Gå til innhold

hva skjer med kroppen uten mat?

Anbefalte innlegg

Gjest uten mat men like tjukk

de siste tre ukene har jeg vært syk,og ikke fått i meg mer enn maks ett maåltid per dag.og vekta går opp!jeg tenkte kanskje dette kunne være en faste-periode,siden matlysten mangler,men det ser ut som om forbrenningen går ned...noen som har tips og erfaringer??

skulle gått ned noen kilo,men spiser neppe for mye(ikke for mye karb til de som vil påstå det heller)

tips til en grei oppstart av diett etter tre uker uten særlig mat?jeg er nok vegetarianer,men kan ha rikelig av egg og melk:)

hvis noen kjenner seg ekstra igjen kan jeg gi e mail adresen min,men prøver først her:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310604-hva-skjer-med-kroppen-uten-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bareentanke

Vel, jeg kjenner meg jo ikke igjen så mye i det du skriver - men velger og svare allikevel.

At vekten din har gått opp er jo ikke det minste rart (selv om det vel ikke er snakk om flere kilo). Du kjører på sparebluss med lite eller ingen mat og aktivitetsnivået ditt antar jeg også har vært lavt ved sykdom. Disse 2 tingene er det samme som lav forbrenning og vekten går ikke ned. Usunt er det jo også - men det vet du vel og matlyst er det jo gjerne så som så med når man er syk.

Blir du syk igjen ville jeg valgt og drikke noe som gir næring.

Jeg synes du skal starte opp igjen med et normalt, sunt kosthold fordelt på 5-6 måltider om dagen. Her kan jeg ikke anbefale så mye - da du er vegetarianer. Det er ikke jeg. Så mine kunnskaper om vegetarkosthold er begrenset til og tenke frukt/grønt og ikke hvordan man setter dette sammen til litt mer fristende måltider. Men dette finner du sikkert mye av på nettet.

Drikk mye og aktiviser deg i et greit tempo i forhold til hva du tåler etter sykdom.

Så faktum er, for og gå ned i vekt og bli der er det viktig og spise sunt og hyppig og være i aktivitet. Begge deler øker forbrenningen og sammen er de dynamitt, hvis du ikke bruker medisiner, har en sykdom eller av arvelige grunner ikke kan gå ned i vekt ved bruk av disse 2 metodene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...