Gå til innhold

Er det grunn til å skifte bank - skandiabank?

Anbefalte innlegg

Gjest blir litt bekymret ja
Skrevet

"Den nettbaserte svenske banken Skandiabanken har rundt 300.000 kunder i Norge. Men innskudd i banken dekkes ikke av den norske garantiordningen".

Jeg er skandiabank kunde og har noen kr innestående der, burde jeg være bekymret for pengene mine, kanskje vurdere å bytte bank?

Fortsetter under...

Gjest svensk garanti
Skrevet

De dekkes av den svenske bankgrantien, hvor øvre grense er 200.000.

Skrevet

Hm. Det må jeg fortelle min kjære, han hevder nemlig hardnakket at Skandiabanken er dekket av den garantiordningen.

Gjest mandolina
Skrevet

Har du et større beløp enn kr 200.000 innestående på Skandiabanken, vil jeg råde deg til å flytte noen av pengene over i en annen bank.

Skandiabanken er ikke medlem av den norske bankgarantiloven.

Har en mye penger er det lurt å fordele de på flere banker.

Hilsen

Gjest Skandiabank? Neh
Skrevet

Jeg har selv vært skeptisk til å ha pengene mine der... nå har jeg plassert noen få tusen i fond, de har bare sunket i verdi, men jeg håper de skal stige etterhvert da. Sparepengene har jeg i Sparebank1, der får jeg god rente og god service.

Det som er med Skandiabanken er at den er nettbasert... i Sparebank1 der kan man snakke med kunderådgiver om det er behov for det.

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med Sparebank1, både som nettbank, telefonbank - og "face to face".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...