Gjest sjøstjerna Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg tilhører den 50% som ikke gidder krangle om husarbeidet, tiden med kjæresten min er for verdifull til å brukes på krangling om slike bagateller. Vi krangler heller ikke om husarbeid etc. Vi aksepterer hverandres styrker/svakheter og har innarbeidet oss hvert vårt domene mtp plikter i samlivet (pakking, vedlikehold, husarbeid etc) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Fordi vi har feil mann. Etter at jeg fikk riktig mann er jeg meget sjelden irritert lenger :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Nei. Jeg tror det kommer av at mange kvinner ikke tør satse på at mannen ikke klarer å pakke og ta ansvar selv og derfor ikke slipper ham til. Husker ikke om jeg leste det her inne eller om jeg hørte det annet sted - men det var en familie som reiste på ferie og der pleide mor alltid å pakke for alle, men denne gangen pakket hun kun for seg selv og ungene. Og da de kom frem lurte far på hvor hans klær var og fikk til svar at de var der han hadde pakket dem ned. Han måtte kjøpe ny garderobe den ferien. Likeså den familien som hadde avtale om at dersom det var arrangementer på hans familieside var det han som hadde ansvar for å skaffe barnevakt og omvendt. To ganger dro hun alene i selskap mens han var hjemme med ungene før han innså at avtalen faktisk var alvorlig ment. Jeg pakker tannbørsten for min kjære med det samme jeg pakker toalettmappa når vi skal bort, resten får han ordne selv og det gjør han da også. Jeg har to unger og det holder lenge, har slettes ikke tenkt å drasse på en voksen unge i tillegg. Dette minner meg om en historie her innefra. Det var en kvinne som var gift med en mann med 2 barn fra tidligere. Når ekskona ringe for å høre om han kunne ha barna i helga fordi hun skulle noe, sa han ja på ren refleks uten å rådføre seg med ny kone. Når dette skjer er det nye kona som svinger seg rundt og skaffer barnevakt. Hun ser seg lei på dette og mannen ser ikke problemet, og det topper seg for henne da han en helga han skal i bryllup der han er forlover, greier å si ja til å ha barna. Hun hjalp han denne helga med å skaffe barnevakt, men etter dette ble det hans problem å skaffe barnevakt til barna sine. Hun hadde også reist alene på ting, fordi han ikke kunne "fornedre seg" til å si "jeg skal høre med kona". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Fordi vi har feil mann. Etter at jeg fikk riktig mann er jeg meget sjelden irritert lenger :-) Det er jo ikke våre egne menn vi er irriterte på (nødvendigvis), men alle andre som ferdes blant oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Nei. Jeg tror det kommer av at mange kvinner ikke tør satse på at mannen ikke klarer å pakke og ta ansvar selv og derfor ikke slipper ham til. Husker ikke om jeg leste det her inne eller om jeg hørte det annet sted - men det var en familie som reiste på ferie og der pleide mor alltid å pakke for alle, men denne gangen pakket hun kun for seg selv og ungene. Og da de kom frem lurte far på hvor hans klær var og fikk til svar at de var der han hadde pakket dem ned. Han måtte kjøpe ny garderobe den ferien. Likeså den familien som hadde avtale om at dersom det var arrangementer på hans familieside var det han som hadde ansvar for å skaffe barnevakt og omvendt. To ganger dro hun alene i selskap mens han var hjemme med ungene før han innså at avtalen faktisk var alvorlig ment. Jeg pakker tannbørsten for min kjære med det samme jeg pakker toalettmappa når vi skal bort, resten får han ordne selv og det gjør han da også. Jeg har to unger og det holder lenge, har slettes ikke tenkt å drasse på en voksen unge i tillegg. Selsagt bør MANNEN sørge for seg selv!! Det skulle bare mangle! Han er jo voksen, og bør vite hva han trenger! Eksemplet du nevnte må jo være et unntakstilfelle - håper jeg! Men når det gjelder å huske på ting til barna, og familien generellt, så tror jeg kvinnen ofte har bedre oversikt over hva man trenger, og bør ta med "i tilfelle." Vi tenker ofte i ett litt "videre spekter" enn menn. La oss si at familien skal på fisketur, og