frosken Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Alkoholikere drikker blant annet for å dempe angst. "På vannvogna" vil forsette å drikke til han/henne kommer til behandling hos noen som kan hjelpe. Hverken å tenke positive tanker, eller å gjøre positive ting hjelper en alkoholiker. Angsten forsvinner ikke ved hjelp av det. Det hjelper å ikke drikke. Så enkelt og så vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311027-hvor-lenge-abstinenser/page/2/#findComment-2536184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Så godt med støtte. Hadde planer om å slutte samtidig med en alkoholisert venn. Men siden hun har ungene hos seg for tiden er det lettere for henne. Når jeg passer unger går det faktisk ganske så bra. 6 øl for under 60 kr høres skummelt ut. Skal gjøre et nytt forsøk i morgen... Prøve å aktivisere meg. Spurte en pleier om sobril, men hun mente at det ikke var noe poeng, for da ble det enda en ting å venne seg av. Men jeg mener faktisk at det er lettere å slutte med sobril enn alkohol. Flere måneder siden jeg fikk utskrevet sobril. Sukk. ''Så godt med støtte. Hadde planer om å slutte samtidig med en alkoholisert venn. Men siden hun har ungene hos seg for tiden er det lettere for henne. Når jeg passer unger går det faktisk ganske så bra.'' Takk det samme. Er helt enig i at det må være lettere å la vær å drikke da. Isolasjon og ensomhet er en av grunnene til jeg drikker. Jeg forstår ikke foreldre som utsetter barna sine for sin alkoholisme. Jeg synes det er egoistisk. Min far drakk litt, men han ventet alltid til vi hadde lagt oss. Det var hensynsfullt. Barn har ikke godt av å se sine foreldre drikke for mye. Det er en dokumentar som heter "The man with 20 kids". Litt av en type. Stakkars barn. Tre av barna var like gamle, men med tre forskjellige mødre. Han tok med barna på butikken for å handle øl, og på vei hjem bærte han barnet på skulderen, mens barnevogna var lastet med øl. Han både røykte og drakk, mens ungeflokken var tilstede, mora var ikke noe bedre. Noen skulle ikke ha hatt barn. ''6 øl for under 60 kr høres skummelt ut.'' Er 0.33 liter da, men billig er det. Blytungt å bære på mange glassflasker av gangen da, så det begrenser seg litt hvor mye man kan kjøpe på en gang ''Skal gjøre et nytt forsøk i morgen... Prøve å aktivisere meg.'' Bor du i en by, eller på bondelandet? Jeg bor på bondelandet, og hater å gå på tur her. Det er så ensomt. Har hatt hund, og jeg savner det selskapet, men det er ikke så lurt å anskaffe seg noen ny hund når man ikke har egen bolig eller jobb. Å få seg en leilighet når man har hund er vanskelig, og dagene kan bli lange på en jobb. ''Spurte en pleier om sobril, men hun mente at det ikke var noe poeng, for da ble det enda en ting å venne seg av. Men jeg mener faktisk at det er lettere å slutte med sobril enn alkohol. Flere måneder siden jeg fikk utskrevet sobril. Sukk'' Det er jeg helt enig i. Det må da være mye bedre å være avhengig av Sobril enn alkohol. Sobril er vanskelig å få fatt i, og en lav vedlikeholdsdose ville kanskje ha hjulpet så pass at man slapp å bruke alkohol som medisin. Det hadde vært verd et forsøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311027-hvor-lenge-abstinenser/page/2/#findComment-2536487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.