Gå til innhold

Engangsgrill på kirkegården

Anbefalte innlegg

Gjest kirkevandreren
Skrevet

Heldigvis har vi ikke slike tilstander her jeg bor. Men en ting synes jeg er vanskelig, det er alle bilene som kjører inn på kirkegården - til tross for skilting hvor det oppfordres å parkere på parkeringsplass utenfor.

Spesielt julaften er det verre enn rushtrafikk - da er det i tillegg ofte glatt og mørkt. Alle bilene utgjør en fare for de som velger å respektere ønsket om stillhet og ro på kirkegården og som går til gravene til sine kjære med lys de skal tenne.

Folk er egoistiske.

candyqueen_83
Skrevet

Heldigvis har vi ikke slike tilstander her jeg bor. Men en ting synes jeg er vanskelig, det er alle bilene som kjører inn på kirkegården - til tross for skilting hvor det oppfordres å parkere på parkeringsplass utenfor.

Spesielt julaften er det verre enn rushtrafikk - da er det i tillegg ofte glatt og mørkt. Alle bilene utgjør en fare for de som velger å respektere ønsket om stillhet og ro på kirkegården og som går til gravene til sine kjære med lys de skal tenne.

Folk er egoistiske.

Det er ofte mye eldre mennesker på kirkegården da. De har jo ikke alltid like lett for å komme seg rundt i snøen, eller klarer ikke alltid å gå så langt. Må være bedre at det er noen biler på kirkegården enn at tusenvis av mennesker ikke får besøkt gravene.

Gjest priiivaat
Skrevet

Skulle nesten tro det var kremering de drev med. Jeg tror ikke jeg hadde greid å spise mens jeg var på kirkegården. Synes de viser liten respekt for de døde og pårørende ved å gjøre sånn. Kanskje de har opplevd for lite i livet sitt til å forstå? De fleste ønsker vel fred der slekta ligger.

Gjest kirkevandreren
Skrevet

Det er ofte mye eldre mennesker på kirkegården da. De har jo ikke alltid like lett for å komme seg rundt i snøen, eller klarer ikke alltid å gå så langt. Må være bedre at det er noen biler på kirkegården enn at tusenvis av mennesker ikke får besøkt gravene.

Selvsagt skal de som har behov få lov til å kjøre, men alle de som kan gå bør parkere bilen og ikke stresse inn på kirkegården i bil hvor folk vil ha ro og ettertenksomhet

Gjest vært på date på kirkegården jeg
Skrevet

Det er trangt i byene vettu'. Dessuten ligger flere av kirkegårdene her i Oslo midt i byen, velstelte og innbydende.

Skogstrollet
Skrevet

Det er trangt i byene vettu'. Dessuten ligger flere av kirkegårdene her i Oslo midt i byen, velstelte og innbydende.

Forstår, men det er grenser for hva man kan foreta seg der. En date er jo ok, så lenge dere ikke har sex der også. Personlig har jeg ikke noe forhold til kirkegårder. Har både far og bestefar der, men for meg betyr døde mennesker og deres grav ingenting. Jeg vil selv kremeres når jeg dør.

Skrevet

Forstår, men det er grenser for hva man kan foreta seg der. En date er jo ok, så lenge dere ikke har sex der også. Personlig har jeg ikke noe forhold til kirkegårder. Har både far og bestefar der, men for meg betyr døde mennesker og deres grav ingenting. Jeg vil selv kremeres når jeg dør.

Urnen blir jo nedsenket på kirkegården selv om du blir kremert da:-)

Skogstrollet
Skrevet

Urnen blir jo nedsenket på kirkegården selv om du blir kremert da:-)

Hehe nei ikke alltid. Man kan velges å bli spredd på de tusen hav, eller iallefall ett av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...