mannen vil nok pakke fiskeutstyr, og klær og ting som er direkte forbundet med fiskingen. Kvinnen derimot, vil kanskje også pakke badetøy - i tilfelle det blir mulighet for å bade der man skal fiske. Regntøy hvis det skulle bli regn, og det man trenger for å tilberede og spise en evt fangst! Hun ville kanskje også tatt høyde for alternative aktiviteter, dersom fiskeplanene skulle gå skeis. Poenget mitt er at kvinner ofte, helt instinktivt, planlegger og organiserer mere enn menn. Kanskje fordi tankegangen vår fokuserer på å ta høyde for eventualiteter, og komme evt. problemer i forkjøpet. Menn derimot, er "programmert" til å fokuserer konkret på det de har planlagt å gjøre. De kaster ikke bort tanker på MULIGE problemer, men satser heller på å løse problemet når og HVIS det oppstår. Derfor virker det ofte som kvinner bekymrer seg unødvendig, og som at menn er noen "sløvinger"... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg tilhører den 50% som ikke gidder krangle om husarbeidet, tiden med kjæresten min er for verdifull til å brukes på krangling om slike bagateller. Såvidt jeg har forstått, så bor dere vel ikke engang sammen ennå?? Isåfall er vel ikke husarbeidet noe tema og krangle om. Forøvrig viser statistikkene at krangel om husarbeid er direkte eller indirekte årsak til over 50% av skilsmisser / samlivsbrudd, så jeg synes ikke du bør kalle dette en bagatell! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Såvidt jeg har forstått, så bor dere vel ikke engang sammen ennå?? Isåfall er vel ikke husarbeidet noe tema og krangle om. Forøvrig viser statistikkene at krangel om husarbeid er direkte eller indirekte årsak til over 50% av skilsmisser / samlivsbrudd, så jeg synes ikke du bør kalle dette en bagatell! "Såvidt jeg har forstått, så bor dere vel ikke engang sammen ennå?? Isåfall er vel ikke husarbeidet noe tema og krangle om." Om sommeren bor vi sammen. ) Nå har vi bodd sammen de siste 5-6 ukene og husarbeidet er ikke noe vi krangler om alikevel. Men det skal sies at vi begge to har like høy/lav terskel for når støvsuger og vaskefille må frem... ''Forøvrig viser statistikkene at krangel om husarbeid er direkte eller indirekte årsak til over 50% av skilsmisser / samlivsbrudd, så jeg synes ikke du bør kalle dette en bagatell!'' For _meg_ er det en bagatell. Om det er han eller jeg som vasker opp / støvsuger / klipper gresset / måker snø spiller ingen rolle så lenge det blir gjort. Og heldigvis er ikke min kar av den typen som sitter og ser på at jeg gjør husarbeide uten å løfte en finger selv. Begynner jeg så følger han gjerne etter - evt. om jeg tar frem støvsugeren så går han ut og klipper gresset. Jeg har heller ingen problemer om det er jeg som tar oppvasken 7 ganger på rad. Jeg har med stor sannsynlighet brukt adskillig mer kopper enn ham og han har garantert gjort masse annet for meg i løpet av den perioden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 "Såvidt jeg har forstått, så bor dere vel ikke engang sammen ennå?? Isåfall er vel ikke husarbeidet noe tema og krangle om." Om sommeren bor vi sammen. ) Nå har vi bodd sammen de siste 5-6 ukene og husarbeidet er ikke noe vi krangler om alikevel. Men det skal sies at vi begge to har like høy/lav terskel for når støvsuger og vaskefille må frem... ''Forøvrig viser statistikkene at krangel om husarbeid er direkte eller indirekte årsak til over 50% av skilsmisser / samlivsbrudd, så jeg synes ikke du bør kalle dette en bagatell!'' For _meg_ er det en bagatell. Om det er han eller jeg som vasker opp / støvsuger / klipper gresset / måker snø spiller ingen rolle så lenge det blir gjort. Og heldigvis er ikke min kar av den typen som sitter og ser på at jeg gjør husarbeide uten å løfte en finger selv. Begynner jeg så følger han gjerne etter - evt. om jeg tar frem støvsugeren så går han ut og klipper gresset. Jeg har heller ingen problemer om det er jeg som tar oppvasken 7 ganger på rad. Jeg har med stor sannsynlighet brukt adskillig mer kopper enn ham og han har garantert gjort masse annet for meg i løpet av den perioden. 