Gå til innhold

Hva skal vi finne på i 6 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Start og mål: Trondheim

Mellom start og mål, skal vi finne på noe gøy for hele familien. Ikke nordover.

Vi orker ikke å kjøre til Sørlandet. Gjerne dagsetapper som er korte/minst mulig kjøring.

Går det an å campere ei natt på Dovre? Noen fine plasser med fiskevann, og plass til campingvogn?

Trenger idèer til noe i Lillehammerområdet. Vi skal på Hunderfossen. Noe mer som er verdt å få med seg? Ungene er 3, 6 og 8.

Kan til nød strekke meg til Tusenfryd i sørgående retning. Vil helst styre unna Oslo med diger campingvogn - finnes det fine campingplasser i Tusenfryd/Osloområdet?

Skrevet

Kan dere ikke sveipe innom Sverige, f. eks. via Østersund? Svenske campingplasser har mye gøy for barn. Badeanlegg med sklier og sånt.

Skrevet

''Ikke nordover.''

Hvorfor ikke?:-)

Hva med Røros?

Skrevet

''Ikke nordover.''

Hvorfor ikke?:-)

Hva med Røros?

Røros, ja. Der er det fint! :) Men er det noe som fenger småunger der, da?

Nordover er uaktuelt pga lange avstander, og kort tid til rådighet.

Skrevet

Kan dere ikke sveipe innom Sverige, f. eks. via Østersund? Svenske campingplasser har mye gøy for barn. Badeanlegg med sklier og sånt.

Østersund er en mulighet! Men hvordan er det med campingsesongen i Sverige? Husker en gang i barndommen, at hele familien var på ferie i Sverige. Den gang ble alle utebassenger stengt den 1. august! Fatter'n var fortvilt, mutter'n sa "helvettes svensker!" (sterk kost! *s*), og vi ungene gråt.

En campingeier forbarmet seg over oss og åpna poolen i to dager og redda ferieturen vår :o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1216324123' post='3921060]

Røros, ja. Der er det fint! :) Men er det noe som fenger småunger der, da?

Nordover er uaktuelt pga lange avstander, og kort tid til rådighet.

Ser ikke ut til at det er så mange aktiviteter spesielt tilrettelagt for barn, men det kan jo være spennende ting å oppleve likevel.

http://www.rorosinfo.com/

Skrevet

Ser ikke ut til at det er så mange aktiviteter spesielt tilrettelagt for barn, men det kan jo være spennende ting å oppleve likevel.

http://www.rorosinfo.com/

Takk :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1216324381' post='3921063]

Østersund er en mulighet! Men hvordan er det med campingsesongen i Sverige? Husker en gang i barndommen, at hele familien var på ferie i Sverige. Den gang ble alle utebassenger stengt den 1. august! Fatter'n var fortvilt, mutter'n sa "helvettes svensker!" (sterk kost! *s*), og vi ungene gråt.

En campingeier forbarmet seg over oss og åpna poolen i to dager og redda ferieturen vår :o)

Ha ha, nå må jeg tenke på den amerikanske "Hjelp vi er på ferie"-filmen om den gale familien som kjørte i flere dager og kom til en fornøyelsespark som var stengt!

Jeg kan aldri tro de stenger før sesongen har ebbet ut. Og det er jo ingen sak å sjekke ut sånt på nettet. Hvis dere kjører nordover i Sverige, er det jo kjempefint i Piteå. Pite havsbad med bading ute og inne og kjempefin campingsplass.

