pilk Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Byttet for en stund siden jobb og sluttet av div. grunner noen dager ut i mnd. Nå er jeg veldig i stuss over lønnsutbetalingen for denne måneden. Arbeidsgiver har delt månedlønnen på 30 og ganget med de 4 arbeidsdagene jeg hadde før jeg sluttet. Dette må da bli feil?!? Det riktige må da være å dele med antall arbeidsdager (5 dagers uke)? Nå her jeg lett med lys og lykte etter et sted hvor jeg finner dette skrevet i klartekst, men se det har jeg ikke klart. Er det noen andre her som kanskje kan lede meg på rett vei? Takker og bukker på forhånd. Mvh 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Kanskje litt sent svar men... Du tar årslønnen din og deler på 1950 timer. Da får du rett timelønn, og så ganger du bare det opp med antall dager/timer du har jobbet. 300.000 i året/1950 timer = 153,84 i timen. Ganger du det med 7,5 timer og fire dager, så får du: 153,84x7,5x4= 4.615. Alternativt kan du ta månedslønnen og dele på 21 dager, som er snittet av arbeidsdager i en mnd (både 21 dager, og 1950 timer er standardberegninger som passer på de aller fleste normale yrker). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.