Gå til innhold

Jeg klør på hele kroppen..

Anbefalte innlegg

Gjest Hva kan det nå være??
Skrevet

Det begynte i går morges når jeg sto opp, begynte å klø. Siden har det klødd. Når jeg har tatt meg en kald dusj har det hjulpet en liten stund. Så har det begynt på igjen!

Det er ingen tegn til utslett, bortsett fra noen få prikker som kommer når jeg har klødd mye.

Kan det være varmen? Stress? Nerver?

Skrevet

Det kan være elveblest. Det kan skyldes varme, allergi eller være "uforklarlig". I så fall hjelper det med Zyrtec. (Har det selv...)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217183809' post='3924922]

Badet i ferskvann?

Nei jeg har ikke badet hverken i fersk eller saltvann.

Gjest har hatt stress-utslett
Skrevet

Stress?

Prøv hvitvask eller aloe vera.

Skrevet

Nei jeg har ikke badet hverken i fersk eller saltvann.

Skabb?

Gjest jamvold
Skrevet

Det kan være både varme og stress. Har du sensitiv vaskemiddel?Vanlige vaskemiddel kan også få oss til å klø på kroppen. Så bytt til sensitiv. Ikke bruk skyllemiddel. Og ha på lette bomullstoffer på kroppen og unngå sola.

Smør med en parfymefri og sensitiv krem. Spør på apoteket om hjelp til dette.Jeg orker ihvertfall ikke bruke aloevera over hele kroppen fordi den er så innmari klissete og man får et stivnet lag på kroppen etterpå.

Hvis dette ikke hjelper oppsøker du lege om det kan være eksem eller andre ting etter noen dager.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ser andre har svart elveblest- og dette er noe min familie også kan få fra tid til annet. Kan være reaksjon på varme, planter, kald/varm-"sjokk", eller hva som helst som vi ikke vet.

Huden er da rød og "vablete" og klør. Elveblesten hos oss har pleid å gå over av seg selv i løpet av et døgn.

Skrevet

Takk for alle svar! Sannsyligvis er det elveblest forårsaket av varme og trykk, altså hud mot hud, mellom lår osv.

Har nesten ingen utslett, det hender bare at det kommer noen røde små prikker.

Det holder på på tredje dagen og jeg skal forsøke Zyrtec i dag!

Gjest D*lilith
Skrevet

Takk for alle svar! Sannsyligvis er det elveblest forårsaket av varme og trykk, altså hud mot hud, mellom lår osv.

Har nesten ingen utslett, det hender bare at det kommer noen røde små prikker.

Det holder på på tredje dagen og jeg skal forsøke Zyrtec i dag!

Uff stakkars deg,ikke behagelig å klø overalt : (

God bedring : )

Skrevet

Uff stakkars deg,ikke behagelig å klø overalt : (

God bedring : )

Tusen takk!

Nei det begynner å bli mildt sagt plagsomt, men det går vel over en gang ;)

Skogstrollet
Skrevet

Tøymykner i klærene. Har helt kuttet ut tøymykner nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...