Gå til innhold

Innvandring

Anbefalte innlegg

Gjest angou
Skrevet

Er det flere enn meg som syns det blir litt for mye av mindre fine kvaliteter som drap, voldekt, horer, tigging osv osv når vi får innvandrere hit?

Det er sikkert det som får mest oppmerksomhet men syns det begynner å bli MYYEE av det.

Leste også om innvandrere er kraftig overrepresentert i grov kriminalitet selv om de er så få i forhold, da syns jeg det bør ringe noen bjeller....

Skrevet

Tror ikke de er mere kriminelle enn oss, men det finnes grupper som ødelegger for alle de andre, igjen og igjen. Disse holder statistikken meget høyt. Hvis du begynner å studere dette så finner du faktisk statistikk som sier at det er sånn.

Jeg bekymrer meg mere om de som kommer fra krigsherjede land, som har opplevd svært traumatiske ting, at de blir satt på asylmottak over meget lang tid.

Mange av disse er psykisk syke når de kommer hit. Så blir de plassert på et sted med mange forskjellige nasjonaliteter, språk, religion, og det blir forventet at de skal leve sammen i fred.

I tillegg har de usikkerheten hengende over seg. Får jeg bli, eller må jeg tilbake til landet jeg kom fra og bli voldtatt, banket, kanskje drept?

De bør få behandling og oppfølging med en gang de kommer hit. Problemet er vel å ha ressurser nok. Det andre er straff når vi gjør noe galt, vi er nok alt for liberale med å slippe folk ut på gata igjen når de har gjort noe galt.

Gjest togli
Skrevet

Tror ikke de er mere kriminelle enn oss, men det finnes grupper som ødelegger for alle de andre, igjen og igjen. Disse holder statistikken meget høyt. Hvis du begynner å studere dette så finner du faktisk statistikk som sier at det er sånn.

Jeg bekymrer meg mere om de som kommer fra krigsherjede land, som har opplevd svært traumatiske ting, at de blir satt på asylmottak over meget lang tid.

Mange av disse er psykisk syke når de kommer hit. Så blir de plassert på et sted med mange forskjellige nasjonaliteter, språk, religion, og det blir forventet at de skal leve sammen i fred.

I tillegg har de usikkerheten hengende over seg. Får jeg bli, eller må jeg tilbake til landet jeg kom fra og bli voldtatt, banket, kanskje drept?

De bør få behandling og oppfølging med en gang de kommer hit. Problemet er vel å ha ressurser nok. Det andre er straff når vi gjør noe galt, vi er nok alt for liberale med å slippe folk ut på gata igjen når de har gjort noe galt.

Tiltredes!

Gjest angou
Skrevet

Du har sikkert rett i mye av det du sier, men innimellom føles det som om vi bare får møkka hit, og vi er noen naive tullinger som bare lar de få holde på, men det er bare i frustrasjonen såklart.

Solsikkefrø
Skrevet

Innvandrere har ofte en helt annen kultur enn oss. En kultur og gjerne religion som "gir dem lov" å holde på. Prosentvis så er utlendinger mer kriminelle, og det synes jeg er trist. Jeg er ikke rasist eller noe, men hvis en innvandrer gjør noe slemt, synes jeg han skal sendes ut av landet uansett.

Gjest Er min mening om temaet
Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Vi har forskjellige kulturer, forskjellige måter å se på ting på. De har sitt syn på kvinnen, vi har vårt. De har sitt syn på dyr, mat etc. Vi har vårt. Det dukker opp litt synlige problemer, ingen tvil om det.

Se på Oslo f.eks. Der er det rene utlendinggjenger som lager mye krøll.

Jeg synes det er passert en grense for veldig lang tid siden. Vi får inn for mange, og kaster ut for få.

Det minste vi bør kunne forlange av de som kommer hit er at de prøver å leve etter våre lover og regler, de er nå tross alt kommet til Norge.

Og vi burde hatt straffemåter ala USA. Prikksystem og/eller gradering. For mange prikker, eller for alvorlig forbrytelse: UT.

