Gå til innhold

Utrolig slitt hår... Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt er utrolig slitt, noen med gode råd??

Skogstrollet
Skrevet

Hvordan vet du at det er slitt? La det vokse i fred og ro. Ikke bruk noe annet enn shampoo i det og det vil vokse seg sterkt og godt.

Gjest xbellax
Skrevet

Du bør klippe en del av tuppene, deretter bør du gå til frisøren å få en kur som er bra for ditt hår. Invester i bra produkter til håret ditt, husk balsam, kjør kur jevnlig.

Forsøk også å skjerme håret om du er i sterk sol nå om dagene.

Skrevet

Det beste er self å klippe det først og fremst. Er det langt? Isåfall kan du klippe det opp..altså klippe øverste laget kortest, så lengre og lengre.. husker ikke hva det het?

Ta en god hårkur..gjerne ligg med det over natta.

Pass på håret i sola, og vask det etter tur på stranda hvis du har fått saltvann i det.

Prøv å ikke bruke føner, krølltang ol. så ofte..isåfall bruker du noe i håret som beskytter mot varme.

La håret lufttørke.

Du kan også bruke en glansvask som er bra for håret..og som vil få håret til å se mye glattere og sunnere ut.

Men først og fremst..klipp! ;)

Skrevet

En god klipp og en skikkelig hårkur. :o)

Gjest zilja
Skrevet

Jeg kjøpte etter anbefaling av min frisør, en hårkur som heter Joico K-pak. Den var utrolig bra. Hadde veldig tørt og slitt hår.

Skrevet

Det beste er self å klippe det først og fremst. Er det langt? Isåfall kan du klippe det opp..altså klippe øverste laget kortest, så lengre og lengre.. husker ikke hva det het?

Ta en god hårkur..gjerne ligg med det over natta.

Pass på håret i sola, og vask det etter tur på stranda hvis du har fått saltvann i det.

Prøv å ikke bruke føner, krølltang ol. så ofte..isåfall bruker du noe i håret som beskytter mot varme.

La håret lufttørke.

Du kan også bruke en glansvask som er bra for håret..og som vil få håret til å se mye glattere og sunnere ut.

Men først og fremst..klipp! ;)

Huff har det akkurat på samme måten, men ingenting hjelper.

Følger omtrent alle tipsene dine. Jeg bruker dyr proteinshampoo og balsam, kurer det 3-4 ganger i uka, bruker produkter som skal hindre splittede tupper, bruker spesialsolkrem for håret. Lufttørker det alltid. Bruker aldri føner, en sjelden gang rettetang men da med varmebeskyttende spray. Ligger nesten aldri i sola. Og resultatet? Ser ut som en hulder med ullhår uansett.

Ender opp med å måtte klippe tuppene hele tida så det vokser seg aldri langt heller. Hvis du har noen gode tips til meg og blir jeg glad. Gjerne produkttips.

Skrevet

Huff har det akkurat på samme måten, men ingenting hjelper.

Følger omtrent alle tipsene dine. Jeg bruker dyr proteinshampoo og balsam, kurer det 3-4 ganger i uka, bruker produkter som skal hindre splittede tupper, bruker spesialsolkrem for håret. Lufttørker det alltid. Bruker aldri føner, en sjelden gang rettetang men da med varmebeskyttende spray. Ligger nesten aldri i sola. Og resultatet? Ser ut som en hulder med ullhår uansett.

Ender opp med å måtte klippe tuppene hele tida så det vokser seg aldri langt heller. Hvis du har noen gode tips til meg og blir jeg glad. Gjerne produkttips.

Hvor ofte vasker du håret ditt? Ikke vask det hver dag..venn det til å bli vasket annenhver dag.

Har du langt hår så anbefaler jeg å ha det i fletter eller lignende om natta, så det ikke blir flokete og brusete om morgenen..det ender med at man grer hardere gjennom håret og sliter enda mer på det.

Jeg vil anbefale kerastase, som også har fått veldig mye bra rewievs på nettet.

Redken extreme er også veldig bra for slitt hår!