Men det blir kanskje for langt å kjøre?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1216324381' post='3921063]

Titta her, gumman!

http://www.pite-havsbad.se/

Skrevet

Får svare for Lillehammerområdet jeg da:-)

Hunderfossen er ok og jeg der har du også en grei campingplass. Vi har vært på hunderfossen bare en gang med en treåring. Det var ikke så stor suksess. På de fleste bilbaner og karuseller er det "minstemål" på høyde og det blir dermed veldig lite igjen for de minste. Vi trives langt bedre på andre siden av av E6, på Lilleputthammer. Dette er et veldig flott sted for barn opp til 9-10 år. Ikke så stort som Hunderfossen men med mye mer sjarm. En god del rimeligere er det også:-)

Bor dere i området ved Hunderfossen kan dere også besøke "Barnas gård" på Øyer. Om barna liker dyr er dette et fint sted:-)

For å få oppleve litt kultur og historie så er Maihaugen på Lillehammer absolutt verdt et besøk.

Håper dere får mange fine dager:-)

Skrevet

Titta her, gumman!

http://www.pite-havsbad.se/

Får ikke opp siden :(

Men det blir nok ikke nordovertur, altså..

Kanskje en tur innom Åre, HolidayClub har et fint bad, og det er bare 2 timer fra huset vårt :D

Men for badingens del, så er Pirbadet kun 10 min unna. Campere på havna i Trondheim, det må vel være _litt_ av en ferie, hehe! ;p

Skrevet

Ha ha, nå må jeg tenke på den amerikanske "Hjelp vi er på ferie"-filmen om den gale familien som kjørte i flere dager og kom til en fornøyelsespark som var stengt!

Jeg kan aldri tro de stenger før sesongen har ebbet ut. Og det er jo ingen sak å sjekke ut sånt på nettet. Hvis dere kjører nordover i Sverige, er det jo kjempefint i Piteå. Pite havsbad med bading ute og inne og kjempefin campingsplass.

Men det blir kanskje for langt å kjøre?

Huff, så gale er vi ikke ;p

Hafjellområdet kan være interessant, tror jeg. Lilleputthammer likeså.

Skrevet

Får svare for Lillehammerområdet jeg da:-)

Hunderfossen er ok og jeg der har du også en grei campingplass. Vi har vært på hunderfossen bare en gang med en treåring. Det var ikke så stor suksess. På de fleste bilbaner og karuseller er det "minstemål" på høyde og det blir dermed veldig lite igjen for de minste. Vi trives langt bedre på andre siden av av E6, på Lilleputthammer. Dette er et veldig flott sted for barn opp til 9-10 år. Ikke så stort som Hunderfossen men med mye mer sjarm. En god del rimeligere er det også:-)

Bor dere i området ved Hunderfossen kan dere også besøke "Barnas gård" på Øyer. Om barna liker dyr er dette et fint sted:-)

For å få oppleve litt kultur og historie så er Maihaugen på Lillehammer absolutt verdt et besøk.

Håper dere får mange fine dager:-)

Takk :)

Vi skal avgårde siste uka før skolestart... Håper på finvær og masse kos i de traktene der :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1216329740' post='3921100]

Huff, så gale er vi ikke ;p

Hafjellområdet kan være interessant, tror jeg. Lilleputthammer likeså.

Vil bare kommentere at jeg hadde med min 10-åring på Lilleputthammer denne uken, og det var stor suksess for henne:-) Koselig for de voksne der også, mye nostalgi:-)

Skrevet

Vil bare kommentere at jeg hadde med min 10-åring på Lilleputthammer denne uken, og det var stor suksess for henne:-) Koselig for de voksne der også, mye nostalgi:-)

Fint! :)

Snorkfrøken
Skrevet

Anbefaler Østersund. Østersund camping ligger rett ved

http://www.ostersund.se/fritidkultur/storsjobadet.4.6206f665119bf511be4800011939.html

også bør dere sette av minst en dag på www.jamtli.se

Barna dine er nok i det minste laget for www.bodaborg.se , men i stedet for de oppgavene og det der inne har de også noe som er nordeuropas lengste bilbane. Det faller nok i smak!

Vi har vært flere ganger der og trives meget godt i Østersund.

De har også en dyrepark. Den er noe nedslitt, men de har et hus med små åper og papegøyer. Absolutt verdt et besøk :o)

Håper du får en ferie, uansett hvor du måtte ende opp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...