Gå til innhold

NHD/lurer sånn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tjohei

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• frosken

2

• sort som natta

1

Skogstrollet

Det kan godt hende at du har blitt. Det er ingen eksakt vitenskap å lage medisiner som påvirker hjernen. Hjernen er til dels et mysterium. De har funnet ut noe, som hvilke hjernedeler står for hvilke funksjoner, men bortsett fra det er vitenskapen utvitende. Det er et sjansespill å ta medisiner som påvirker hjernen.

Gjest D*lilith

Det kan godt hende at du har blitt. Det er ingen eksakt vitenskap å lage medisiner som påvirker hjernen. Hjernen er til dels et mysterium. De har funnet ut noe, som hvilke hjernedeler står for hvilke funksjoner, men bortsett fra det er vitenskapen utvitende. Det er et sjansespill å ta medisiner som påvirker hjernen.

Er det det ja?

Uff da,nå blir jeg usikker igjen.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja det er ødeleggelse i aller høyeste grad,har folk virkelig dødd av dem?

Med absolutt alle medisiner kan en oppleve dødsfall dersom bare nok personer bruker dem. Ingen gunn til bekymring.

Skjønner ikke hvorfor noen bringer inn slike påstander.

Gjest D*lilith

Med absolutt alle medisiner kan en oppleve dødsfall dersom bare nok personer bruker dem. Ingen gunn til bekymring.

Det er jo skummelt da,at man kan dø av medisiner.

Ble bekymret for sønnen min også nå,som går på tre ulike sorter.

Men,det er jo farlig å leve,man kan dø av det også.

Gjest sahoda

Det er faktum og ikke en påstand - det vet du like godt som meg. At du vil at det skal ties i hjel er jo et annet faktum som jeg ikke behøver å forholde meg til.

Gjest priiivaat

Det er faktum og ikke en påstand - det vet du like godt som meg. At du vil at det skal ties i hjel er jo et annet faktum som jeg ikke behøver å forholde meg til.

Sjansen er vel forsvinnende liten. Antar de som dør av ubehandlet sykdom er flere.

Min onkel holdt forresten på å dø av å spise sild. Jeg har sett veldig mange som har brukt medisiner, men ingen som har dødd av dette. Så vedig utbredt er det nok ikke.

Jeg ville heller tatt noen piller og ha det bra den stunden jeg lever, enn å ha et forferdelig liv med sykdom og psykisk smerte. Men det er jo et valg alle må ta for seg selv selvfølgelig.

Gjest sahoda

Sjansen er vel forsvinnende liten. Antar de som dør av ubehandlet sykdom er flere.

Min onkel holdt forresten på å dø av å spise sild. Jeg har sett veldig mange som har brukt medisiner, men ingen som har dødd av dette. Så vedig utbredt er det nok ikke.

Jeg ville heller tatt noen piller og ha det bra den stunden jeg lever, enn å ha et forferdelig liv med sykdom og psykisk smerte. Men det er jo et valg alle må ta for seg selv selvfølgelig.

Helt enig med deg - selvfølgelig er dette et selvstendig valg :)

Ja jeg forstår jo det,men tabelettene kan jo ikke ødelegge noe,det sa jo NHD.

Medisinen har til hensikt å forandre deg og hjernen din, med den hensikt at du skal få det bedre. AD virker stemningsstabiliserende ut fra deg jeg har hørt. Dersom du hadde store svingninger tidligere, kan du nå føle deg mer stabil, men kanskje også mindre levende siden du sikkert er vant til å være følsom.

Annonse

Gjest D*lilith

Medisinen har til hensikt å forandre deg og hjernen din, med den hensikt at du skal få det bedre. AD virker stemningsstabiliserende ut fra deg jeg har hørt. Dersom du hadde store svingninger tidligere, kan du nå føle deg mer stabil, men kanskje også mindre levende siden du sikkert er vant til å være følsom.

Ok,men jeg tar ikke medisinene lengre,det er det som er så rart.

Likevel er jeg avflatet og svinger ikke,før kunne jeg svinge mye iløpet av en dag,alt fra latter til tårer.

Ok,men jeg tar ikke medisinene lengre,det er det som er så rart.

Likevel er jeg avflatet og svinger ikke,før kunne jeg svinge mye iløpet av en dag,alt fra latter til tårer.

Det viser bare at medisinen har hatt virkning på deg. Det er meningen at den skal gjøre deg mer stabil. Er ikke dette bra for deg også? Det må være slitsomt å være så ustabil.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er et faktum. Men ditt utsagn blir tendensiøst når du ikke sier noe om hyppighet/risiko.

Folk har dødd av alle medisiner - også Albyl/Novid/Globoid. De har også dødd av å skifte lyspærer, kjøre bil,svømme i bassenget eller spise pølse.

Det er dessverre langt fler som dør fordi de ikke tar sine psyk-medisiner.

Jeg blir litt lei meg på dine vegne når jeg leser denne tråden. En del av de som svarer er mer opptatt av å "krangle" med nhd enn å svare deg på en ordentlig måte.

Synes du skal legge mest merke til svaret du fikk fra nhd, og at du forøvrig bør ignorere mange andre svar. Du har nok å bekymre deg over som det er. Du har i lang tid slitt med alvorlig psykisk lidelse. Såvidt meg bekjent er risikoen vesentlig større for at sykdommen skader hjernen enn medisinene.

Får du hjelp fra behandlingsapparatet for tiden?

Gjest sahoda

Det er et faktum. Men ditt utsagn blir tendensiøst når du ikke sier noe om hyppighet/risiko.

Folk har dødd av alle medisiner - også Albyl/Novid/Globoid. De har også dødd av å skifte lyspærer, kjøre bil,svømme i bassenget eller spise pølse.

Det er dessverre langt fler som dør fordi de ikke tar sine psyk-medisiner.

Alle disse preparatene står på overvåkingsliste og for meg er det nok til at jeg forstår at de ikke er ubetinget positive i bruk - du kan godt velge å kalle det tendensiøst. Jeg hverken anbefaler eller fraråder noen og bruke disse medisinene.

At man kan dø av dem er et faktum og ble brukt i den sammenheng svaret ble gitt. Jeg vet du ikke liker å høre det, jeg vet at du ikke liker at det påpekes bivirkninger som for mange er vanskelig å takle eller i værste fall er fatale - men det er uansett et faktum at slik er det. Uavhengig av om du eller andre vil høre det. Og det kan sies med samme rett som du kan påstå at de fungerer - selv om du her inne sitter med et uttall eksempler på mennesker som ikke responerer med bedring, men sliter med bivirkninger og samme symptomer som før bruk. Det legges stadig frem nye rapporter som viser at man like gjerne kan spise "bringebærdrops" hvis jeg kan tillate meg å falle ned på ditt nivå når det kommer til sammenligninger ;) Det fremlegges også til stadighet tilbakeholdte forskningsresultater fra de som produserer disse medikamentene.

Jeg synes rett og slett det er en uting og tilbakeholde sannheter.

Når folk spørr - har de rett på det du sitter inne med av fakta i et forum som dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...