Gå til innhold

Kan ikke fortsette sånn, ny depresjon på vei?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Noen ganger kjennes det aller verst ut rett før det løsner litt. Jeg synes det er et poeng å ha litt is i maven, og ikke tenke at dette er sykdom som trenger akutt behandling. Men hvis du også med ditt rasjonelle jeg tenker at du har fått en alvorlig depresjon som bør behandles nå, så må du ta kontakt med fastlegens vikar og be om en samtale. Fastlegens vikar kan evt. konsultere spesialisthelsetjenesten hvis vedkommende er i tvil.

Min personlige og ufaglige oppfatning, er at du er realt lei deg, finner ikke helt ut av livet akkurat nå, og at du føler at du trenger en form for "redning" eller hjelp utenfra. Kanske trenger du hjelp, men kanskje trenger du også å bare akseptere at akkurat så ille har du det nå, og fortsette med dette hverdagslivet som jeg alltid maser om.

Jeg tror at du har mye rett i det du skriver. Kansje kan det være en kombinasjon også. Jeg tør ikke begi meg ut på flere grublerier, da jeg er redd det gjør ting bare verre (har jo erfart det nå).

Grunnen til at jeg tror dette kan være en kombinasjon, var at jeg følte meg lettet etter at vi "snakket sammen" i formiddag. Det gjorde veldig godt, og det åpnet opp for nye tankebaner.

For jeg hadde nemlig hengt meg veldig opp i dette, at jeg hadde gått altfor langt, og at "halve (eller hele) dol" var "sint" på meg.Og det har skremt meg å være så destruktiv, for jeg er ikke vant til det. Jeg har pga dette sett for meg at jeg i utgangspunktet er mye dårligere enn jeg først trodde osv osv.

Men som sagt; takk for "praten" i dag. Det var til stor hjelp for meg ,og det du skrev om alt dette.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• Glimtipper

6

Gjest Jente31
Skrevet

høres litt ut som krisemaksimering og offer mentalitet dette her.... Gjør noe konstruktivt istedenfor å sitte å gruble så mye, så blir det sikkert bedre.

Det var ikke ment som krisemaksimering eller offermentalitet, men snarere et forsøk på å være konstruktiv og gjøre det jeg kan for å skifte fokus, da jeg tror dette er det eneste jeg kan gjøre for å få det bedre fremover, eller komme utav denne "suppa". Det var heller ikke en tråd ment for å redde mitt eget skinn.

Kommer til å gjøre mitt aller beste for å skifte fokus nå.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg misunner deg den turen og skulle betalt mye for det samme. Håper du koser deg veldig mye og tenker bittelitt på oss som reiser fra det ene fullstappede huset til det andre denne sommeren, inne i mellom flytteforberedelser.

Pst. Glimptipper.

Du gjorde meg oppmerksom på en ting her om dagen, ang det å havne i offerrollen. Det var et klokt innlegg.

Ville bare si takk, og at det var veldig godt å se det du skrev om hvor mye du bryr deg om noen du aldri har møtt før. Det varmet ;o)

Skrevet

Pst. Glimptipper.

Du gjorde meg oppmerksom på en ting her om dagen, ang det å havne i offerrollen. Det var et klokt innlegg.

Ville bare si takk, og at det var veldig godt å se det du skrev om hvor mye du bryr deg om noen du aldri har møtt før. Det varmet ;o)

Jeg er glad du fant nytte i det. Det var ikke meningen at du skulle bli lei deg, selv om det er nødvendig en gang i blant.

Og jeg tror det er mange som bryr seg om deg. Du skriver med følelsene dine på utsiden her på DOL og det er derfor lett for noen å sparke den som ligger ned. Husk alltid å skill mellom de som vil deg vel og de som vil deg vondt.

Gjest R_Fiona
Skrevet

Jeg er glad du fant nytte i det. Det var ikke meningen at du skulle bli lei deg, selv om det er nødvendig en gang i blant.

Og jeg tror det er mange som bryr seg om deg. Du skriver med følelsene dine på utsiden her på DOL og det er derfor lett for noen å sparke den som ligger ned. Husk alltid å skill mellom de som vil deg vel og de som vil deg vondt.

''Du skriver med følelsene dine på utsiden her på DOL og det er derfor lett for noen å sparke den som ligger ned. Husk alltid å skill mellom de som vil deg vel og de som vil deg vondt.''

Det der reagerte jeg veldig på. Tror du for alvor at det er noen her inne på dol som ønsker jente 31 eller noen andre vondt?

Jeg har ikke sett noen gjøre det du sier her.