5-6 uker...he he.. For de aller fleste skal det nok adskillig mere enn noen uker til før man begynner å krangle om husarbeidet. Så sammenlignings grunnlaget ditt er vel ikke helt reellt. Forøvrig er det vel ikke hvem som gjør hva, som er hovedproblemet - så lenge BEGGE gjør noe. Problemet oppstår når den ene (ofte kvinnen) gjør alt, eller betydelig mere enn den andre, og dette blir en kilde til konfrontasjoner og konfliker over lengre tid. At denne problemstillingen ikke gjelder DEG, synes jeg ikke gir deg ingen rett til å undervurdere dette som en stor konfliktkilde ved å "bagatellisere" den. Statestikkene (og adskillge innlegg her på DOL) viser et annet bilde.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 5-6 uker...he he.. For de aller fleste skal det nok adskillig mere enn noen uker til før man begynner å krangle om husarbeidet. Så sammenlignings grunnlaget ditt er vel ikke helt reellt. Forøvrig er det vel ikke hvem som gjør hva, som er hovedproblemet - så lenge BEGGE gjør noe. Problemet oppstår når den ene (ofte kvinnen) gjør alt, eller betydelig mere enn den andre, og dette blir en kilde til konfrontasjoner og konfliker over lengre tid. At denne problemstillingen ikke gjelder DEG, synes jeg ikke gir deg ingen rett til å undervurdere dette som en stor konfliktkilde ved å "bagatellisere" den. Statestikkene (og adskillge innlegg her på DOL) viser et annet bilde.. Jeg bodde sammen med eksen i 11 år uten at vi kranglet om husarbeidet også. ) Det gjelder å velge sine menn med omhu. En lat slask som ikke klyper i verken støvsuger eller gressklipper får ikke innpass hos meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ja, hvorfor? Kan det være fordi det stort sett er vi som har vært oppe sent kvelden før og pakket for hele familien? Kan det være fordi det er vi som er oppe tidligst neste morgen, vekker hele familien, sjekker listene for pakkingen en siste gang og lager frokost? Kan det være fordi det er vi som må holde styr på baggasje, barn, mat, dopauser, drikke, de bærbare dvd-spillerene og bleier? Heldigvis har jeg det ikke slik. Min mann er den som er først oppe, som lager frokost, pakker bilen. Jeg pakker som oftest koffertene til meg og ungene, han pakker sin egen. Han passer på at alt fotoutstyr, nintendoer, mobiler osv er med og oppladet ) Så her er det likestilling og vel så det er. Han er kjempeflink i huset og med ungene til vanlig også. Så jeg er veldig heldig ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg bodde sammen med eksen i 11 år uten at vi kranglet om husarbeidet også. ) Det gjelder å velge sine menn med omhu. En lat slask som ikke klyper i verken støvsuger eller gressklipper får ikke innpass hos meg. Å velge "riktig" mann blir jo en helt annen sak... Men nå er det jo også slik at ikke alt vises ved første øyekast da... De fleste viser jo stort sett sin beste side i begynnelsen, og toleransegrensene er langt mere fleksible når man er ny- forelsket. Det går jo gjerne en viss tid før man ser hverandres negative sider, og evt konflikter oppstår. Ikke minst kan det skje endringer underveis i forholdet, eller i livssituasjonen, som skaper problemstillinger man ikke forutså. Man kan også ubevisst rote seg inn i mønstere som viser seg å bli vanskelige å endre. Hvis det hadde vært så enkelt som å bare velge "riktig" mann, eller kvinne, fra begynnelsen. Så burde det jo heller ikke noen skillsmisser... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Å velge "riktig" mann blir jo en helt annen sak... Men nå er det jo også slik at ikke alt vises ved første øyekast da... De fleste viser jo stort sett sin beste side i begynnelsen, og toleransegrensene er langt mere fleksible når man er ny- forelsket. Det går jo gjerne en viss tid før man ser hverandres negative sider, og evt konflikter oppstår. Ikke minst kan det skje endringer underveis i forholdet, eller i livssituasjonen, som skaper problemstillinger man ikke forutså. Man kan også ubevisst rote seg inn i mønstere som viser seg å bli vanskelige å endre. Hvis det hadde vært så enkelt som å bare velge "riktig" mann, eller kvinne, fra begynnelsen. Så burde det jo heller ikke noen skillsmisser... Min eks var jo da heller ikke så "riktig" etterhvert, han ble jo en eks. ) Men kranglet gjorde vi ikke. Man trenger jo ikke flytte sammen med en gang, men ta seg tid, bli kjent både på godt og vondt først. Og ikke la seg forlede til å tro at "bare vi flytter sammen så blir han nok flinkere til å vaske opp / klippe gresset / støvsuge...." