Gå til innhold

Kan ikke fortsette sånn, ny depresjon på vei?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Hei Jente31 ;o)

Hvorfor ikke unne seg selv en pause fra alt det vanskelige av og til? Kanskje du trenger det nå. Du sier selv at du er på vei nedover. Du har økt AD, har du andre ideér til hva som hjelper i sånne situasjoner? Noe som kan føre til at den negative spiralen ikke går så dypt - eller noe som kan få deg til å føle deg tryggere? Hvordan finne roen opp i alt dette? Vet det ikke er lett, men hva med å kartlegge tiltak som kan hjelpe i slike situasjoner - ikke bare medikamentelle?

Jo, jeg har nok vært i en lignende situasjon som deg. Ser bakgrunnen for det i dag, men var ikke så lett da jeg var midt oppe i det. Livet mitt er ennå ikke problemfritt, men jeg prøver å tenke langsiktig og når noe skjer så gutser jeg meg selv til å tenke f** heller, om det skal ødelegge for meg. Det som før var problemer, har jeg begynt å se på som utfordringer. Men Gud hjelpe meg så lei en kan bli av og til.

Jeg fikk jo en veldig dyktig behandler til slutt, etter vanvittig mye tull og vanskeligheter. Kan si at han er jeg veldig heldig med.

Jeg har blitt flinkere til å tenke ut tiltak for å bedre ting, både på kort og lang sikt.

Det håper jeg det gjør for deg også, J31. Det er viktig å sette sine egne grenser, lære seg å kjenne forskjellen på hva en VIL, og hva en MÅ og luke ut alt en ikke absolutt MÅ, for å ta vare på seg selv. Ikke drive det for langt. Derfor synes jeg du skal ta deg noen sykedager fra jobb og ta hensyn til at du ikke er i form. Det er ikke et nederlag å gjøre, det er en styrke som viser at du klarer å ta vare på deg selv! For du er vel i en praksisplass hvor du kan si fra om sånt?

Du har mye å kjempe med om dagen - så husk grensesetting. Det er også viktig for barna at du klarer å verne om deg selv. På den måten klarer du bedre ta vare på andre - og de lærer gjennom deg hva grenser er. Ingen er tjent med en selvutslettende mor (jeg sier ikke at DU er det).

Hei igjen ;o)

Tusen takk for gode tips. Særlig det med å skille mellom hva en MÅ og hva en VIL. Det har jeg aldri tenkt over før :-)

Jeg tror ikke det er så lurt å ta noen sykedager enda. Dessuten jobber jeg bare 40-50 prosent. Og jeg er redd det blir enda mer tyngre å komme tilbake igjen om jeg sykemelder meg nå. At jeg kan bli verre av det.. (Jeg er forøvrig fast ansatt).

Det er godt å høre at du klarer å gi f ;o) Og at du tar det som utfordringer.

Det er det jeg også trener meg på. Jeg har jo aldri hatt mellommenneskelige utfordringer bortsett fra her på dol, så det skal bli en spennende reise slik sett.

Det er veldig fint å høre erfaringene dine, hitmaker. Nyttig, for en som kommer etter ;-) Og at du har kjempet, er det ingen tvil om. Du er et godt eks på at det går an å gjøre noe med det.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• Glimtipper

6

Gjest hitmaker

Hei igjen ;o)

Tusen takk for gode tips. Særlig det med å skille mellom hva en MÅ og hva en VIL. Det har jeg aldri tenkt over før :-)

Jeg tror ikke det er så lurt å ta noen sykedager enda. Dessuten jobber jeg bare 40-50 prosent. Og jeg er redd det blir enda mer tyngre å komme tilbake igjen om jeg sykemelder meg nå. At jeg kan bli verre av det.. (Jeg er forøvrig fast ansatt).

Det er godt å høre at du klarer å gi f ;o) Og at du tar det som utfordringer.

Det er det jeg også trener meg på. Jeg har jo aldri hatt mellommenneskelige utfordringer bortsett fra her på dol, så det skal bli en spennende reise slik sett.

Det er veldig fint å høre erfaringene dine, hitmaker. Nyttig, for en som kommer etter ;-) Og at du har kjempet, er det ingen tvil om. Du er et godt eks på at det går an å gjøre noe med det.

Takk for det;) Håper du får noen rolige dager fremover nå, uten for mye kav, stress og utfordringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...