Ikke alle tilbakemeldinger er som vi ønsker når vi skriver innlegg, men å si at noen har lett for å sparke andre når de ligger nede, og at de har onde hensiker... rister på hodet

Gjest xbellax
Skrevet

''Du skriver med følelsene dine på utsiden her på DOL og det er derfor lett for noen å sparke den som ligger ned. Husk alltid å skill mellom de som vil deg vel og de som vil deg vondt.''

Det der reagerte jeg veldig på. Tror du for alvor at det er noen her inne på dol som ønsker jente 31 eller noen andre vondt?

Ikke alle tilbakemeldinger er som vi ønsker når vi skriver innlegg, men å si at noen har lett for å sparke andre når de ligger nede, og at de har onde hensiker... rister på hodet

Naturligvis er det det. Konstruktiv kritikk er flott og nyttig, ren drittkasting, som vedkommende faktisk har måttet tåle svært mye av, er noe helt annet.

Skrevet

Det er noen her på DOL som i hovedsak ønsker å være ubehagelige eller direkte slemme mot andre.

Et eksempel: ''stakkars deg, hvis du skriver ennå et innlegg på DOL ( og helst tin NHD) kanskje det bli bedre ;-) – sonja123''

Skrevet

Det er noen her på DOL som i hovedsak ønsker å være ubehagelige eller direkte slemme mot andre.

Et eksempel: ''stakkars deg, hvis du skriver ennå et innlegg på DOL ( og helst tin NHD) kanskje det bli bedre ;-) – sonja123''

Hadde noen svart med sånn da jeg var helt nede, så tror jeg ikke jeg hadde kommet tilbake hit igjen. Jente 31 er tøff, synes jeg.

Tror forresten det er mye sjalusi som ligger bak sånne innlegg. Jente 31 får mange svar, mange engasjerer seg i hennes spørsmål og vil gjerne hjelpe henne. Dette er det ikke alle som tåler. Gjelder vel også i RL forøvrig.

Gjest R_Fiona
Skrevet

ja, det innlegget er sarkastisk om ikke annet, men det vel et stykke frem til å kalle det ondskapsfult.

Men, det handler vel om tolking av ord, jeg har så vondt for å tro at noen kan være onskapsfulle, og enda vondere for å kalle noen for det.

Vå får vel bare bli enige om at vi er ueneige da...:)

Skrevet

ja, det innlegget er sarkastisk om ikke annet, men det vel et stykke frem til å kalle det ondskapsfult.

Men, det handler vel om tolking av ord, jeg har så vondt for å tro at noen kan være onskapsfulle, og enda vondere for å kalle noen for det.

Vå får vel bare bli enige om at vi er ueneige da...:)

Jeg har da ikke kalt noen ondskapsfulle?

Men at det finnes mennesker som vil andre vondt kan da ikke komme som en overraskelse.

Gjest R_Fiona
Skrevet

Jeg har da ikke kalt noen ondskapsfulle?

Men at det finnes mennesker som vil andre vondt kan da ikke komme som en overraskelse.

Det er jo bare en tolking av ord. Hvis noen vil et annet menneske vondt, er det en ondskapsfull handling for meg.

Men jeg beklager hvis jeg tilla deg noe du ikke har sagt.

Skrevet

Jeg misunner deg den turen og skulle betalt mye for det samme. Håper du koser deg veldig mye og tenker bittelitt på oss som reiser fra det ene fullstappede huset til det andre denne sommeren, inne i mellom flytteforberedelser.

Jeg gleder meg som en unge til å komme meg av gårde :-)

Skal tenke på dere, og ser frem til at du forteller om hvordan det går med squishy i tiden fremover. Tror han har vært flink i valget av mamma.

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Vet du om det finnes medisiner som kan hjelpe i sånne tilfeller? (Går på AD og SS fra før..)

Tusen takk for svar.

Det er evt å øke dosering AD, men det tar jo noen uker før effekten kommer.

Hvis du føler mye uro kan Truxal hjelpe.

Skrevet

Jeg gleder meg som en unge til å komme meg av gårde :-)

Skal tenke på dere, og ser frem til at du forteller om hvordan det går med squishy i tiden fremover. Tror han har vært flink i valget av mamma.

''Tror han har vært flink i valget av mamma.''

Nåvel, jeg har nå mine feil.

Og han føler det definitivt ikke på samme måte når han må legge seg, da tror jeg at jeg kan sammenlignes med verdens mest undertrykkende landsledere i hans hode ;)

Men du? Har du en e-post adresse til meg? Skulle spurt deg om du ville ha noe av meg.

Skrevet

''Tror han har vært flink i valget av mamma.''

Nåvel, jeg har nå mine feil.

