Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkebollefeita

For 4 mnd tok jeg keisersnitt. I starten raste jeg ned i vekt, men det var pga jeg knapt orket mat pga stresset med en baby og manglende nattesøvn. Nå har ting roet seg og jeg får sove om natta og får tid til å spise, men føler det blir litt småspising fordi jeg kjeder meg. Prøver å kutte ned på det. Nå har jeg også blitt flinnk til å gå trilleturer, prøver å gå et par turer om dagen, og noen lengre turer i uka. FØler det er fin mosjon, men føler vekta har stagnert og jeg kommer ikke under 73 kg, er 160 cm og skulle ønske jeg gikk ned 10 kg. Føler magen ser gravid ut ennå. Er ikke så "feit" ellers på kroppen egentlig, beina og rumpa er jeg ganske fornøyd med, armene og egentlig... har store pupper, men har alltid hatt det og er vel vanskelig å "slanke" dem når jeg ammer da ;-)

Det at jeg ammer øker jo også forbrenningen visstnok, men merker ikke jeg går ned noe særlig nå lenger.

Spiser stort sett grovt brød.

Har dere noen tips til hvordan jeg går fortere ned i vekt? er litt usikker på trening, kan man gjøre mageøvelser når man har tatt keisersnitt? Når kan man begynne med det?

Det stod man kan begynne forsiktig etter 6 ukers kontrollen om alt så bra ut så vidt jeg husker? Men hvor forsiktig? Og når kan man trene som vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311370-slanke-seg-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er for tidlig å henge seg opp i vekta når babyen er bare 4 mnd gammel. Fortsett slik du gjør med lange trilleturer og grovt brød. :o)

Men ikke spis alt du orker bare fordi du ammer, jeg mener å ha lest at alt ammingen krever ekstra er en brødskive om dagen? Jeg spiste alt for mye i ammeperioden og la på meg noen kg ja...

Gjest sjøstjerna

Tar det med mageøvelser først... Sørg for å ha gjort masse knipeøvelser i forkant. Viktig at bekkenbunnen er sterk når du begynner med mageøvelser. Når du gjør mageøvelser, så husk å knipe samtidig.

Slanking og amming. Sakte slanking- som ca 0.5 kg pr 14 dager er helt ok. Gjorde det selv med suksess. Så lite slanking merkes nesten ikke i matveien. Tenk over meny og spis magert. Sørg for mosjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...