Babette Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Håkan Nesser kommer jeg absolutt ingen vei med. Har lest "Førstebetjenten og tausheten", den var god, har prøvd flere, men må bare gi opp, de fenger meg overhodet ikke. Du bør likevel prøve "Menneske uten hund". Den er nokså annerledes enn de tidligste. Bl.a. er det masse humor i den. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Du bør likevel prøve "Menneske uten hund". Den er nokså annerledes enn de tidligste. Bl.a. er det masse humor i den. Har prøvd den også. Ga opp etter en stund. Tror jeg har fått en mental sperre på ham. 0 Siter
Babette Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Har prøvd den også. Ga opp etter en stund. Tror jeg har fått en mental sperre på ham. Og jeg ble fanget fra første stund! Vi får håpe at Persille "kjenner" folk her godt nok til å ha en viss pekepinn om hvem hun har mest til felles med i boksmaken. Jeg er også veldig begeistret for shopoholic-bøkene hvis jeg tremger lettlest strandlektyre, det glemt jeg å nevne. Masse humor der også, jeg ler så jeg skriker av Rebcca. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Og jeg ble fanget fra første stund! Vi får håpe at Persille "kjenner" folk her godt nok til å ha en viss pekepinn om hvem hun har mest til felles med i boksmaken. Jeg er også veldig begeistret for shopoholic-bøkene hvis jeg tremger lettlest strandlektyre, det glemt jeg å nevne. Masse humor der også, jeg ler så jeg skriker av Rebcca. Det blir jo spennende å se da! Det har kommet masse gode forslag her, så nå skal jeg prøve meg litt frem 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Ok, det er notert Hva skriver E. George om da? Hun har skrevet en rekke bøker, les selv omtalen her: http://www.haugenbok.no/resultat.cfm?st=free&q=georges%20elizabeth&p=1 Hilsen 0 Siter
Annabeth Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Krim er helt i min gate Les alt du kommer over av: Dennis Lehane Harlan Coben James Lee Burke David Baldacci Michael Connelly Patricia D. Cornwell Jeffery Deaver Nicci French Robert Goddard Mo Hayder Lynn S. Hightower Val McDermid Denise Mina Danuta Reah Minette Walters Hvis du liker litt "råere" krim (seriemord etc.) Alle forfatterne kan anbefales på det aller varmeste!! Misjonerende hilsen 0 Siter
grot Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Du den boklista di kunne det vært meg som hadde satt opp. Måtte smile litt for meg selv, akkurat de samme forfattere som jeg har lest. I tillegg må du prøve Patricia Cornwell. Knallgode, ikke-tunge krimbøker. Perfekte for late sommerdager:-) 0 Siter
astridny Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Jeg likte veldig godt John Grisham før,men de siste bøkene har ikke fenget meg helt. Men jeg skal prøve En uskyldig mann med han. Den hørtes bra ut. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Krim er helt i min gate Les alt du kommer over av: Dennis Lehane Harlan Coben James Lee Burke David Baldacci Michael Connelly Patricia D. Cornwell Jeffery Deaver Nicci French Robert Goddard Mo Hayder Lynn S. Hightower Val McDermid Denise Mina Danuta Reah Minette Walters Hvis du liker litt "råere" krim (seriemord etc.) Alle forfatterne kan anbefales på det aller varmeste!! Misjonerende hilsen Du verden... Takk!! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Du den boklista di kunne det vært meg som hadde satt opp. Måtte smile litt for meg selv, akkurat de samme forfattere som jeg har lest. I tillegg må du prøve Patricia Cornwell. Knallgode, ikke-tunge krimbøker. Perfekte for late sommerdager:-) Det er notert Takk! 0 Siter
tusseline Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Ser du har fått masse tips allerede, men her er også mine: Camilla Läckberg kan anbefales sterkt! Jeg har akkurat lest 3 av bøkene hennes på rappen. Du nevner Henning Mankell, og det er også veldig bra krim. Ellers må jeg si Minette Walters har mange bra bøker. En helt annen sjanger: Miraklene i Santa Fico av D.L. Smith (tror jeg det var). Ser Harry Potter er anbefalt, og jeg kan være veldig enig i det . 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Har ikke lest de andre svarene, så jeg vet ikke hva de andre har sagt. Men jeg har lest alle krim-bøker av Henning Mankell, og jeg likte dem veldig godt. Har lest to bøker av Håkan Nesser, og det holdt..... Nå i ferien leste jeg Den trettende fortellingen, av en engelsk forfatter. Veldig annerledes, men god bok, som jeg ble veldig fendslet av. Ikke krim, men en historie om en spesiell familie, med mye rart.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Diane Setterfiel-Den trettende fortellingen anbefales og. Den leste jeg nå i forrige uke :-) Veldig god bok! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Tror nesten jeg må starte på Mankell nå, iom at flere har sagt det Men nei, han har jeg ikke hørt om - det skal undersøkes. Takk! Du bør lese Mankell i rekkefølge, fordi det er en del av de sienere bøkene som peker tilbake på episoder i de første bøkene. 0 Siter
KaVa Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Du den boklista di kunne det vært meg som hadde satt opp. Måtte smile litt for meg selv, akkurat de samme forfattere som jeg har lest. I tillegg må du prøve Patricia Cornwell. Knallgode, ikke-tunge krimbøker. Perfekte for late sommerdager:-) Skriver under på Patricia Cornwell - Scarpetta bøkene er fin sommerlektyre. Men pass på å lese dem i rekkefølge!! Ser at Minette Walters er tipset om - den henger jeg meg også på. Personlig liker jeg godt bøkene til John Irving - spes. "En bønn for Owen Meany" og "Siderhusreglene" - men disse bøkene har store persongalleri og det kan ta ei stund før man kommer inn i dem. Kan også legge til at Stephen King kan være glimrende lektyre en sommerkveld (når nettene er lysere enn ellers ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Den leste jeg nå i forrige uke :-) Veldig god bok! Ja den var veldig ålreit ) Litt annerledes enn det jeg leser til vanlig ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.