Gå til innhold

vokser de fleste av seg bilsyke?

Anbefalte innlegg

Gjest bilsyke
Skrevet

Hver gang vi kjører til hytta så blir jeg bilsyk og må spy når vi kommer dit. Det er så mange svinger at jeg blir uvel. hvis jeg har drukket kaffe rett før vi kjører så må vi stoppe bilen så jeg får spy.

faren min synes det er rart at jeg er så bilsyk, han mener at det er noe folk vokser av seg seg. jeg er 28 år og for gammel til å bli bilsyk.

Blir dere også bilsyke?

Gjest minnah
Skrevet

Ikke så ofte nå lenger, men det hender jeg kjenner det på svingete veier, særlig hvis jeg er dum og leser eller skriver meldinger underveis..

Men det hjelper å sitte foran, åpne vinduet, spise noe syrlig.. Dette vet du sikkert. I tillegg finnes det et kjerringråd som sier at man kan sette et plaster over navlen - prøvde dette en gang jeg var på tivoli og ble ikke kvalm! :-) Hihi, ikke så mye å gå etter men det skader ikke å prøve. ;-)

Ellers kjenner jeg jeg mange som jobber med fiske, de sier at noen vokser av seg båtsjuke, mens andre blir dårlige hver gang de er utpå, hele livet.

Skrevet

Jeg blir bilsyk hvis jeg sitter i baksetet, leser eller driver med noe annet enn å se på veien.

Kjenner flere voksne som har det sånn.

-og jeg er 36 år...

Skrevet

De fleste vokser det nok av seg, men ikke alle.

Jeg ble lett syk da jeg var liten, men blir ikke bilsyk i dag, hvis jeg ikke sitter og leser, det synes jeg ikke er behagelig.

Jeg kjører bilsport og blir ikke syk av det, men hvis jeg kjører go-cart, så kan jeg bli det, skikkelig også.

Skrevet

Jeg blir fortsatt kvalm hvis jeg f.eks leser eller sitter i baksetet, men spyr aldri lenger.

Skrevet

Stort sett går det veldig bra, men om jeg leser i bilen blir jeg kvalm. Saltpastiller funker godt mot kvalme for meg.

Plaster over navlen funker noen ganger ypperlig for Snuppa mi, andre ganger ikke i det hele tatt.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg ble bilsyk når jeg var liten,men ikke nå lenger : )

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg vet om flere voksne som blir bilsyke når de er passasjerer, men ikke når de kjører selv.

Er det du som er sjåføren, eller faren din?

Skrevet

Mannen min blir bilsyk. Han kan til og med bli dårlig når han kjører selv hvis det er veldig svingete veier og han kjører litt "rått". Men han blir aldri så dårlig at han kaster opp lenger, det ble han da han var barn.

brilleslangen
Skrevet

Jeg er 35 og får lett reisesyke... Blir svimmel av å ta heis, kan også reagere likedan på flyturer(går rundt og er svimmel lang tid etterpå) føler det gynger i flere dager om jeg har reist med båt, blir uvel og kvalm på tog men om det er mørkt/inni tunneller går det bra(tåler ikke å utsikten /sidesyn), kan ikke sitte langt bak i buss for da blir jeg også dårlig, og kan også bli syk som passasjer i bil(men det avhenger av veiens standard, kjøringen, temperatur i bilen, om jeg selv er sliten og om jeg sitter bak eller framme. Har opplevd å bli dårlig som forsetepassasjer også, men har aldri blitt syk når jeg kjører selv. Det er ikke så ofte jeg spyr lenger da... men det er ubehagelig nok å være skikkelig kvalm... Sist jeg ble dårlig var like før sommeren, da var jeg forsetepassasjer på en svingete vei. Sjåføren kjørte ujevnt(gasset på strekkene, bremset i svingene) og da ble jeg skikkelig dårlig...

Det er jo når signalene øynene sender hjernen ikke samsvarer med signalene balanseorganene i ørene sender.. at vi blir dårlige... Har opplevd reisesykefølelse av å gå i gamle bygninger med skjeve gulv også...For mitt vedkommende forverres reisesykeproblemet av at jeg ikke har samsyn. siden jeg ikke har samsyn sender synsnervene forskjellige signaler... det MÅ bare bli krasj i forhold til balanseorganet... Sikkert fordi det ene øyet dominerer at det går bra til vanlig. For meg hjelper det litt å lukke igjen det "dårligste"øyet om jeg kjenner ubehaget komme krypende...Eller spise reisesyketabletter e.l.

Skrevet

Jeg er 35 og får lett reisesyke... Blir svimmel av å ta heis, kan også reagere likedan på flyturer(går rundt og er svimmel lang tid etterpå) føler det gynger i flere dager om jeg har reist med båt, blir uvel og kvalm på tog men om det er mørkt/inni tunneller går det bra(tåler ikke å utsikten /sidesyn), kan ikke sitte langt bak i buss for da blir jeg også dårlig, og kan også bli syk som passasjer i bil(men det avhenger av veiens standard, kjøringen, temperatur i bilen, om jeg selv er sliten og om jeg sitter bak eller framme. Har opplevd å bli dårlig som forsetepassasjer også, men har aldri blitt syk når jeg kjører selv. Det er ikke så ofte jeg spyr lenger da... men det er ubehagelig nok å være skikkelig kvalm... Sist jeg ble dårlig var like før sommeren, da var jeg forsetepassasjer på en svingete vei. Sjåføren kjørte ujevnt(gasset på strekkene, bremset i svingene) og da ble jeg skikkelig dårlig...

Det er jo når signalene øynene sender hjernen ikke samsvarer med signalene balanseorganene i ørene sender.. at vi blir dårlige... Har opplevd reisesykefølelse av å gå i gamle bygninger med skjeve gulv også...For mitt vedkommende forverres reisesykeproblemet av at jeg ikke har samsyn. siden jeg ikke har samsyn sender synsnervene forskjellige signaler... det MÅ bare bli krasj i forhold til balanseorganet... Sikkert fordi det ene øyet dominerer at det går bra til vanlig. For meg hjelper det litt å lukke igjen det "dårligste"øyet om jeg kjenner ubehaget komme krypende...Eller spise reisesyketabletter e.l.

Jeg og har dårlig samsyn, og sliter voldsomt med bilsyke. Det hjelper å ta på briller, men ikke alltid. Jeg kan faktisk bli dårlig av å se på filmer / program på tv hvor det er brukt håndholdt kamera, eller hvis jeg scroller for fort på en dataskjerm...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...