Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til å leie ut en hybel nå, og har noen kriterier om personen jeg vil leie ut til...

Har jeg f.eks lov til å si at jeg ikke ønsker å leie ut til noen under 20 år? Eller kun ett kjønn? Eller lignende...

Skrevet

Så lenge du ikke skriver at du ikke vil leie ut til "svartinger" eller noe sånt så kan jeg ikke tenke meg at det er noe problem?

Ser jo stadig vekk hybler/leiligehter som leies ut til "kvinnelig student, ikke-røyk" f.eks.

Gjest xbellax
Skrevet

Ja absolutt. Referanser er heller ikke dumt å¨ta med. Men når det kommer til tros-retning og seksuell legning så begynner det kanskje bli litt drøyt.

Skrevet

Ja absolutt. Referanser er heller ikke dumt å¨ta med. Men når det kommer til tros-retning og seksuell legning så begynner det kanskje bli litt drøyt.

Hehe, det skjønner jeg jo. ;)

Skrevet

Hehe, det skjønner jeg jo. ;)

Du er jo også i din fulle rett til å sile ut under utvelgelsen. :o)

Gjest minnah
Skrevet

Du trenger vel ikke opplyse det, bare velge bort dem som ikke er aktuelle?

Skrevet

Du trenger vel ikke opplyse det, bare velge bort dem som ikke er aktuelle?

Ja, det er vel det jeg kommer til å gjøre nå. Har lagt ut en annonse med bare info om hva vi har å tilby. Problemet er bare at jeg syns jeg "må" leie ut til den første som er interessert, men vi har fått svi for det nå sist år, så jeg håper å være litt mer kritisk nå. ;)

Skrevet

Du kan skrive at du ønsker folk over 20 og helst gutt/jente (eller at det er en fordel at det er osv). Mange som skriver sånt i annonsene. Det er vanlig.

Har til og med lest annonse der en ønsket seg en røykfri, luktfri og støyfri person. Det syns jeg blir for ekstremt, men for all del, private utleiere bestemmer selv hvem de vil leie ut til:-)

Skrevet

Du kan skrive at du ønsker folk over 20 og helst gutt/jente (eller at det er en fordel at det er osv). Mange som skriver sånt i annonsene. Det er vanlig.

Har til og med lest annonse der en ønsket seg en røykfri, luktfri og støyfri person. Det syns jeg blir for ekstremt, men for all del, private utleiere bestemmer selv hvem de vil leie ut til:-)

Tidligere var det vel ofte vanlig å søke stille, røkfri student som reiste hjem i helgene. ;o)

Vi merker knapt leieboeren vår og takk for det! Husleia er inne på konto 2 uker før tiden og greier. :o)

Gjest minnah
Skrevet

Ja, det er vel det jeg kommer til å gjøre nå. Har lagt ut en annonse med bare info om hva vi har å tilby. Problemet er bare at jeg syns jeg "må" leie ut til den første som er interessert, men vi har fått svi for det nå sist år, så jeg håper å være litt mer kritisk nå. ;)

Det gjorde ikke vi, hadde grundig sileprosess - ikke aktuelt å leie ut til første og beste nei :-)

Skrevet

Tidligere var det vel ofte vanlig å søke stille, røkfri student som reiste hjem i helgene. ;o)

Vi merker knapt leieboeren vår og takk for det! Husleia er inne på konto 2 uker før tiden og greier. :o)

Hehe. Noen som også skriver "passer for pendler". Og leier helst ut til legestudent.

Jeg leide også hos noen en gang som sa de ikke merket om jeg var der eller ikke. De var forresten veldig hyggelige, fikk til og med julegave hos dem:-)

Skrevet

Hehe. Noen som også skriver "passer for pendler". Og leier helst ut til legestudent.