Jeg bruker balsam fra schwarzkopf hver dag.. tar på rikelig mengde i håret (fra ørene og ned ca;).

Lager til skillet når det er vått..for å så vente til det er litt tørrere før jeg grer gjennom det.

Har jeg noen virkelige ille hårdager, så kan jeg ha balsamen i, i flere timer om jeg bare har tid og mulighet til det.

Jeg bor et sted hvor vannet er virkelig rent og godt. Er jeg på større plasser hvor det er klor i vannet, så skyller jeg alltid en imsdal-flaske over håret i slutten..for håret mitt tåler virkelig ikke vannet fra krana. Men sånt kan jo bli dyrt i lengden da;)

Skyll håret i kaldt vann til slutt når du har vasket det..for å lukke porene i håret igjen. For meg blir det mye mindre brusete bare da.

Nå er det på tide jeg klipper håret mitt litt..da endene begynner å bli litt slitte her;) Jeg har et veldig porøst hår, og slites mye lettere enn annen hårtype.

Men der er masse gode produkter..fungerer ikke det du har nå, uansett hvor mye det koster, så er det nok et annet som passer mye bedre for akkurat ditt hår! :)

Skrevet

Hvor ofte vasker du håret ditt? Ikke vask det hver dag..venn det til å bli vasket annenhver dag.

Har du langt hår så anbefaler jeg å ha det i fletter eller lignende om natta, så det ikke blir flokete og brusete om morgenen..det ender med at man grer hardere gjennom håret og sliter enda mer på det.

Jeg vil anbefale kerastase, som også har fått veldig mye bra rewievs på nettet.

Redken extreme er også veldig bra for slitt hår!

Jeg bruker balsam fra schwarzkopf hver dag.. tar på rikelig mengde i håret (fra ørene og ned ca;).

Lager til skillet når det er vått..for å så vente til det er litt tørrere før jeg grer gjennom det.

Har jeg noen virkelige ille hårdager, så kan jeg ha balsamen i, i flere timer om jeg bare har tid og mulighet til det.

Jeg bor et sted hvor vannet er virkelig rent og godt. Er jeg på større plasser hvor det er klor i vannet, så skyller jeg alltid en imsdal-flaske over håret i slutten..for håret mitt tåler virkelig ikke vannet fra krana. Men sånt kan jo bli dyrt i lengden da;)

Skyll håret i kaldt vann til slutt når du har vasket det..for å lukke porene i håret igjen. For meg blir det mye mindre brusete bare da.

Nå er det på tide jeg klipper håret mitt litt..da endene begynner å bli litt slitte her;) Jeg har et veldig porøst hår, og slites mye lettere enn annen hårtype.

Men der er masse gode produkter..fungerer ikke det du har nå, uansett hvor mye det koster, så er det nok et annet som passer mye bedre for akkurat ditt hår! :)

Takk for tips!

Har hår til over skuldrene, så det er vel langt ja. Vasker det faktisk bare annenhver dag, noen ganger t.o.m. bare hver 3. dag. Alltid gjort det. Men fletter om natta er kanskje et tips.

Det rareste er at når jeg akkurat er ferdig med å dusje så grer jeg gjennom det for ikke å få floker. Så lar jeg det lufttørke. Hvis jeg ikke har i en strikk mens det tørker kan du banne på at jeg ser ut som et fugleskremsel når det er tørt. Og det uten å røre håret i det hele tatt. Skjønner ikke det der.

Må virkelig ha god tid etter hver hårvask for det tar lang tid å tørke, og enda lenger med en strikk i håret.

Føning er som sagt bare å glemme.

De eneste gangene håret mitt ser fantastisk ut er når jeg retter det ut. Da skinner det som bare det. Men retting sliter jo.

Prøver å bruke kun produkter som ikke er testet på dyr, så Kerastase og Redken utgår egentlig.

Nå bruker jeg Sebastian, men er ikke 100% fornøyd. Kjøpte meg en shampoo fra KMS igår så skal teste den. Ellers kan jeg bruke produkter fra Wella, Joico, Paul Mitchell etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...