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Min eks var jo da heller ikke så "riktig" etterhvert, han ble jo en eks. ) Men kranglet gjorde vi ikke. Man trenger jo ikke flytte sammen med en gang, men ta seg tid, bli kjent både på godt og vondt først. Og ikke la seg forlede til å tro at "bare vi flytter sammen så blir han nok flinkere til å vaske opp / klippe gresset / støvsuge...." Man kan jo ta seg så mye tid man bare vil, men det er vel omtrent like lett å forutse slik utvikling som det var for deg å forutse at eksen din kom til å forelske seg i noen andre. Mennesker forandrer seg konstant. Og den "blinde" forelskelsen kan vare opptil tre år. Dermed vil begge parter oppføre seg ulikt det de normalt gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Heldigvis har jeg det ikke slik. Min mann er den som er først oppe, som lager frokost, pakker bilen. Jeg pakker som oftest koffertene til meg og ungene, han pakker sin egen. Han passer på at alt fotoutstyr, nintendoer, mobiler osv er med og oppladet ) Så her er det likestilling og vel så det er. Han er kjempeflink i huset og med ungene til vanlig også. Så jeg er veldig heldig ) Det er jo deilig Samboeren min kan fint pakke for meg, i tillegg til seg selv Det er ikke fordi jeg ikke klarer det, men fordi han blir stresset av at jeg gjør det i siste liten. Selv når jeg skal reise et sted alene maser han om at jeg må pakke ferdig kvelden før. Mennesker er rett og slett bare forskjellige slik sett. Men det er nok flere kvinner som har behov for kontrollert pakking osv. enn menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Man kan jo ta seg så mye tid man bare vil, men det er vel omtrent like lett å forutse slik utvikling som det var for deg å forutse at eksen din kom til å forelske seg i noen andre. Mennesker forandrer seg konstant. Og den "blinde" forelskelsen kan vare opptil tre år. Dermed vil begge parter oppføre seg ulikt det de normalt gjør. Selvfølgelig har man aldri noen garanti for at et forhold vil vare livet ut, men noen ganger må man nesten bare skylde på seg selv når man rusher inn i et forhold uten å ta seg tid til å bli kjent med vedkommende først. Det kan gå bra, for all del, men sjansen for det motsatte er nok større. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sitronkaramell Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Nei. Jeg tror det kommer av at mange kvinner ikke tør satse på at mannen ikke klarer å pakke og ta ansvar selv og derfor ikke slipper ham til. Husker ikke om jeg leste det her inne eller om jeg hørte det annet sted - men det var en familie som reiste på ferie og der pleide mor alltid å pakke for alle, men denne gangen pakket hun kun for seg selv og ungene. Og da de kom frem lurte far på hvor hans klær var og fikk til svar at de var der han hadde pakket dem ned. Han måtte kjøpe ny garderobe den ferien. Likeså den familien som hadde avtale om at dersom det var arrangementer på hans familieside var det han som hadde ansvar for å skaffe barnevakt og omvendt. To ganger dro hun alene i selskap mens han var hjemme med ungene før han innså at avtalen faktisk var alvorlig ment. Jeg pakker tannbørsten for min kjære med det samme jeg pakker toalettmappa når vi skal bort, resten får han ordne selv og det gjør han da også. Jeg har to unger og det holder lenge, har slettes ikke tenkt å drasse på en voksen unge i tillegg. 