Jeg leide også hos noen en gang som sa de ikke merket om jeg var der eller ikke. De var forresten veldig hyggelige, fikk til og med julegave hos dem:-)

Jeg fikk faktisk blomster av han siste som flyttet herfra. :D Verdens beste huseier, sa han. ;) Han andre har jeg purret på husleia nå hele sommeren... Kom her om dagen, og nå lurer jeg på om jeg skal sende en sms og minne han på at den neste skal være inne om noen dager, sånn at den iallfall kommer i løpet av et par uker? ;) Kanskje leie han ned i banken og lage fast trekk, hehe...

Gjest jamvold
Skrevet

Skriv i annonsen hva dere skal ha for leiligheten i leie. Hvis det er over en hvis akseptabel sum så siler dere ut en hel masse ungdom som bare vil ha det billigst mulig.

Dessuten kan du skrive at du vil ha enslig, rolig og røkfri person. Nevn at du ikke vil ha dyr heller hvis du ikke ønsker det .

Skriv så mye som mulig så siler du allerede en del mennesker i fra på forhånd. Møt alle som ringer og stol på magefølelsen. Be om referanser fra andre som de har leid hos.

Skrevet

Jeg fikk faktisk blomster av han siste som flyttet herfra. :D Verdens beste huseier, sa han. ;) Han andre har jeg purret på husleia nå hele sommeren... Kom her om dagen, og nå lurer jeg på om jeg skal sende en sms og minne han på at den neste skal være inne om noen dager, sånn at den iallfall kommer i løpet av et par uker? ;) Kanskje leie han ned i banken og lage fast trekk, hehe...

Koselig:-)

Faste trekk er ikke dumt når han er så sløv med å betale husleia. Ja, send en sms nå.

Skrevet

Skriv i annonsen hva dere skal ha for leiligheten i leie. Hvis det er over en hvis akseptabel sum så siler dere ut en hel masse ungdom som bare vil ha det billigst mulig.

Dessuten kan du skrive at du vil ha enslig, rolig og røkfri person. Nevn at du ikke vil ha dyr heller hvis du ikke ønsker det .

Skriv så mye som mulig så siler du allerede en del mennesker i fra på forhånd. Møt alle som ringer og stol på magefølelsen. Be om referanser fra andre som de har leid hos.

Begrenset hvor mye man kan ta for en 8 kvm hybel på landet. ;)

Skrevet

8m2??? Får du virkelig leid ut et så lite rom?

Skrevet

8m2??? Får du virkelig leid ut et så lite rom?

Nei, det er litt større, men jeg husker ikke helt.. men da har man kjøkken og bad felles i tillegg, altså. ;)

Gjest jamvold
Skrevet

Hvis den er så liten så er jeg redd du ikke har så mange valgmuligheter. Da må du bare sile mest mulig ut i intervjuet. For det er vanlig med intervjuer og treffe alle som har henvendt seg. Si du skal ta kontakt tilbake hvis det er aktuelt innen en uke f.eks. Det er ikke vanlig å få en hybel eller leilighet umiddelbart om man ringer først.

Gjest Hurium
Skrevet

Nei, det er litt større, men jeg husker ikke helt.. men da har man kjøkken og bad felles i tillegg, altså. ;)

Da tror jeg faktsik ikke du kan være så kresen på hvem du vil ha som leieboer. De aller, aller fleste voksne mennesker vil ha noe eget og ikke dele både kjøkken og bad med noen andre.

Bestemoren leier ut noe lignende, og de eneste som vil leie der, er unge studenter (videregående-elever) som ikke har så god råd.

Gjest imzedimze
Skrevet

Da tror jeg faktsik ikke du kan være så kresen på hvem du vil ha som leieboer. De aller, aller fleste voksne mennesker vil ha noe eget og ikke dele både kjøkken og bad med noen andre.

Bestemoren leier ut noe lignende, og de eneste som vil leie der, er unge studenter (videregående-elever) som ikke har så god råd.

Er da mange voksne studenter også, på universitet og høyskoler, som leier slik at de deler bad og kjøkken...

Jeg har aldri hatt noe problem med å leie ut rom. Blir jo som et kollektiv da, ganske vanlig det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...