Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest XXL 42

Hei. jeg er ei dame på 42 år som overvektig.jeg er 158 cm høy og går opp og ned fra 100-103 kg. vi prøver å bli gravide men det lykkes ikke.den biologiske klokken tikker jo,men jeg vet noen lykkes etter en slankeoperasjon. jeg har prøvd mye Gethe Roede,Herbalife m.m.uten virkning. jeg ble utredet for mageplastikk operasjon men fikk beskjed om å slanke meg 28 kg først.men uten dietter og hjelp klarte jeg jo ikke det. har mye vondt i ryggen og vet det er fordi jeg er for tung. gir snart opp.samme i hvilken seng jeg ligger blir jeg stiv i ryggen fra nakken og nedover hver eneste morgen.tar lang tid utover dagen før smertene går bort. Har jeg krav på operasjon innsnevring av magesekken? slik at jeg etter det hadde spist mindre og av den grunn gått ned i vekt? håper på svar raskt da dette plager meg veldig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311091-slankeoperasjon-magesekken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å bli vurdert med tanke på en slankeoperasjon, bør du ha en BMI på 35 med tilleggssykdommer som for eksempel høye fettstoffer i blodet, diabetes eller hjertekarsykdom, eller en BMI på 40 uten tilleggssykdommer. Du bør også være mellom 18 og 60 år. Du regner ut din kroppsmasseindeks som er BMI eller KMI ved å ta vekta di i kilo og dele på høyde x høyde i meter. Det tallet du får ut er din BMI som hos deg er ca 40. Jeg kan ikke se annet enn at du er kvalifisert for operasjon, og du bør derfor be fastlegen din henvise deg til et overvektssenter på sykehuset for der å bli vurdert med tanke på operasjon. Vær oppmerksom på at en slik operasjon er aller siste utvei. Ved overvektssenteret vil du bli vurdert av et overvektsteam. Husk at det kan være andre tungtveiende grunner for at kirurgene ikke kan operere deg, men det vil du eventuelt få vite etter at du har blitt vurdert. Da vil du bli tilbudt annen behandling i stedet. Det er også svært lange ventelister.

Hilsen drgrethe

Jeg har nylig hatt en slik gastric bypass, og er så langt meget godt fornøyd.

Det du skal tenke grundig gjennom er at det ikke er anbefalt å bli gravid det første året etter en slik operasjon. Dette fordi man får i seg ganske lite mat, og dermed også næringsstoffer. Et evt. foster vil ta det det trenger, og resten får du. Har du i utgangspunktet lite næringsstoffer å ta av, så vil det bli lite igjen til deg, og du vil bli veldig sliten og utmattet.

Ønsker du å få en slik operasjon er det også lang ventetid. Avhengig av sykehuset du hører til er ventetiden fra 1-3 år.

Du starter med å kontakte fastlegen for å bli henvist til sykehuset.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...