Gå til innhold

Penger i Tyrkia, nok med visakort?

Anbefalte innlegg

Gjest ny på dette
Skrevet

Eller må jeg veksle inn noe på forhånd?

Forøvrig andre reisetips? Har lest det som er å søke på her inne, men ikke vært i "syden" før så tar gjerne i mot alle slags tips... Skal til SIde, neste torsdag.

Gjest imzedimze
Skrevet

Du må ta ut euro i minibank i norge til visumet som du betaler når du er fremme på flyplassen i tyrkia.

det skal så gå greit å bare ta ut i minibanker...

men jeg har ofte hatt problemer med minibankene i tyrkia, alt virker OK, til jeg trykker beløpet, da kommer ikke pengene ut... som regel funker de da noen dager senere, om de er tomme for penger, eller en kan velge en annen minibank.

Velg en minibank som står utenfor en bank helst.

Funker ikke minibankene kan du dra kortet ditt på et vekslekontor og få ut lire, men det sies en får bedre kurs om en bare tar ut av minibank da...

Selv synes jeg det er litt ekkelt dette med at de så ofte ikke kommer ut med pengene mine, har skjedd minst fem ganger, ikke i Side, der har jeg ikke hatt prob, men i Alanya.

Gjest ny på dette
Skrevet

Du må ta ut euro i minibank i norge til visumet som du betaler når du er fremme på flyplassen i tyrkia.

det skal så gå greit å bare ta ut i minibanker...

men jeg har ofte hatt problemer med minibankene i tyrkia, alt virker OK, til jeg trykker beløpet, da kommer ikke pengene ut... som regel funker de da noen dager senere, om de er tomme for penger, eller en kan velge en annen minibank.

Velg en minibank som står utenfor en bank helst.

Funker ikke minibankene kan du dra kortet ditt på et vekslekontor og få ut lire, men det sies en får bedre kurs om en bare tar ut av minibank da...

Selv synes jeg det er litt ekkelt dette med at de så ofte ikke kommer ut med pengene mine, har skjedd minst fem ganger, ikke i Side, der har jeg ikke hatt prob, men i Alanya.

Åja, trodde man fikk visumet med billetten når man sjekket inn i norge jeg?

Huff det hørtes ekkelt ut ja, men du ble vel ikke trukket for beløpet da håper jeg? Er kjempeskeptisk til alt med penger i andre land, føler jeg ikke har kontrollen når det er annen valuta...

Andre tips for Tyrkia da?:)

Gjest ferie2
Skrevet

Sjekk om reiseselskapethar ordnet visaen.Det hadde vårt.Såfremst de har ordnet visat ,trenger du ikke veksle inn penger.Vi har akkurat kommet fra side.Ingen problemer med minibankene der nei.Kos deg i side.Det er en fåltt plass.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg var nylig i Marmaris, og der gikk det helt greit å bruke kort. Men som noen andre sier, så er det nok tryggest å ta ut i en minibank tilknyttet en bank. Ellers fikk vi også god kurs på hotellet, så det var ikke noe problem å ta med norske penger heller.

Det er ganske varmt i tyrkia, så forbered deg på det...

Si fra hvis du vil ha flere tips ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...