Gå til innhold

Ustabilt trådløst nettverkskort

Gjest Noen som aner hva som er problemet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt meg en LG bærbar pc. Den virker kjempe ok.

Det eneste er at den plutselig kan nekte å gå på nett. Den er satt til å automatisk logge seg på det trådløse nettverket hjemme. Det gjør den også som regel uten problemer.

Men noen ganger nå, gjerne når pc har stått avslått noen dager, har gått i ventemodus el, altså aldri under jevnt bruk, så har den logget seg av nettverket.

Den finner ikke det trådløse nettverket igjen. Det nytter som regel ikke å restarte, det nytter ikke å trykke på knappen for trådløst på pc, ingen ting virker, den finner ikke nettet samme hva jeg gjør.

Så bare sånn uten videre så kan den etter å ha stått avslått litt el. være på nett i samme sekund som den starter opp.

jeg har sjekket innstillinger, all info om trådløse nettet, alt rundt kortet er ok og uten feil, det var huket av for "datamaskinen kan slå av trådløse kort for å spare strøm" men til og med det gjorde jeg om.

Noen som vet hva det kan være?

Jeg har kommet til at det trådløse kortet må ha en feil, selv om det sies at det ikke har det når jeg sjekker. (denne fungerer som den skal)

Skogstrollet
Skrevet

Skjer dette uavhengig om du er nærme eller langt vekke fra den trådløse routeren?

Skrevet

Skjer dette uavhengig om du er nærme eller langt vekke fra den trådløse routeren?

Det skjer uavhengig av distanse. Dvs. jeg har hatt den på kjøkkenet siden jeg kjøpte den og routeren står bare knappe tre meter unna. Jeg har også prøvd å flytte pc mot routeren og har stått rett foran. Så det er ingen grunn til at den ikke skal finne nettet. Den har også flott kontakt med full dekning når den oppfører seg normalt.

Takk for svar foresten

Gjest xbellax
Skrevet

Det skjer uavhengig av distanse. Dvs. jeg har hatt den på kjøkkenet siden jeg kjøpte den og routeren står bare knappe tre meter unna. Jeg har også prøvd å flytte pc mot routeren og har stått rett foran. Så det er ingen grunn til at den ikke skal finne nettet. Den har også flott kontakt med full dekning når den oppfører seg normalt.

Takk for svar foresten

Lurer på om det er noe feil med modemet ditt heller jeg.

Skrevet

Lurer på om det er noe feil med modemet ditt heller jeg.

Takk for svar.

Det er nok ikke modemet. Vi har tre andre pc`r og ymse små spillemaskiner som alle raser avgårde på nett :)

Det er kun min maskin som tuller slik.

Men jeg har avinstallert hele greiene og innstallert på nytt og siden sent i går kveld så har det vært stabilt.

Håper det fortsetter slik, gjenstår å se for den har vært ok dager i strekk tidligere for så å begynne å tulle igjen.

Fikk problemer med webcamera i går også. Programvare etc. var helt ok, men maskinen fant ikke selve kamera. Etter en del jobb så har jeg fått ordnet det også, men det kan jo tyde på at systemet her er vært noe utstabilt.

Håper ting er permanent i orden nå.

Mye jobb med en pc jeg bare har hatt i ni dager.

:)

Gjest xbellax
Skrevet

Takk for svar.

Det er nok ikke modemet. Vi har tre andre pc`r og ymse små spillemaskiner som alle raser avgårde på nett :)

Det er kun min maskin som tuller slik.

Men jeg har avinstallert hele greiene og innstallert på nytt og siden sent i går kveld så har det vært stabilt.

Håper det fortsetter slik, gjenstår å se for den har vært ok dager i strekk tidligere for så å begynne å tulle igjen.

Fikk problemer med webcamera i går også. Programvare etc. var helt ok, men maskinen fant ikke selve kamera. Etter en del jobb så har jeg fått ordnet det også, men det kan jo tyde på at systemet her er vært noe utstabilt.

Håper ting er permanent i orden nå.

Mye jobb med en pc jeg bare har hatt i ni dager.

:)

Uff, høres kjipt ut, spesielt når den er såpass ny :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...