100%enig:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg er omtrent aldri irritert over disse tingene som ble beskrevet i artikkelen, ei heller over min kjære mann Likevel kan det hende jeg er irritert, men mest pga at jeg har så mye summing rundt meg. Mens jeg skreiv nå har jeg hørt "mamma" sikkert ti ganger, pluss masse snikksakk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enda et poeng Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Selsagt bør MANNEN sørge for seg selv!! Det skulle bare mangle! Han er jo voksen, og bør vite hva han trenger! Eksemplet du nevnte må jo være et unntakstilfelle - håper jeg! Men når det gjelder å huske på ting til barna, og familien generellt, så tror jeg kvinnen ofte har bedre oversikt over hva man trenger, og bør ta med "i tilfelle." Vi tenker ofte i ett litt "videre spekter" enn menn. La oss si at familien skal på fisketur, og mannen vil nok pakke fiskeutstyr, og klær og ting som er direkte forbundet med fiskingen. Kvinnen derimot, vil kanskje også pakke badetøy - i tilfelle det blir mulighet for å bade der man skal fiske. Regntøy hvis det skulle bli regn, og det man trenger for å tilberede og spise en evt fangst! Hun ville kanskje også tatt høyde for alternative aktiviteter, dersom fiskeplanene skulle gå skeis. Poenget mitt er at kvinner ofte, helt instinktivt, planlegger og organiserer mere enn menn. Kanskje fordi tankegangen vår fokuserer på å ta høyde for eventualiteter, og komme evt. problemer i forkjøpet. Menn derimot, er "programmert" til å fokuserer konkret på det de har planlagt å gjøre. De kaster ikke bort tanker på MULIGE problemer, men satser heller på å løse problemet når og HVIS det oppstår. Derfor virker det ofte som kvinner bekymrer seg unødvendig, og som at menn er noen "sløvinger"... ''Poenget mitt er at kvinner ofte, helt instinktivt, planlegger og organiserer mere enn menn. Kanskje fordi tankegangen vår fokuserer på å ta høyde for eventualiteter, og komme evt. problemer i forkjøpet. Menn derimot, er "programmert" til å fokuserer konkret på det de har planlagt å gjøre. De kaster ikke bort tanker på MULIGE problemer, men satser heller på å løse problemet når og HVIS det oppstår. '' Og poenget der igjen er; hvorfor er det nødvendigvis bedre å ha alt planlagt "i tilfelle" enn å klare å improvisere når problemene oppstår? Her er det jo kvinnene som "lager" et problem av menns dårlige evne til å tenke "i tilfelle" når det strengt tatt ofte er like greit å løse problemene når det oppstår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg kan bli irritabel når jeg er på reise. Det er fordi jeg som regel har ansvar for barn og bagasje og billetter og alt mulig annet. Nevnte jeg barn? Sånne små spetakler som har en tendens til å vimse seg bort så fort man snur ryggen til dem, og som kan bli tråkket ned av alle egotrippere mellom 20 og 60 som skal først fram samme hva det gjelder. Deesuten lusker det sikkert pedoer rundt overalt, så man må bare følge godt med. Jeg har hatt noen kjærester, sambore og elskere i mitt liv, og felles for dem er at de har en fantastisk evne til å koble ut alt pes når de skal på ferie. Ferie = FERIE. Altså: slappe av, null ansvar. Herregud, skal vi ikke ha lov til å bli irriterte heller nå? *himle* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 ''Poenget mitt er at kvinner ofte, helt instinktivt, planlegger og organiserer mere enn menn. Kanskje fordi tankegangen vår fokuserer på å ta høyde for eventualiteter, og komme evt. problemer i forkjøpet. Menn derimot, er "programmert" til å fokuserer konkret på det de har planlagt å gjøre. De kaster ikke bort tanker på MULIGE problemer, men satser heller på å løse problemet når og HVIS det oppstår. '' Og poenget der igjen er; hvorfor er det nødvendigvis bedre å ha alt planlagt "i tilfelle" enn å klare å improvisere når problemene oppstår? Her er det jo kvinnene som "lager" et problem av menns dårlige evne til å tenke "i tilfelle" når det strengt tatt ofte er like greit å løse problemene når det oppstår. Såvidt jeg kan se, så påstår jeg ikke noe sted at kvinnenes planlegging nøvendigvis var BEDRE?? Jeg forklarer bare HVORFOR kvinner ofte stresser litt mere når det gjelder pakking og organisering. Eksempelet mitt var kanskje ikke det beste, men jeg kom ikke på noe annet i farta.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311296-kvinner-hvorfor-er-dere-s%C3%A5-irriterte/page/2/#findComment-2538449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.