Gå til innhold

Hemoroide, tror jeg (litt ekkelt innlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest blir litt engstelig av dette
Skrevet

Har fått en stor kul bak i endetamen. Den stikker litt ut, også er resten inne i endetarmen, den er hard og vond, klarer ikke å dytte hele inn i tarmen igjen. Det er forferdelig vondt. Svir, og brennende smerte og klør.

Tror jo at dette er en hemoroide, men kan jo så klart ikke vite det med sikkerhet, ettersom jeg aldri har vært hos legen med det. Har tidligere vært plaget med litt blod ved avføring og kløe der bak, men aldri kjent en sånn stor hemoroide før.

Burde jeg gå til legen med dette for å få konstantert at det bare er en hemoriode og ikke noe annet skummelt? Eller bare fortsette egenbehandling med reseptfrie midler?

Bruker daglig lactluse for å holde avføringen myk, hadde skikkelig treg mage på mandag, og denne kulen merket jeg på tirsdag kveld.

Skogstrollet
Skrevet

Kjære deg, det er ikke ekkelt i det hele tatt. Legen har sett 1000 romper fra før av, og din er ikke noe annerledes. Det er lurt å få sjekket det ut. Kanskje du må opereres hvis det er alvorlig. Jeg så en dokumentar en gang om de flaueste sykdommene. Der var det en som fikk sjekket sine hemorider mens det ble filmet. Det er helt normalt, og det var det dokumentaren ville vise også.

Gjest ikke godt nei
Skrevet

Jeg skulle til gyn.undersøkelse og bad i samme slengen legen sjekke ut noe jeg mente var hemoroider. Men legen mente det bare var fistler, det er vel det det er før det utvikler seg til hemoroider. De stikker liksom ut, men gjør ikke vonde. Fikk råd om å smøre på Scheriproct analsalve et par ganger daglig, skyve de forsiktig inn igjen, og ta den behandlingen i en uke. Gikk det ikke over kunne jeg komme tilbake så skulle hun undersøke nærmere.

Onkelen min var så plaget med hemoroider, vonde hemoroider... at han måtte få de brent av med laser tror jeg det var :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...