Gå til innhold

Lønner det seg å selge eller leie ut bolig?

Anbefalte innlegg

Gjest bolighai? haha
Skrevet

Har en nyoppusset leilighet, men usikker om jeg bør selge eller leie ut nå. Tenkte litt at hvis jeg leide ut ville det jo bli slitasje på leiligheten, slik at om jeg skulle selge den om et par tre år, så ville den jo ikke lenger fremstå som "ny"... og dermed tape verdi. Selger jeg nå derimot har jeg hørt at markedet er noe tregere og vanskeligere å få en god pris? Leiligheten min mener jeg har steget betraktelig i verdi siden jeg kjøpte den for en del år siden, nå er det mye bedre standard og leiligheten er ganske moderne og smakfull. Så det blir å veie for og imot da. Er litt skeptisk til å leie ut og, selv om vedkommende har referanser... slitasje på leiligheten blir det jo uansett.

Hva tror dere?

Skrevet

Med mindre du har planer om å flytte tilbake selv etterhvert så hadde jeg solgt. Hadde ikke giddet holde på med utleie.

Om leiligheten er smakfullt innredet og pusset opp kommer vel an på øyet som ser forøvrig. ;o)

Gjest bolighai? hehe
Skrevet

Med mindre du har planer om å flytte tilbake selv etterhvert så hadde jeg solgt. Hadde ikke giddet holde på med utleie.

Om leiligheten er smakfullt innredet og pusset opp kommer vel an på øyet som ser forøvrig. ;o)

Smakfullt, dvs det ser "dyrt" ut og har en stil som "alle" liker da. Det er ikke kun for spesielt interesserte liksom. Har ikke investert så mye i oppussing heller, så taper ikke på den delen, har gjort en del selv, pluss jeg har venner som er snekkere osv som har hjulpet meg gratis :)

Skrevet

Hvis leiligheten har steget betraktelig i verdi, ville jeg solgt.

For hvis du leier ut i mer enn ett år, må du betale skatt på gevinsten når du selger.

Skrevet

Smakfullt, dvs det ser "dyrt" ut og har en stil som "alle" liker da. Det er ikke kun for spesielt interesserte liksom. Har ikke investert så mye i oppussing heller, så taper ikke på den delen, har gjort en del selv, pluss jeg har venner som er snekkere osv som har hjulpet meg gratis :)

Altså lyst og nøytralt? :o) Det er vel sånn stort sett overalt for tiden har jeg inntrykk av - gjorde noen enkle grep selv da jeg solgte for to år siden og fikk 45' mer enn megler antydet og 305' mer enn jeg selv ga 2,5 år tidligere. *Fornøyd*

Men ser at leilighetene her er mer tungsolgte nå, min gikk jo på første visning, nå trengs det ofte flere visninger og det kan ta lang tid før de selges.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...