Og han føler det definitivt ikke på samme måte når han må legge seg, da tror jeg at jeg kan sammenlignes med verdens mest undertrykkende landsledere i hans hode ;)

Men du? Har du en e-post adresse til meg? Skulle spurt deg om du ville ha noe av meg.

Jeg vil gjerne ha mail fra diktatoren: [email protected]

Gjest :)ghfrdhfh
Skrevet

Jeg tror at du har mye rett i det du skriver. Kansje kan det være en kombinasjon også. Jeg tør ikke begi meg ut på flere grublerier, da jeg er redd det gjør ting bare verre (har jo erfart det nå).

Grunnen til at jeg tror dette kan være en kombinasjon, var at jeg følte meg lettet etter at vi "snakket sammen" i formiddag. Det gjorde veldig godt, og det åpnet opp for nye tankebaner.

For jeg hadde nemlig hengt meg veldig opp i dette, at jeg hadde gått altfor langt, og at "halve (eller hele) dol" var "sint" på meg.Og det har skremt meg å være så destruktiv, for jeg er ikke vant til det. Jeg har pga dette sett for meg at jeg i utgangspunktet er mye dårligere enn jeg først trodde osv osv.

Men som sagt; takk for "praten" i dag. Det var til stor hjelp for meg ,og det du skrev om alt dette.

sånn som du analyserer alt mulig. JEg blir sliten bare av å lese det. Da

må det være utrolig slitsomt for deg som står mitt oppi det.Ønsker deg ALT

vel:)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du skriver at du ikke kan bli dårligere nå pga dine barn.

Da er du helt nødt til å søke hjelp, utenom Dol. Du vet av erfaring at hjelpen nå ikke ligger i å få råd fra dette forumet. Det har ikke funket, heller gjort alt værre.

Nå må du ta skikkelig grep og ansvar for deg selv og dine barn.

Lykke til!

Gjest amber_20
Skrevet

Det var ikke ment som krisemaksimering eller offermentalitet, men snarere et forsøk på å være konstruktiv og gjøre det jeg kan for å skifte fokus, da jeg tror dette er det eneste jeg kan gjøre for å få det bedre fremover, eller komme utav denne "suppa". Det var heller ikke en tråd ment for å redde mitt eget skinn.

Kommer til å gjøre mitt aller beste for å skifte fokus nå.

Forstår at du ikke mente det som offermentalitet, og overfokusering....poenget mitt var bare at ved å skrive om det, sende det ut i det offentlige rom, så er det jo for å få tilbakemeldinger | råd og det blir jo da mer tydelig og fokusert enn om du hadde skrevet dette i dagboken din som et notat å ta opp med behandler når h*n er tilbake fra ferie.

Det blir en sirkel det er lett å bli avhengig av. Noen ganger er det bedre å sitte i uroen og oppdage at du ikke trenger umiddelbare reaksjoner, men kan avvente hjelp av behandler/helsepersonell.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Du - det ordner seg. Du klarte deg gjennom dagen i går og i forigår. Du klarer i dag også. Om noen få dager er ferien over og du får hjelp. Skikkelig hjelp. I mellomtiden skal du få en stor, stor klem av meg. Og vi kan dra deg litt gjennom her inne.

Nå kjenner du etterhvert rastløsheten din så godt at du vet at den er meget plagsom men den er ikke farlig for deg. Du gjør ikke noen noe vondt.

Du må tillate deg selv å være glad for det du får til også - ikke se på hver eneste nedtur som om alt er ødelagt og at du er 100% mislykket. Du er ikke helt på jordet heeeelt frem til du når målet. Du er litt mindre på jordet for hver dag. Det er bedre å se på deg selv som 60% vellyket en dag da du har brutt noen av reglene du har satt for deg selv - men ikke alle sammen. Da har du fått til å holde noen av dem, og bør få lov å holde fokus på det, istedenfor å stirre på det du ikke fikk til.

Du jobber som et dyr og sliter deg helt ut - men da vet du også at du kommer i mål en dag. Og i mellomtiden så skal du være glad i deg selv. Du har klart masse og klarer masse, er kjempeflink og gir ikke opp. Mange kunne lært noe av deg.

Og jeg kan ikke se at du noe sted har såret noen noengang, ikke uten at det er med vilje engang så du har ingenting å be om unnskyldning for. De fleste av oss har litt tykkere hud enn den du sitter med akkurat nå, så det er ikke sikkert vi engang legger merke til det du tenker på når du er helt knust over at noen kan ha blitt såret.

Opp med hodet nå - du er flink - det er en dag nærmere hjelp i dag også, og det er sol.

Store klemmer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...