Gjest Hva kan det nå være?? Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Det begynte i går morges når jeg sto opp, begynte å klø. Siden har det klødd. Når jeg har tatt meg en kald dusj har det hjulpet en liten stund. Så har det begynt på igjen! Det er ingen tegn til utslett, bortsett fra noen få prikker som kommer når jeg har klødd mye. Kan det være varmen? Stress? Nerver? 0 Siter
Mirabell Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Det kan være elveblest. Det kan skyldes varme, allergi eller være "uforklarlig". I så fall hjelper det med Zyrtec. (Har det selv...) 0 Siter
Gjest Hva kan det nå være?? Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1217183809' post='3924922] Badet i ferskvann? Nei jeg har ikke badet hverken i fersk eller saltvann. 0 Siter
Gjest har hatt stress-utslett Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Stress? Prøv hvitvask eller aloe vera. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Nei jeg har ikke badet hverken i fersk eller saltvann. Skabb? 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Det kan være både varme og stress. Har du sensitiv vaskemiddel?Vanlige vaskemiddel kan også få oss til å klø på kroppen. Så bytt til sensitiv. Ikke bruk skyllemiddel. Og ha på lette bomullstoffer på kroppen og unngå sola. Smør med en parfymefri og sensitiv krem. Spør på apoteket om hjelp til dette.Jeg orker ihvertfall ikke bruke aloevera over hele kroppen fordi den er så innmari klissete og man får et stivnet lag på kroppen etterpå. Hvis dette ikke hjelper oppsøker du lege om det kan være eksem eller andre ting etter noen dager. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Ser andre har svart elveblest- og dette er noe min familie også kan få fra tid til annet. Kan være reaksjon på varme, planter, kald/varm-"sjokk", eller hva som helst som vi ikke vet. Huden er da rød og "vablete" og klør. Elveblesten hos oss har pleid å gå over av seg selv i løpet av et døgn. 0 Siter
Gjest Hva kan det nå være?? Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Takk for alle svar! Sannsyligvis er det elveblest forårsaket av varme og trykk, altså hud mot hud, mellom lår osv. Har nesten ingen utslett, det hender bare at det kommer noen røde små prikker. Det holder på på tredje dagen og jeg skal forsøke Zyrtec i dag! 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Takk for alle svar! Sannsyligvis er det elveblest forårsaket av varme og trykk, altså hud mot hud, mellom lår osv. Har nesten ingen utslett, det hender bare at det kommer noen røde små prikker. Det holder på på tredje dagen og jeg skal forsøke Zyrtec i dag! Uff stakkars deg,ikke behagelig å klø overalt : ( God bedring : ) 0 Siter
Gjest Hva kan det nå være?? Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Uff stakkars deg,ikke behagelig å klø overalt : ( God bedring : ) Tusen takk! Nei det begynner å bli mildt sagt plagsomt, men det går vel over en gang 0 Siter
Skogstrollet Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Tøymykner i klærene. Har helt kuttet ut tøymykner nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.