Gå til innhold

Gjensidige Bank eller Skandiabanken?

Anbefalte innlegg

Gjest skal jeg bytte?
Skrevet

Jeg klarer ikke bestemme meg. Har kikket rundt noen dager og det er disse to jeg står igjen med. "Alle" anbefaler Skandiabanken, men når jeg ser på nettet så ser disse to helt like ut, bortsett fra at jeg får høyere rente hos Gjensidige. Er det noe vesentlig jeg har gått glipp av siden Skandiabanken "skal" være bedre?

Skrevet

En annen ting som er bedre med Gjensidige i forhold til Skandia er at Skandia kan være veldig firkantet når det gjelder lån. De har sine fastsatte regler, og vurderer ikke hver sak individuelt. F.eks. har de delt opp landet i soner, så om huset du skal kjøpe ligger i "feil" kommune, tilbyr de bare 60% lån uansett hvor attraktiv den enkelte eiendommen er.

Gjest skal jeg bytte?
Skrevet

En annen ting som er bedre med Gjensidige i forhold til Skandia er at Skandia kan være veldig firkantet når det gjelder lån. De har sine fastsatte regler, og vurderer ikke hver sak individuelt. F.eks. har de delt opp landet i soner, så om huset du skal kjøpe ligger i "feil" kommune, tilbyr de bare 60% lån uansett hvor attraktiv den enkelte eiendommen er.

Jeg skal ikke låne - garantert-, men er du gjensidige-kunde? Stemmer du på gjensidige...?

Skrevet

Jeg skal ikke låne - garantert-, men er du gjensidige-kunde? Stemmer du på gjensidige...?

Jeg bruker ikke Gjensidige til annet enn sparing, så hvordan den er i hverdagen, aner jeg faktisk ikke...

Har hatt Skandia i mange år, og gadd ikke bytte...

Gjest skal jeg bytte?
Skrevet

Jeg bruker ikke Gjensidige til annet enn sparing, så hvordan den er i hverdagen, aner jeg faktisk ikke...

Har hatt Skandia i mange år, og gadd ikke bytte...

Du har gjensidige på sparing og skandia til visakortet ditt? Er det jeg mener, vil det ikke være mer gunstig å ha alt i Gjensidige?

Skrevet

Du har gjensidige på sparing og skandia til visakortet ditt? Er det jeg mener, vil det ikke være mer gunstig å ha alt i Gjensidige?

Jo, sikkert ;-)

Jeg bare gadd ikke... Måtte endre hos lønningskontoret osv. Kanskje jeg gjør det hvis jeg kjeder meg en dag :)

Men så tenkte jeg at det kanskje ikke var så dumt å ha begge steder heller,- i tilfelle jeg skal betale regninger og den ene banken er nede, så kan jeg bruke den andre...

Men hvis du skal bytte fra en vanlig, dårlig bank, så ville jeg nok prøvd Gjensidige. Du kan jo alltids bytte igjen hvis du blir misfornøyd med tekniske ting.

Hvis du er medlem i fagforeninger etc. kan det også hende du får litt bedre betingelser i Gjensidige. F.eks. Tekna og Nito...

Skrevet

Har du kikket på landkredittbanken? Valgte den i stedet for skandiabanken, og er kjempefornøyd. Veldig god rente. Faktisk bedre en skandia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...