med Tusen strålende soler og den har jo fått enda bedre karakter enn den første boka.

Skrevet

Henning Mankell er nedtur når man er godt vant med Stieg Larsson og Jo Nesbø.

Jeg har en bok jeg alltid er profet for i slike tråder, og det er "Den tidsreisendes kvinne" av Audrey Niffenegger. Den fortjener flagg og fanfarer over hele linja! Ikke la deg skremme av den snåle tittelen :o) Det er en morsom, underfundig, og rett og slett knakende god bok som i alle fall tilførte meg noe verdifullt.

Skrevet

Jeg, som vanligvis misliker krim fordi det er for enkelt, liker godt Henning Mankell.

Har du lest Stieg Larsson og Jo Nesbø? De går Mankell en høy gang etter min mening.

Skrevet

Har du lest Stieg Larsson og Jo Nesbø? De går Mankell en høy gang etter min mening.

Ja, jeg har lest begge.

Men min dose krim er rundt en bok i året, så jeg trenger i grunnen ikke flere krimforfattere jeg orker å lese ;)

Skrevet

"T for troløs" er den siste boka, i alle fall på norsk.. :o)

Aha,- ja den har jeg ikke lest ennå... Pleier å vente til de kommer i paperback ;-)

Persille1365381127
Skrevet

Psst! Jeg har en bok du kan lese veldig snart ;)

Så bra! Jeg gleder meg :)

Leste første kapittelet omigjen for ikke så lenge siden faktisk :)

Persille1365381127
Skrevet

Henning Mankell er nedtur når man er godt vant med Stieg Larsson og Jo Nesbø.

Jeg har en bok jeg alltid er profet for i slike tråder, og det er "Den tidsreisendes kvinne" av Audrey Niffenegger. Den fortjener flagg og fanfarer over hele linja! Ikke la deg skremme av den snåle tittelen :o) Det er en morsom, underfundig, og rett og slett knakende god bok som i alle fall tilførte meg noe verdifullt.

Så spennende, det er notert på listen :)

Skrevet

Jeg synes Håkan Nesser er knallbra. Både alle bøkene med (og uten) etterforskeren Van Veteren, og ikke minst de nyeste. "Menneske uten hund" var veldig bra. Nå holder jeg på med "En helt annen historie", som har samme etterforsker som forannevnte. Nesser har en passelig blanding av mordsaker og innsyn i privatlivet til etterforskerne og andre.

Vil også varmt anbefale Helen Tursten, svensk krimforfatter. Hennes bøker har jeg bare sett i pocketutgave. Der er det også en fast etterforsker som man får et "forhold" til. Titler jeg husker i farten er "Tatovert torso" og "Gullkalven". Søk i Bokkilden, der finner du alle. De er skikkelig spennende.

Skrevet

Så bra! Jeg gleder meg :)

Leste første kapittelet omigjen for ikke så lenge siden faktisk :)

Det er nok ganske annerledes nå :)

Skrevet

Jeg synes Håkan Nesser er knallbra. Både alle bøkene med (og uten) etterforskeren Van Veteren, og ikke minst de nyeste. "Menneske uten hund" var veldig bra. Nå holder jeg på med "En helt annen historie", som har samme etterforsker som forannevnte. Nesser har en passelig blanding av mordsaker og innsyn i privatlivet til etterforskerne og andre.

Vil også varmt anbefale Helen Tursten, svensk krimforfatter. Hennes bøker har jeg bare sett i pocketutgave. Der er det også en fast etterforsker som man får et "forhold" til. Titler jeg husker i farten er "Tatovert torso" og "Gullkalven". Søk i Bokkilden, der finner du alle. De er skikkelig spennende.

Håkan Nesser kommer jeg absolutt ingen vei med. Har lest "Førstebetjenten og tausheten", den var god, har prøvd flere, men må bare gi opp, de fenger meg overhodet ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...