Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kjære (ikke så veldig trenet mann, først i 40-årene, normalvektig) får ofte hodepine når vi har vært ute og jogget. Det blir litt bedre når han drikker mye etterpå, men ikke alltid.

I dag sprengte han seg selv omtrent (helt sant!) og har resten av dagen hatt hodepine. Vi spiste frokost etter at vi kom inn, han spiste spekepølse og han har drukket godt i dag, men har alikevel hodepine.

Hva skyldes det? Og hva kan man gjøre for å få den bort igjen? Bortsett fra hodepinetabletter som han ikke vil ta...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310877-hodepine-etter-jogging-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han bør drikke mere før han jogger?

Evt. bedre sko? Hvis han er noe plaget med stivhet i musklene kan kanskje mbt-sko være til hjelp.

Kan bedre sko hjelpe mot hodepinen altså? For bedre sko trenger han så absolutt, selv om han ikke synes det selv...

Gjest ansae

Kan bedre sko hjelpe mot hodepinen altså? For bedre sko trenger han så absolutt, selv om han ikke synes det selv...

Ja det kan tenkes men jeg kan ikke garantere det. Tenker at dårlige sko gir belastninger oppover. Masaisko er kjempefint for mindre stivhet i ryggen har jeg merket. Stivhet i ryggen kan jo gi smerter oppover i hodet er min erfaring. Først kan han jo kanskje prøve å drikke bra godt med vann før joggeturen.

Gjest prust

Jeg kan få vondt i hodet dersom jeg ikke har drukket nok før turen. Jeg pleier å drikke 2-3 glass vann en halvtime før jeg løper, og så et glass rett før jeg løper.

Også hvis det er veldig lenge siden jeg har spist, kan jeg få vondt i magen eller hodet.

Han løp om morgenen, ikke sant? De (få) gangene jeg har løpt om morgenen, har jeg spist en liten skål med kornblanding og melk + drukket vann, en halvtime før jeg løper, og så heller spist skikkelig frokost etter løpeturen.

Det høres ikke bra ut å løpe på tom mage. Lett frokost og mye vann en halv time før treninga, er i alle fall ikke dumt.

Det er vel din idè å jage mannen rundt før hanen galer?! ;p Jeg ser litt strengt på deg nå, altså... Stakkars mann; du kan risikere å ta livet av ham ved å piske han rundt på denne måten. Husk han er passert 40, og kroppen hans er ikke vant til trening.

Trener/løper han fordi han har lyst, eller for å gjøre deg fornøyd? Kanskje det er bedre med rask gange.

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1216585092' post='3922338]

Det høres ikke bra ut å løpe på tom mage. Lett frokost og mye vann en halv time før treninga, er i alle fall ikke dumt.

Det er vel din idè å jage mannen rundt før hanen galer?! ;p Jeg ser litt strengt på deg nå, altså... Stakkars mann; du kan risikere å ta livet av ham ved å piske han rundt på denne måten. Husk han er passert 40, og kroppen hans er ikke vant til trening.

Trener/løper han fordi han har lyst, eller for å gjøre deg fornøyd? Kanskje det er bedre med rask gange.

Min ide!? No way! Jeg vil helst spise frokost og så vente et par timer før vi jogger, men neida - det var han som absolutt skulle ut før frokost! Kroppen min fungerer nemlig ikke før den har fått frokost og det har fått en time eller to.

• 2 måneder senere...

Dette svaret kommer flere måneder etter spørsmålet, men det er fordi jeg har lest i Hjemmet i dag (legeside) om treningshodepine eller godartet anstrengelsesutløst hodepine.

Den kan oppstå etter alle former for fysisk anstrengelse (også orgasme), og varer fra 5 minutter til 24 timer. Den er vanligst blant menn i alderen 20-45 år, og kjennetegnes av kraftig hodepine i hele hodet, men uten kvalme eller brekninger.

Fort å motvirke treningshodepine bør man varme opp rolig og tøye godt ut etter treningen. (Jeg lurer på om disse rådene også gjelder orgasmehodepinen, he he). Hvis man likevel får vondt, kan Ibux eller andre smertestillende midler som samtidig er betennelsesdempende, hjelpe.

Værsågod. Det blir 500 kroner.

Dette svaret kommer flere måneder etter spørsmålet, men det er fordi jeg har lest i Hjemmet i dag (legeside) om treningshodepine eller godartet anstrengelsesutløst hodepine.

Den kan oppstå etter alle former for fysisk anstrengelse (også orgasme), og varer fra 5 minutter til 24 timer. Den er vanligst blant menn i alderen 20-45 år, og kjennetegnes av kraftig hodepine i hele hodet, men uten kvalme eller brekninger.

Fort å motvirke treningshodepine bør man varme opp rolig og tøye godt ut etter treningen. (Jeg lurer på om disse rådene også gjelder orgasmehodepinen, he he). Hvis man likevel får vondt, kan Ibux eller andre smertestillende midler som samtidig er betennelsesdempende, hjelpe.

Værsågod. Det blir 500 kroner.

Dette hadde jeg helt glemt og skjønte overhodet ikke hva jeg hadde med spørsmålet å gjøre før jeg gikk tilbake til den opprinnelige tråden. :o)

Uttøyning?! Min kjære? Er du helt rusk!? Uttøyning er bare for pingler må vite... *oppgitt sukk*

Dette hadde jeg helt glemt og skjønte overhodet ikke hva jeg hadde med spørsmålet å gjøre før jeg gikk tilbake til den opprinnelige tråden. :o)

Uttøyning?! Min kjære? Er du helt rusk!? Uttøyning er bare for pingler må vite... *oppgitt sukk*

Så du på den nye svenske krimserien med Miakel Persbrandt nå i kveld eller? Den var dritbra.

Hadde besøk av søstra mi. :o) Dessuten er jeg håpløs på serier, ser en episode og så glemmer jeg resten.

Du hadde jo glemt at du spurte om hodepine etter jogging, også, selv om det var bare 2,5 måned siden. Begynner du å bli gammel og surrete, tro?

Du hadde jo glemt at du spurte om hodepine etter jogging, også, selv om det var bare 2,5 måned siden. Begynner du å bli gammel og surrete, tro?

Jeg har jo ikke hodepine etter jogging og jeg hadde helt glemt at kjæresten hadde det den gangen. :o) Men glemsk? Definitivt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...