Gå til innhold

Nyrestein

Gjest anonym for øyeblikke

Anbefalte innlegg

Gjest anonym for øyeblikke
Skrevet

Jeg tror jeg har nyrestein, jeg blør fra urinrørsåpningen, det kommer og går. har sterke smerter innimellom. Ikke hver dag,

Nå skal mannen min reise på jobb og skal være borte 2 uker å jeg sitter her å føler jeg sitter på en bombe som kan gå av når som helst (nyresteinsanfall) Vi har et barn med spesielt behov og jeg er redd for at jeg blir syk når mannen er borte sånn at ingen kan ta seg av barnet vårt som er tenåring.

Mannen klarer ikke å komme seg hjem på 1 dag, har han lov å være hjemme pga dette?

Jeg har hatt nyrestein før med anfall og jeg har også vært på knusing av stein.

Er livredd for å få anfall igjen.

Skrevet

Du får pelle deg til legen og høre om det virkelig er nyrestein - om det er det så kan du kanskje få en sykemelding? Og siden dere har et barn med spesielle behov så har dere kanskje utvidet rett til sykedager som gjelder til barnet er 16 år? Da kan far be sin lege om sykemelding på grunnlag av at barnepasser er syk?

Skrevet

Kontakt legen og be om undersøkelse. Er det en stein der så vil de forhåpentligvis kunne se den på røntgen eller ultralyd. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å være alene i tilfelle du får anfall. Har selv hatt nyrestein 3 ganger, og hver gang har jeg vært overbevist om at jeg er døden nær av smerter, og overhodet ikke vært i stand til å ta meg av barn!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gå til legen. Urografi eller ultralyd. Det kan også være at du har nyrebekkenbetennelse, det må utelukkes.

Så må du se på kosthold. Jeg har liste over ting du ikke må spise og drikke, er ikke hjemme nå, men kan skrive det til deg senere om du vil?

Uansett, lege, slik at du kan få smertestillendes om ikke annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...