Gå til innhold

Ustabilt trådløst kort

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet noe om dette?
Skrevet

Har akkurat kjøpt meg en LG bærbar pc. Den virker kjempe ok.

Det eneste er at den plutselig kan nekte å gå på nett. Den er satt til å automatisk logge seg på det trådløse nettverket hjemme. Det gjør den også som regel uten problemer.

Men noen ganger nå, gjerne når pc har stått avslått noen dager, har gått i ventemodus el, altså aldri under jevnt bruk, så har den logget seg av nettverket.

Den finner ikke det trådløse nettverket igjen. Det nytter som regel ikke å restarte, det nytter ikke å trykke på knappen for trådløst på pc, ingen ting virker, den finner ikke nettet samme hva jeg gjør.

Så bare sånn uten videre så kan den etter å ha stått avslått litt el. være på nett i samme sekund som den starter opp.

jeg har sjekket innstillinger, all info om trådløse nettet, alt rundt kortet er ok og uten feil, det var huket av for "datamaskinen kan slå av trådløse kort for å spare strøm" men til og med det gjorde jeg om.

Noen som vet hva det kan være?

Jeg har kommet til at det trådløse kortet må ha en feil, selv om det sies at det ikke har det når jeg sjekker. (denne fungerer som den skal)

Skrevet

Slik er pc'en min også. Hvis den står i ventemodus med lokket /skjermen lukket, så er det ikke sikkert at jeg klarer å få kontakt med nettet igjen og må slå pc-en av og på. Jeg har hatt flere pc,er som har oppført seg sånn, men hva som er årsaken vet jeg ikke.

Men det er ikke alltid det er slik, bare av og til.

Skrevet

Slik er pc'en min også. Hvis den står i ventemodus med lokket /skjermen lukket, så er det ikke sikkert at jeg klarer å få kontakt med nettet igjen og må slå pc-en av og på. Jeg har hatt flere pc,er som har oppført seg sånn, men hva som er årsaken vet jeg ikke.

Men det er ikke alltid det er slik, bare av og til.

Såpass. Men det som er ille her er jo at jeg faktisk ikke får den på igjen ved egen kraft. Ikke ved å restarte pc, ikke ved å flytte pc helt inntil router, i det hele tatt.

Den må "ville selv" å slå seg på virker det som.

Takk for svar foresten

Gjest firepile
Skrevet

Såpass. Men det som er ille her er jo at jeg faktisk ikke får den på igjen ved egen kraft. Ikke ved å restarte pc, ikke ved å flytte pc helt inntil router, i det hele tatt.

Takk for svar foresten

Prøv å gå inn i Kontrollpanelet, dobbelt-klikk Nettverkskoblinger, høyre-klikk ikonet for den trådløse nettverkstilkoblingen og velg Deaktiver, høyre-klikk igjen og velg Aktiver.

Skrevet

Takk for svar foresten

Ok, så den er så ille. Sånn er ikke min heldigvis. Men klarer du det ikke hvis du søker etter nett og kobler deg til heller?

Skrevet

Ok, så den er så ille. Sånn er ikke min heldigvis. Men klarer du det ikke hvis du søker etter nett og kobler deg til heller?

Nei, desverre så reagerer ikke maskinen selvom jeg flytter den hit eller dit. Den finner ikke det trådløse nettet, så jeg får ikke sjangsen til å prøve å koble meg på.

Nå har jeg dog avinstallerttrådløse kortet, og innnstallert, igjen og siden i går så har det vært stabilt. Håper det fortsetter slik.

Men maskinen er muligens noe ustabil, fikk problemer med integrerte webcamera også. Programvaren etc var helt ok, men camera ble ikke funnet. Har fått ordnet det nå etter en del og og men, men det er jo litt rart.

Håper maskinen er stabil nå.

:)

Skrevet

Prøv å gå inn i Kontrollpanelet, dobbelt-klikk Nettverkskoblinger, høyre-klikk ikonet for den trådløse nettverkstilkoblingen og velg Deaktiver, høyre-klikk igjen og velg Aktiver.

Takk for svar.

Har prøvd å deaktivere/reaktivere, uten hell.

Men avinstallerte hele greiene i går kveld og innstallerte igjen og siden da så har det vært stabilt. Håper det fortsetter slik.

Gjenstår å se, den har vært stabil i flere dager for så å begynne å tulle igjen, før. (har bare hatt den i ni dager da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...