Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Husker ikke hvem det er som har nevnt problemer med achilles her inne, men uansett her er link til et anbefalt behandlingsopplegg: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/helse/fysioterapi/achillesrehab/media200.media

Rart at det er så vanskelig å få gjennomført disse øvelsene to ganger daglig... Har ikke holdt på mer enn en uke foreløpig, og synes det virker veldig leeeeenge å skulle gjøre det to ganger daglig i 12 uker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310662-for-dere-med-achillesproblemer/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har stor tro på dette opplegget.

Men hva om man har vondt i achilles på begge bena, hvordan hever man seg da opp på det friske benet?

må man da bygge et stativ og heve seg opp med hjelp av armer for å redusere belasting.

Jeg har vondt i begge beina, men ikke ekstremt vondt, så jeg bruker dette opplegget på begge beina. Tar ferdig alle øvelsene på ett bein før jeg går løs på det andre.

Kan spørre en av dem som står bak opplegget når jeg ser vedkommende om et par uker, hva man skal gjøre dersom smertene er store i begge beina.

Jeg har stor tro på dette opplegget.

Men hva om man har vondt i achilles på begge bena, hvordan hever man seg da opp på det friske benet?

må man da bygge et stativ og heve seg opp med hjelp av armer for å redusere belasting.

På det benet som ikke skal trenes, kan du ha hele foten på trinnet og får dermed ikke samme belastning. I tillegg kan du kanskje bygge opp litt under den foten som ikke trenes ved å stå på en bok el.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...