Vi kjørte tur har om dagen og snakket akkurat om dette. Det er utlendinger over alt. Over alt. Noen ganger føles det som om at de tar over.

Jeg har ikke noe mot utlendinger, jeg synes vi skal ha et åpent land for å ta inn. Men reglene og lovene og utkastelsesreglene burde vært helt andre.

Vi fremstår helt klart som dumme, vi nordmenn.

Skrevet

Slik jeg ser det, er der flere problemer som takles dårlig her:

1. Det største problemet er at Utlendingsdirektoratet ikke skiller godt nok mellom mennesker som burde returneres og de som burde få bli (Tenk f.eks. på de som kom fra Iran og påstod de måtte få bli på grunn av sin homoseksuelle legning. Utlendingdirektoraktet/Utenriksdep undersøkte ikke om de hadde koner i hjemlandet!).

2. Integreringen av de som burde bli, er for dårlig. Kun 300 timer opplæring i norsk og samfunnskunnskap er alt for lite. Det bidrar til at det nå er alt for mange av dem som er uten arbeid og dermed ikke bidrar til å dekke velferdsstatens kostnader.

3. Konvertitter (særlig iranske) med sannferdig etterlevelse av ny religion, blir ofte ikke trodd, men sendt tilbake til Iran. Det er flaut når vi samtidig skal hevde trosfrihet og andre menneskerettigheter for alle.

4. Antall innvandrere er nok for høyt i forhold til de vi greier å ta imot på en god måte.

5. Innvandrere har oftere politisk symptier med røde partier. Når de en gang får statsborgerskap, er de med på å øke velgergrunnlaget for de røde partiene. Det er utenkelig at de røde partiene ikke kjenner til dette. Derfor tror jeg at de røde partiene og deres sympatisører i embetsverket sannsynligvis ønsker å holde innvandringen så høy som mulig for at de lettere skal oppnå/fortsette å ha politisk makt.

Mary Poppins
Skrevet

Vi har forskjellige kulturer, forskjellige måter å se på ting på. De har sitt syn på kvinnen, vi har vårt. De har sitt syn på dyr, mat etc. Vi har vårt. Det dukker opp litt synlige problemer, ingen tvil om det.

Jeg synes det er passert en grense for veldig lang tid siden. Vi får inn for mange, og kaster ut for få.

Det minste vi bør kunne forlange av de som kommer hit er at de prøver å leve etter våre lover og regler, de er nå tross alt kommet til Norge.

Og vi burde hatt straffemåter ala USA. Prikksystem og/eller gradering. For mange prikker, eller for alvorlig forbrytelse: UT.

Vi kjørte tur har om dagen og snakket akkurat om dette. Det er utlendinger over alt. Over alt. Noen ganger føles det som om at de tar over.

Jeg har ikke noe mot utlendinger, jeg synes vi skal ha et åpent land for å ta inn. Men reglene og lovene og utkastelsesreglene burde vært helt andre.

Jeg er veldig enig med deg.

Gjest mora2
Skrevet

''Det minste vi bør kunne forlange av de som kommer hit er at de prøver å leve etter våre lover og regler, de er nå tross alt kommet til Norge.

Og vi burde hatt straffemåter ala USA. Prikksystem og/eller gradering. For mange prikker, eller for alvorlig forbrytelse: UT.''

Helt enig!

Skrevet

Du har sikkert rett i mye av det du sier, men innimellom føles det som om vi bare får møkka hit, og vi er noen naive tullinger som bare lar de få holde på, men det er bare i frustrasjonen såklart.

Ja, ser jo at det er mye gjenger som herjer løs, disse ødelegger også "ryktet" til mange andre invandrere, mener jeg. Har sett mange familier som skikker seg vel og innretter seg vel i samfunnet.

Det er så synd at alle mørkhudede blir tatt for å være kjeltringer og late pga at noen få ødelegger.

Hvis en svenske innvandrer til Norge og dreper noen, får jo ikke alle svenskene skylden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...